سریال 1899 یک سریال رازآلود و پرکشش بی‌نظیر است

9

تعداد سریال‌های تلویزیونی جدید آنقدر زیاد شده که دیگر برای بررسی دقیق هر کدام یا تعیین اینکه کدام ارزش وقت گذاشتن دارند، باید یک سایت مجزا درست کرد ولی اگر در این میان بیشتر سریال‌های به نوعی سیاهی لشکر هستند. ما با دیدن خلاصه داستان آنها و تریلرشان در یوتیوب (اگر بتوانیم یوتیوب را باز کنیم!) کنجکاو می‌شویم و بعد می‌بینیم که چنگی به دل نمی‌زنند. سریال‌های زیادی تحت عنوان علمی تخیلی، معمایی و رازآلود وارد می‌شوند و ما می‌بینیم که علیرغم نمرات خوب در imdb، باید بعد از دیدن یکی دو قسمت دیگر ادامه‌شان را ندهیم.

اما سریال 1899 نتفلیکس در ژانر خودش یک شاهکار است. یک کشتی بخاری باشکوه با 1600 مسافر بعد از غرق شدن کشتی مشابهی از یک خط مسافربری دریایی به نام پرومتئوس راهی سفر می‌شود.

اضظراب ناخواسته‌ای هم در مسافران و عوامل وجود دارد که نکند این کشتی هم غرق شود. اما همه در درون به خود نهیب می‌زننند که دلیلی ندارد که یک کشتی مدرن (با معیارهای آن سال‌ها) غرق شود.

کشتی پر از مسافر و حدمه و پرسنل ناوبری و کارگر است و ما بلافاصله کنجکاو می‌شویم که داستانک زندگی هر کدام را بدانیم و برای این کار باید مدتی به انتظار بنشینیم. پست هر کدام از شخصیت‌ها شگفتی‌ای وجود دارد از کاپیتان کشتی گرفته تا به کشیش داستان!

سریال 1899 حاصل مغزهای خلاق Jantje Friese و Baran bo Odar است، همان تیم خلاقی که پشت تریلر دیگر نتفلیکس، سریال آلمانی Dark، قرار دارد.

آیا این کشتی مسافربری با مسافران خود از ملیت‌های متعدد سرانجام از اروپا به ایالات متحده خواهد رسید؟ چه بر سر یک زوج فرانسوی تازه ازدواج کرده (ماتیلد اولیویه و یوناس بلوکه)، یک کاپیتان آلمانی (آندریاس پیتشمان)، یک کشیش اسپانیایی و برادر لوسش (خوزه پیمنتائو و میگل برناردو)، یک مادر و دختر چینی (گابی ونگ و ایزابلا وی) خواهد آمد؟

بیل‌زن‌های زغال‌سنگ لهستانی و انگلیسی، و یک عرشه پایین پر از مسافران فقیر دانمارکی، چه داستان و تعاملی با دیگران خواهند داشت؟

اما در مرکز همه چیز، مائورا (امیلی بیچم)، یک زن انگلیسی قرار دارد که در رشته پزشکی تحصیل می کند، اما در واقع حق طبابت عملی ندارد، چون اجازه‌اش را به دلیل زن بودن ندارد! اما بعد مشخص می‌شود که در کار عملی هم توانا است و به کمک یک زن حامله می‌رود.

همانطور که در این نوع داستان ها معمول است، شخصیت ها در ابتدا وجه اشتراک زیادی ندارند، جدای از این واقعیت که از چیزی فرار می کنند – و همه آنها یک راز مهم را پنهان می کنند. دقیقا مانند اپیزودهای اولیه Lost ، هر قسمت با یک فلش بک به یک شخصیت خاص شروع می‌شود و به شما اطلاعاتی در مورد اینکه آنها چه کسانی هستند و چرا در کشتی هستند می‌دهد.

سریال 1899
سریال 1899

ساخت سریال

در 13 نوامبر 2018، اعلام شد که خالقان سریال  Darkیعنی  Jantje Friese و Baran bo Odar در حال توسعه پروژه برای Netflix  هستند. تولید این سریال دو هفته بعد در طی یک کنفرانس مطبوعاتی نتفلیکس که برنامه‌های اصلی اروپایی را به نمایش می‌گذاشت، تایید شد.

بودجه سریال حداقل 60 میلیون یورو  بود که 2 میلیون یورو از Medienboard برلین-براندنبورگ،  10 میلیون یورو از صندوق فیلم سینمایی آلمان بود و نتفلیکس با سرمایه گذاری 48 میلیون یورو در پروژه. 1899  را گران‌ترین سریال تلویزیونی آلمانی تمام دوران کرد!

ادامه را به سبب اینکه ممکن اسپویل بدانید می‌توانید بخوانید یا نخوانید!

