بهترین تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال 2022

0

تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) در 25 دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد. از آن زمان ما مرتب با مجموعه‌ای از تصاویر خیره‌کننده از کیهان مواجه شده‌ایم.

یک سال از پرتاب JWST با هزینه 10 میلیارد دلاری از مرکز فضایی گویان در روز کریسمس می‌گذرد.

این تلسکوپ شگفت‌انگیز یک دهه آینده در مداری در تعادل گرانشی بین خورشید و زمین طی خواهد کرد و در جهان فروسرخ کاوش خواهد کرد.

با هم نگاهی به بهترین عکس‌های جیمز وب در سال 2022 می‌اندازیم:

سحابی حلقه جنوبی

سحابی حلقه جنوبی، همچنین به عنوان سحابی “هشت انفجار” شناخته می‌شود، و سحابی سیاره‌ای است:  یک ابر گازی در حال انبساط که یک ستاره در حال مرگ را احاطه کرده است. قطر آن نزدیک به نیم سال نوری است و در فاصله 2000 سال نوری از زمین قرار دارد.

جیمز وب دو نمای جداگانه از سحابی حلقه جنوبی،  در فروسرخ وسط و فرو سرخ نزدیک، ثبت کرده است.

ستون‌های آفرینش

ستون‌های آفرینش منطقه‌ای آسمانی است که ستارگان جدیدی را به دنیا می‌آورد. این عکس 122 مگاپیکسلی توسط دوربین فروسرخ نزدیک وب گرفته شده و نمای نزدیک زیر مجموعه‌ای از سحابی عقاب است که در فاصله 6500 سال نوری از زمین قرار دارد.

کهکشان چرخ

این عکس از کهکشان Cartwheel یک تصویر ترکیبی است که با دفرو سرخ نزدیک و ابزار فرو سرخ میانی آن ایجاد شده است.

کهکشان Cartwheel در نتیجه یک برخورد پر سرعت که حدود 400 میلیون سال پیش رخ داد، شکل گرفت. حلقه داخلی آن روشن و حلقه بیرونی آن رنگارنگ، است که هر دو از مرکز موج شوک به سمت بیرون منبسط می‌شوند و  شبیه یک موج شوک است.

حلقه‌های نپتون

جیمز واضح‌ترین نمای حلقه‌های سیاره نپتون را  از 30 سال پیش تا حالا ثبت کرده. برخی از حلقه‌ها از زمان پرواز وویجر 2 ناسا در سال 1989 شناسایی نشده بودند.

جیمز وب همچنین از هفت قمر از 14 قمر شناخته شده نپتون عکس گرفت: گالاتیا، نایاد، تالاسا، دسپینا، پروتئوس، لاریسا و تریتون. قمر بزرگ و غیرمعمول نپتون، تریتون، در این پرتره از نپتون به صورت یک نقطه نورانی بسیار درخشان که به خاطر پراش نور به وجود آمده دیده می‌شود.

SMACS 0723

اولین تصویر از جیمز وب که رئیس جمهور جو بایدن از آن رونمایی کرد، همین عکس بود: یک خوشه کهکشانی به نام SMACS 0723 که 4.6 میلیارد ساله.

دوربین فروسرخ نزدیک وب، کهکشان‌های دوردست را در کانون توجه قرار داد. ساختار‌های کوچک و کم نوری که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند، از جمله خوشه‌های ستاره‌ای. این تصویر محققان را قادر می‌سازد تا در مورد جرم، سن، تاریخچه و ترکیبات کهکشان‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سحابی کارینا

سحابی کارینا یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین سحابی‌هایی است که در آسمان شب قابل مشاهده است. در فاصله 7600 سال نوری از زمین قرار دارد. سحابی کارینا خانه بسیاری از ستارگان پرجرم است که چندین برابر بزرگتر از خورشید هستند.

چیزی که در یک غروب مهتابی شباهت زیادی به کوه‌های سنگی دارد، در واقع لبه یک منطقه ستاره‌ساز جوان، NGC 3324 در سحابی کارینا است. ناسا می‌گوید که این تصویر که توسط دوربین فروسرخ نزدیک در تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا دگرفته شده ، مناطقی از تولد ستاره‌ها را نشان می‌دهد که قبلاً مبهم بودند.

سحابی رتیل

این عکس عظیم 122.5 مگاپیکسلی از سحابی رتیل شامل ده‌ها هزار ستاره جوان است که تا به حال دیده نشده بودند.

این تصویر با دوربین فروسرخ نزدیک جیمز وب گرفته شده و ناحیه ستاره‌زایی عظیمی از فضا را نشان می‌دهد که به صورت موزاییکی از چندین عکس گرفته شده و به صورت یک عکس عظیم 122.5 مگاپیکسلی (14557 در 8418 پیکسل) درآمده است. فعال‌ترین ناحیه تشکیل ستاره در مرکز عکس دیده می‌شود، جایی که ستارگان آبی درخشان بیشترین متراکم شدن را دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.