آیا با عوارض عمل اسلیو معده آشنا هستید؟

0

چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات جوامع امروزی تبدیل شده است و بازار لاغری هم در این میان سود هنگفتی را به جیب می زند. متاسفانه برخی پزشکان و مشاوران سعی دارند به هر طریقی محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند و در این راه از دادن هر گونه وعده واقعی و غیرواقعی هم دریغ نمی کنند.

برای کاهش وزن و تناسب اندام راه های متفاوتی وجود دارد؛ از رژیم های لاغری گرفته تا ورزش و جراحی های لاغری. هدف ما در این نوشتار این نیست که درباره روش های لاغری و کاهش وزن صحبت کنیم؛ بلکه تمرکز ما در این نوشتار روی عمل اسلیو معده و البته عوارض آن است.

اسلیو معده

اسلیو معده چیست؟

در صورتی که فردی دچار چاقی مفرط باشد و با رژیم لاغری و انجام ورزش روزانه موفق به کاهش وزن نشود در صورت صلاحدید پزشک متخصص می تواند عمل لاغری مانند اسلیو معده را انجام دهد. اسلیو معده یکی از انواع جراحی های لاغری است که در آن جراح اسلیو حدود 70 الی 80 درصد از حجم معده فرد را از بدن خارج می کند. این روش در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین، ایمن ترین و کم خطرترین روش های جراحی لاغری است؛ اما هیچ عمل جراحی نمی تواند بدون عارضه و خطر باشد.

ما در ادامه قصد داریم درباره عوارض عمل اسلیو معده صحبت کنیم. اما باید این نکته را خاطر نشان کنیم بروز این عوارض حتمی نیست و تنها در برخی از بیماران رخ می دهد. مثلا اگر در انتخاب جراح اسلیو خود دقت نداشته باشید، ممکن است این پزشک به دلیل مهارت پایین نتواند به خوبی جراحی را انجام دهد و دچار عفونت در ناحیه خط بخیه معده شوید.

برخی پزشکان مبتدی و غیرمتخصص با دریافت هزینه عمل اسلیو غیرمتعارف و بسیار کم افراد را وسوسه به این جراحی می کنند که نه تنها عمل این افراد نتیجه بخش نمی شود بلکه مشکلات بسیار زیادی نیز گریبان گیر آنها می شود؛ بنابراین در انتخاب پزشک و جراح خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.  همچنین افرادی که به توصیه های پزشک خود گوش نمی دهند به احتمال زیاد دچار مشکلات جدی و خطرناکی می شوند.

با این تفاسیر اگر می خواهید پس از عمل اسلیو به وزن دلخواه خود بدون هیچ عارضه خطرناکی برسید در مرحله اول در انتخاب جراح اسلیو معده دقت کنید و در مرحله دوم حتما توصیه های جراح خود را عملی کنید.

عوارض عمل اسلیو معده

عوارض اسلیو معده به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود که عبارتند از:

عوارض اسلیو معده

عوارض کوتاه مدت اسلیو

از جمله عوارض کوتاه مدت اسلیو معده عبارتند از:

  • رفلاکس معده
  • کمر درد
  • درد و خونریزی محل عمل
  • کاهش تحمل سرما
  • نشت محتویات داخل معده به حفره شکمی قبل از خوب شدن محل بخیه

توجه: تمامی این عوارض کوتاه مدت هستند و در صورت رعایت بیمار و همچنین انجام جراحی صحیح توسط پزشک قابل پیشگیری می باشد.

عوارض بلند مدت اسلیو

عوارض بلند مدت اسلیو به مرور زمان و اصولا پس از گذشت 6 ماه از جراحی خود را نشان می دهند. از جمله عوارض بلند مدت عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • عدم تحمل مواد غذایی
  • سوء هاضمه
  • زخم معده
  • حالت تهوع
  • سنگ کیسه صفرا
  • اسهال
  • ریزش مو
  • کمبود مواد معدنی و ویتامین ‌ها
  • تغییر اخلاقیات فرد
  • افتادگی پوست

نکته ای که می بایست همواره بیماری که جراحی اسلیو انجام داده به آن توجه داشته باشد این است که تمامی این موارد را می توان به راحتی پشت سر گذاشت. طبیعتا بیماری که می داند که پس از جراحی تا چندین ماه مشکل در هضم و جذب مواد غذایی دارد، صبوری بیشتری به خرج می دهد.

تغییر در خلق و خو

در اکثر افرادی که تحت عمل اسلیو معده قرار می گیرند احتمال تغییر در اخلاقیات و خلق و خوی آنها وجود دارد. در این صورت برخی از افراد به دلیل کاهش وزن، تولید هورمون های استروژن و تستوسترون آنها دچار اختلال می شود و احتمال افسردگی هم وجود دارد. البته در صورت دریافت مشاوره های روانشناسی قبل و بعد از جراحی تا حد زیادی می توانید از خطرات تغییرات خلق و خو و افسردگی بعد از عمل اسلیو بکاهید.

ریزش مو

ریزش مو تا مدتی پس از جراحی کاملا طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته این بدین معنا نیست که تمام افرادی که عمل اسلیو انجام داده اند ریزش مو را تجربه می کنند. پزشک شما با تجویز ویتامین ها و مواد مغذی تا حد زیادی می تواند ریزش موی پس از جراحی را کنترل کند.

افتادگی پوست

هدف از انواع جراحی های لاغری این است که شما به سرعت وزن خود را کم کنید. وقتی که یک فرد چاق به یکباره وزن زیادی را از دست می دهد احتمال افتادگی پوست کاملا طبیعی است. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که با رژیم غذایی مناسب، انجام حرکات ورزشی خاص و جراحی زیبایی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

شل شدن پوست بعد از اسلیو معده

سنگ کیسه صفرا

برخی از افرادی که پس از عمل اسلیو به سرعت وزن زیادی را از دست می دهند ممکن است دچار سنگ کیسه صفرا شوند که با یک جراحی کوچک قابل درمان است.

خونریزی از خط منگنه معده

همان طور که گفتیم حدود سه چهارم از حجم معده در عمل اسلیو معده برداشته می شود و محل برش توسط ابزاری به اسم استپلر منگنه زده می شود. البته بروز این عارضه بسیار نادر است و در صورت عدم تبحر جراح اسلیو ممکن است خونریزی از خط منگنه معده رخ دهد.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5