سرنخ‌های مخفی در مقبره توت عنخ آمون این ایده را که نفرتیتی در همان نزدیکی است، برانگیخته

0

امسال صدمین سالگرد کشف مقبره توت عنخ آمون است و حتی پس از گذشت این همه مدت، این محل دفن معروف همچنان اسراری برای خود دارد و جنجال برانگیخته است.

یک مصر شناس مشهور بریتانیایی و متصدی سابق موزه بریتانیا ادعا می کند که شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد نقاشی‌های دیواری و هیروگلیف‌های سلطنتی مقبره ممکن است یک پوشش عجولانه بوده باشد.

نیکلاس ریوز سال هاست که استدلال می‌کند که نقاشی توت عنخ آمون روی دیوار مقبره او در واقع مربوط به خود فرعون نیست. خطوط اطراف گوشه دهان او اغلب در نقاشی‌های نفرتیتی دیده می شود.

بنابراین ریوز فکر می‌کند قبل از اینکه تصاویر روی دیوارها دفن یک مرد 19 ساله را به تصویر بکشد، ممکن است  نامادری توت عنخ آمون – نفرتیتی– را نشان بدهند که مومیایی‌اش هرگز پیدا نشده.

بر اساس مصاحبه جدید با ریوز، به نظر می‌رسد که هیروگلیف‌های قاب بیضی بالای این تصاویر، که به عنوان کارتوچ شناخته می‌شوند،هویت افرادی که در مراسم تدفین شرکت داشتند را تغییر می دهد.

از نظر تاریخی، محققان تصور می‌کردند که نقاشی دیواری مراسم « باز کردن دهان» جسد توت عنخ آمون را به تصویر می‌کشد که توسط جانشینش، آی، برای دفن آماده می‌شود.

نقاشی دیواری روی مقبره توت عنخ آمون، که در ابتدا تصور می شد آی (راست) را نشان می دهد که دهان توت عنخ آمون (چپ) را باز می‌کند.

اما ریوز می‌گوید ویژگی‌های آی، از جمله چانه چاق و بینی چاق او، بیشتر یادآور یک توت عنخ آمون جوان است.

ریوز به گاردین گفت: «بررسی دقیق از طرح‌های آی، ردپای واضح و زیربنایی یک نام قبلی – یعنی همان توتانخ آمون را نشان می‌دهد .

پس کاملاً ممکن است که مقبره توت عنخ آمون پس از مرگ غیرمنتظره پادشاه پسر به مقبره اصلی نفرتیتی چسبانده شده باشد.

اگر ریوز درست گفته باشد، به این نظریه می‌افزاید که ممکن است نفرتیتی در نزدیکی دفن شود.

در واقع، ریوز سال‌هاست که بحث می‌کند که مقبره توت عنخ آمون بیشتر برای یک ملکه مناسب است تا یک پادشاه.

اول از همه، مقبره به طور غیرعادی کوچک است یعنی کوچکترین مقبره سلطنتی در دره پادشاهان. به گفته ریوز، گنجینه‌هایی که در درون یافت می‌شوند، ماهیت «زنانه» دارند .

علاوه بر این، پلان کف در مقایسه با مقبره ‌ دیگر کج است و به نظر می رسد که نقاشی‌های دیواری با عجله کنار هم چیده شده‌اند، با نشانه‌هایی که نشان می‌دهد هنگام مهر و موم شدن رنگ هنوز خشک نشده.

پس دفن یک امر عجولانه بوده. نوت عنخ آمون هنوز در اواخر نوجوانی خود بود که درگذشت.

محل دفن توت عنخ آمون که در اصل برای توت عنخ آمون در نظر گرفته شده بود ممکن است هنوز تکمیل نشده باشد و در عوض برای جانشین او، آی، استفاده شده باشد.

دیگران، مانند وزیر آثار باستانی مصر، ممدوح الدماتی، مخالف هستند . آن‌ها استدلال می‌کنند که اگر اتاق‌های پنهان وجود داشته باشد، که هنوز بحث‌های داغی درباره آن وجود دارد، ممکن است جسد مادر بیولوژیکی احتمالی توت عنخ آمون را نگه دارند و نه نفرتیتی.

در سال 2018، اسکن راداری از مقبره توت عنخ آمون هیچ نشانه‌ای از اتاقک‌های متصل را نشان نداد. اما پس از آن، در سال 2020، اسکن دیگری از سایت نشان داد که ممکن است یک محوطه مخفی در این نزدیکی وجود داشته باشد.

فقط یک راه برای مطمئن شدن وجود دارد. اما خراب کردن یک دسته از دیوارها دقیقاً پیشنهاد خوبی نیست.

در حال حاضر، نظریه ریوز همچنان در حد حدس و گمان است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5