اما سپس کشتی با پرومتئوس، قایق تقریباً مشابهی که چهار ماه قبل به طور مرموزی غرق شد، برمی‌خورد. علائم مورسی حاوی موقعیت پرومتئوس دریافت می‌شوند و در میان مه و ترس این کشتی یافت می‌شود.

از اینجا بر رمز و راز افزوده می‌شود و سریال شبیه یکی از داستان‌های استیون کینگ می‌شود. کشتی مرموز خالی از مسافر، فقط پسرکی سالم پیدا می‌شود اما هیچ نمی‌گوید و هرمی مرموز در دست دارد. دیگر مسافری که ظاهرا مخفیفانه و شناکنان خود از پرومنئوس وارد کشتی اصلی می‌شود و خود را مسافر کشتی جا می‌زند ….

به خاطر انبوه سوالها شما مجبورید سریال را ماراتون‌وار ببینید تا مثلا بفهمید منشا آن نامه‌های مرموزی که برای کاپیتان و زن پزشک قبل از شروع مسافرت فرستاده شده از کجا بوده. آیا همه چیز توجیه فیزیکی  منطقی پیدا می‌کنند یا شما فقط وهم و ماورا الطبیعه به جای پاسخ دریافت خواهید کرد.

طولی نمی کشد که در همه جا مثلث ها و اهرام را می بینید (از سوسک طلایی اگر بگذاریم!). شرح بیشتر حتی برای کسانی که از کمی اسپوایل هم بدشان نمی‌آید، سریال را خراب می‌کند.

چند مورد عجیب و غریب وجود دارد. نمایش تمایل بسیار عجیبی دارد که هر قسمت را با یک آهنگ راک کلاسیک به پایان می‌رساند، آهنگی که در میان موسیقی مدرن صنعتی خود کاملاً نابجا به نظر می‌رسد.و شخصیت‌ها واقعاً دوست دارند در مقابل افرادی که به دلیل تفاوت‌های زبانی نمی دانند چه می گویند، تک گویی کنند. این مونولوگ‌ها لزوماً بد نیستند، اما باورش سخت است که مسافران دیگر وقتی حتی یک کلمه را متوجه نمی‌شوند، کنار هم بنشینند و سرشان را تکان دهند. همچنین باید هشدار بدهم که این یک داستان بسیار تلخ است، تماماً خاکستری و تیره، با طنز بسیار کم و تصویر گاهی آزاردهنده.

با این حال، برای طرفداران ژانر رازآلود، این نوع نمایش ایده‌آل است: نمایشی که حتی اگر از پایان‌اش راضی نباشید، صحبت کردن در مورد آن خالی از لطف نخواهد بود و تا مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. اتاق فرار می گوید

    لطفا اگر کسی این سریال رو دیده نظر بده ببینیم چطور بوده

    1. پرومتئوس می گوید

      همین چند دقیقه پیش سریال رو تموم کردم،
      یکی از بهترین سریالهایی بود که دیدم.

    2. راونا می گوید

      الان اخرین قسمت رونگاه کردم بایدبگم فیلم جذاب ومرموزانه پیش میره ویه معماگسترده روبایدکم کم درک ومنتظرجواب سوالات زیادی بمونی به هرحال ارزش دیدن که قطعاداره ولی پایانش نه
      بایددیدآیافصل دومی درکارهست تاپایان بهتری به فیلم بده یانه😍

  2. پرومتئوس می گوید

    تو سریال بعضیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنن، بعضیا اسپانیایی، بعضیا آلمانی، بعضی ژاپنی، بعد بعضی جاها انگار همه زبان همدیگه رو متوجه می شن، بعضی جاها هم میخوان که براشون ترجمه کنن.

    به نظرم فلش بکها هم واقعی نیست، مگه اینکه یه قرن تو خواب مصنوعی نگهشون داشته باشن

    فکر میکردم همه چی زیر سر پدربزرگ هست، ولی اونم خودش اسیر بود

  3. س ج می گوید

    کلا ۸ قسمت است؟

  4. سعید می گوید

    مزخرف و بی سروته حیف از نت که مصرف شد

  5. روح می گوید

    اینهمه معما آخرش هم معما یعنی هنوز هم نمیشه فهمید واقعیت چی بوده ، یعنی هشت قسمت ببینی آخرش بگی خب تهش چی؟ تقریبا اگر واقعیت بیداری این فرد بود فقط فهمیدیم از یک شبیه سازی بیدار شده، اینکه چقدر زمان گذشته و چی و کی بوده هیچی نمیدونیم

  6. علیرضا می گوید

    واقعا سریال رو مخی بود. آخرش حالا شاید بازم برای بعضیا نامفهوم بوده باشه ولی خب خیلی چیزارو مشخص میکنه. اما مغز همچنان درگیر میمونه که ادامش چی میشه.

  7. اژدر می گوید

    سریال مرموز با مضمون سفر در زمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5