فیلم انولا هلمز 2 – بررسی و نقد و تحلیل

0

انولا هلمز 2Enola Holmes 2 یک فیلم معمایی محصول 2022 و دنباله فیلم 2020 Enola Holmes است که در هر دوی آن‌ها میلی بابی براون به عنوان شخصیت اصلی، خواهر نوجوان شرلوک هلمز، کارآگاه مشهور دوران ویکتوریا، بازی می‌کند. این فیلم را هری بردبیر بر اساس فیلمنامه‌ای از جک تورن کارگردانی کرده است که اقتباسی از مجموعه کتاب اسرار انولا هلمز نوشته نانسی اسپرینگر است.

برخلاف نسخه قبلی خود، این فیلم یکی از رمان‌های اسپرینگر را اقتباس نمی‌کند. [2] علاوه بر براون، هنری کاویل، لوئیس پارتریجسوزی ووکوما، ادیل اختر و هلنا بونهام کارتر نقش‌های مکمل خود را بازی می‌کنند، در حالی که دیوید تیولیس و شارون دانکن بروستر به بازیگران می‌پیوندند.


انولا آژانس کارآگاهی خود را راه‌اندازی می‌کند، اما برخلاف برادر کارآگاه معروفش شرلوک هلمز، برای به دست آوردن مشتری تلاش می‌کند. دختری به نام بسی از انولا می‌خواهد تا خواهر گمشده‌اش سارا چپمن را پیدا کند. بسی انولا را به کارخانه می‌برد، کارخانه‌ای که در حال حاضر یک بیماری همه گیر مرگبار تیفوس را تجربه می‌کند و با مای که در کنار خواهران کار می‌کرد، روبرو می‌شود.

انولا مای را به تئاتر پاراگون، جایی که میو سارا به عنوان رقصنده کار می‌کنند، دنبال می‌کند. او نامه‌ای را پیدا می‌کند که یک عاشق مخفی برای سارا نوشته است. در راه خانه، انولا با شرلوک مست مواجه می‌شود و او را به خانه 221B Baker Street می‌آورد. او در تلاش است تا آخرین پرونده‌اش را که مربوط به باج‌گیری مقامات دولتی است، حل کند، اما نمی‌تواند صاحب حساب‌هایی را که پول در آن ارسال می‌شود، ردیابی کند.

انولا استنباط می‌کند که شعر رمزی است که به خانه‌ای در Whitechapel منتهی می‌شود. در آنجا، میرا در حال مرگ بر اثر ضربه چاقو می‌بیند. انولا یک قطعه موسیقی را در لباس می‌کشف می‌کند اما توسط سرپرست Grail که او را به قتل متهم می‌کند صحبت می‌کند.

انولا به آپارتمان شرلوک می‌گریزد و استنباط می‌کند که معشوقه سارا در یک مهمانی میزبان خانواده لیون خواهد بود. در آنجا، سیسیلی، یک نجیب‌زاده دوست، و میرا تروی، وزیر خزانه داری لرد چارلز مک اینتایر را ملاقات می‌کند. انولا با Tewkesbury آشنا می‌شود که به او نحوه رقصیدن را می‌آموزد تا بتواند فرصتی برای نزدیک شدن به ویلئام لیون، پسر صاحب کارخانه کبریت‌سازی و معشوقه سارا پیدا کند.

در همین حال، شرلوک پیامی را در نقشه باج‌گیری از مغز متفکر خود، موریارتی، گرد هم می‌آورد. انولا قبل از اینکه بتواند با ویلئام صحبت کند توسط گریل دستگیر می‌شود، اما شرلوک از مادرشان ائودورا و همکار رادیکالش ادیت دعوت می‌کند تا انولا را از زندان بیرون کنند.

هنگام بازدید از توکسبری، انولا متوجه می‌شود که سارا سیسلی است و او، میو ویلئام متوجه شده بودند که فسفر سفید، نه تیفوس، کارگران را می‌کشد و قصد داشتند آن را افشا کنند. توکسبری و انولا به عشق خود به یکدیگر اعتراف می‌کنند و به کارخانه ‌می‌روند و در آنجا با شرلوک ملاقات می‌کنند و ویلئام را مرده می‌بینند. این سه نفر استنباط کردند که لرد مک اینتایر با پدر ویلئام قراردادی بسته بود تا از فسفر ارزان قیمت برای افزایش سود استفاده کند.

گروه بعد از اینکه متوجه شدند که نت نقشه‌ای از تئاتر است به سمت پاراگون ‌می‌روند. در آنجا سارا یافته‌های انولا را تأیید می‌کند و اعتراف می‌کند که او و ویلئام برای افشای مک اینتایر به کمک توکسبری نیاز داشتند. گریل و چند پلیس از راه می‌رسند و درگیری شروع می‌شود که منجر به مرگ گریل می‌شود.

لرد مک اینتایر با لسترید وارد می‌شود. او شواهد معاملات و تلاش برای دستگیری سارا را می‌سوزاند، اما شرلوک و انولا استنباط می‌کنند که میرا تروی موریارتی است و مسئول باج‌گیری و قتل است. میرا به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

سارا، بسی و انولا به دختران مسابقه کارخانه اطلاع می‌دهند و آن‌ها را متقاعد می‌کنند که اعتصاب کنند. مک اینتایر با کمک توکسبری دستگیر می‌شود، در حالی که موریارتی از بازداشت پلیس فرار می‌کند. انولا دفتر جدیدی در مغازه ادیت راه‌اندازی می‌کند. توکسبری به طور جدی از او خواستگاری کرده است و انولا را به یک توپ دعوت می‌کند.

در یک صحنه میانی، دکتر جان واتسون از شرلوک استقبال می‌کند، که توسط انولا به عنوان همکار شرلوک تنظیم شده بود.

بازیگران

میلی بابی براون در نقش انولا هلمز

سوفیا استاورینو در نقش انولای جوان

هنری کاویل در نقش شرلوک هلمز

جان پرشال در نقش شرلوک جوان

دیوید تیولیس در نقش گریل

لویی پارتریج در نقش توکسبری

سوزی ووکوما در نقش ادیت

عادل اختر در نقش لسترید

شارون دانکن بروستر در نقش میرا تروی

هلنا بونهام کارتر در نقش یودوریا هلمز

هیمش پاتل در نقش دکتر واتسون

هانا داد در نقش سارا چپمن / سیسلی

ابی هرن در نقش می‌

Róisín Monaghan در نقش هیلدا لیون

گابریل تیرنی در نقش ویلئام لیون

دیوید وستهد در نقش هنری لیون

تیم مک مولان در نقش چارلز مک اینتایر، وزیر دارایی

لی بوردمن در نقش آقای بیل کراچ

سرانا سو لینگ بلیس در نقش بسی چپمن


انولا هلمز 2 با 64.08 میلیون ساعت پخش در 93 کشور در صدر بینندگان هفتگی نتفلیکس قرار گرفت. این فیلم همچنین علاقه به فیلم اصلی Enola Holmes را برانگیخت و 9.64 میلیون ساعت دیگر را تماشا کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.