هنرمندان اعتراضی گسترده علیه آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در ArtStation برگزار می‌کنند

0

روز سه‌شنبه، اعضای انجمن آنلاین ArtStation با قرار دادن تصاویر به گفته خودشان “عاری از هنر هوش مصنوعی” در مجموعه‌های خود، اعتراض گسترده‌ای به آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی آغاز کردند. تا روز چهارشنبه، تصاویر اعتراضی صفحه پرطرفدار ArtStation را پر کردند.

هنرمندان به دنبال انتقاد از حضور آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی در ArtStation و ایجاد اختلال در مدل‌های هوش مصنوعی آینده آموزش‌دیده با استفاده از آثار هنری موجود در سایت هستند.

اعتراضات اولیه در 5 دسامبر زمانی آغاز شد که هنرمند بلغاری الکساندر نانیچکوف در توییتی نوشت: «هنر فعلی هوش مصنوعی بر پایه تلاش صد‌ها هزار هنرمند و عکاس ساخته شده است که میلیارد‌ها تصویر ساخته‌اند و زمان، عشق و فداکاری را صرف کرده‌اند. کار آنها به صورت بی‌روح دزدیده شده و توسط افراد خودخواه برای سود و بدون کوچکترین مفهوم اخلاقی استفاده می‌شود. »

نانیچکوف همچنین لوگوی واضحی را با حروف “AI” با حروف بزرگ سفید در پشت نماد دایره‌ای ارسال کرد. در زیر، عنوانی با عنوان “نه به تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی” نوشته شده. این لوگو به زودی در ArtStation پخش شد و پایه بسیاری از تصاویر اعتراضی در حال حاضر در سایت شد.

در 9 دسامبر، انتقاد از هنر هوش مصنوعی در ArtStation زمانی افزایش یافت که هنرمندی به نام «دن ادر» توییت کرد: «دیدن هنر هوش مصنوعی که در صفحه اصلی Artstation نمایش داده می‌شود، من را غمگین می‌کند. من بازی با MJ را به اندازه هر کس دیگری دوست دارم، اما قرار دادن چیزی که ایجاد شده با استفاده از دستور العمل در کنار آثار هنری که صد‌ها ساعت و سال‌ها تجربه برای ساخت آن‌ها صرف شده است فراتر از بی‌احترامی است.»

چهار روز بعد، توییتی که به طور گسترده از Zekuga Art به اشتراک گذاشته شد، اعتراض را بیشتری را در توییتر سبب شد.

با شرکت در این اعتراض، برخی از هنرمندان می‌خواهند نحوه عملکرد آموزش Stable Diffusion را مختل کنند، که منجر به شوخی‌های متعددی در توییتر شده در آن نتایج تصویری نادرست یا خنده‌دار تولید شده توسط هوش مصنوعی بزرگنمایی می‌شود.

در واقع، هر اثر هنری ArtStation که Stable Diffusion در حال حاضر از آن استفاده می‌کند، مدت‌ها پیش به مدل Stable Diffusion آموزش داده شده، و این اعتراض فعلی تاثیر آنی نخواهد داشت.

مدیریت ArtStation البته می‌گوید که آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در سایت ممنوع نخواهند شد و این سایت قصد دارد برچسب‌هایی را اضافه کند که «هنرمندان را قادر می‌سازد تا صراحتاً اجازه یا اجازه استفاده از هنر خود را برای (1) آموزش تحقیقات غیرتجاری هوش مصنوعی، و (2) آموزش هوش مصنوعی تجاری بدهند.

رابطه بین ArtStation و  هوش مصنوعی به آزمایش نسخه بتای Stable Diffusion در سرور Discord آن در تابستان 2022 برمی گردد. Stable Diffusion یک مدل ترکیبی تصویر منبع باز محبوب است که تصاویر جدیدی را از توضیحات متنی می‌سازد.

بلافاصله پس از باز شدن Discord، افرادی که از Stable Diffusion استفاده می‌کردند متوجه شدند که دادن فرمان و درخواست “Trending on ArtStation” بباعث می‌شود تصویرشان سبک هنری دلپذیری پیدا کند.

به این دلیل که سازندگان مجموعه داده آموزشی Stable Diffusion آثار هنری در دسترس عموم بود را از وب سایت ArtStation، بدون اجازه هنرمندان به داده خام آموزشی هوش مصنوعی‌شان تبدیل کرده بودند.

البته نسخه‌های اخیر Stable Diffusion 2.0 و 2.1 یک روش جدید برای پردازش متنی دارند و دیگر فرمان «شبیه ArtStation» دیگر به عنوان یک درخواست کار نخواهد کرد – اما داده‌های اساسی ArtStation احتمالاً هنوز در مجموعه داده آموزشی Stable Diffusion 2. x وجود دارد.

در ضمن هنرمندان می‌توانند با ثبت نام در Stable Diffusion با سوال “Have I Been Trained” از اینکه کارشان داده نسخه آینده Stable Diffusion 3.0 شود، انصراف دهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.