بهترین فیلم های فرانسوی بر اساس امتیاز IMDB به همراه خلاصه و معرفی آنها

0

فیلم های فرانسوی در تاریخ همیشه حال و هوای خود را داشته‌اند از فیلم‌های در مورد جنگ جهانی دوم تا فیلم‌های گانگستری و سیاسی و رمانتیک.

سینمای فرانسه ستاره‌های بزرگی پرورده است و توانسته محصولات مستقل یا مشترکی با دیگر کشورهای بسازد.

فهرست بهترین فیلم های فرانسوی که در زیر می‌بینید تازه بخش کوچکی از فیلم‌های خوب این کشور هستند:

فیلم پناهگاه
Shelter

فیلم پناهگاه در سال 2019 توسط کشور فرانسه در ژانر مستند ساخته شده است. این داستان پنج ماجراجو است که دوباره به کار خود بازگشته اند. امسال آنها تصمیم گرفتند که نحوه انجام کارها را تغییر دهند و راه هایی برای کمترین تأثیر منفی ممکن در یک محیط زیست دائما در حال تغییر پیدا کنند.

فیلم پناهگاه به کارگردانی جولین روسرنس و مورگین ل فاوشور در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر مستند و فیلم کوتاه می‌باشد. در این فیلم مورگین ل فاوشور و جولین روسرنس به هنرمندی پرداخته‌اند.

Le Trou ( 1960 )

نویسنده: José Giovanni,Jacques Becker
کارگردان: Jacques Becker
ستارگان: Michel Constantin,Jean Keraudy,Philippe Leroy

درست در زمانی که چهار هم سلولی قصد اجرای نقشه فرار خود را دارند،یک زندانی جدید به سلول آنها منتقل می شود.چهار هم سلولی به حبسی طولانی مدت محکوم شده اند.آیا آنها می توانند به زندانی تازه وارد اعتماد کنند؟

فیلم انسان
Human

مستندی براساس کالکشنی از تصاویر و زیبایی های دنیا و توجه به این قضیه که انسان بودن به چه معنی است …

فیلم انسان به کارگردانی یان آرتوس برتراند در سال 2015 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر مستند می‌باشد.

فیلم شب و مه
Night And Fog

مستند شب و مه ده سال پس از آزاد شدن اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی ساخته شد و به ابعاد هولناک جنایات نازی ها در طول جنگ جهانی دوم و در اردوگاه های کار اجباری پرداخته می شود.

فیلم شب و مه به کارگردانی آلن رنس در سال 1956 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر مستند و فیلم کوتاه می‌باشد. در این فیلم راینهارد هایدریش و هاینریش هیملر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم خانه
Home

فیلم خانه در سال 2009 توسط کشور فرانسه در ژانر مستند ساخته شده است. این فیلم برنده جایزه جشنواره فیلم استرالیا و نامزد جایزه سزار شده است. با فیلم هوایی از پنجاه و چهار کشور، «خانه» تصویری از چگونگی بهم پیوستگی مشکلات زمین است.

فیلم خانه به کارگردانی یان آرتوس-برتراند در سال 2009 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر مستند می‌باشد. در این فیلم ژاک گامبلن، گلن کلوز و یان آرتوس-برتراند به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم لئون
Léon: The Professional

فیلم لئون با بازی ژان رنو و ناتالی پورتمن و گری اولدمن به کارگردانی لوک بسون که یکی از محبوب ترین فیلم های دهه 90 و تاریخ سینما است داستان آدم کشی حرفه ای به نام «لئون» است در آپارتمانی در محله ی ایتالیایی های نیویورک زندگی می کند. «استانسفیلد» ، مأمور فاسد پلیس، تمام خانواده ی همسایه را می کشد و تنها دختر دوازده ساله شان، «ماتیلدا» که برای خرید بیرون رفته جان سالم به در می برد.«ماتیلدا» به «لئون» پناه می برد و خیلی زود این دو با یک دیگر دوست می شوند…

فیلم لئون به کارگردانی لوک بسون در سال 1994 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و جنایی می‌باشد. در این فیلم ژان رنو، گری الدمن، ناتالی پورتمن و دنی آیلو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم املی
Amelie

املی یک دختر فرانسوی است که با پدر پیرش زندگی می کند. تجربه های تلخ دوران کودکی اش باعث شده تا او کمی متفاوت به نظر آید. او در زندگی نمی تواند عادی رفتار کند .تا اینکه بسته ای را در درون دیوار خانه اش پیدا می کند و…

فیلم املی به کارگردانی ژان پیر ژونه در سال 2001 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم اودره توتو، متیو کاسوویتس، جمل دبوز و کلر موریه به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم یک محکوم به مرگ گریخت
A Man Escaped

فیلم بر پایه خاطرات آندره دوینی ساخته شده است؛ یک زندانی جنگی که در طول جنگ جهانی دوم در زندان مونتلوک نگهداری می شد. شخصیت اصلی این فیلم فونتن نام دارد. عنوان فرعی این فیلم از کتاب مقدس، John 3:8 گرفته شده است. این فیلم یکی از شاهکارهای روبر برسون است با سبک و استایل متفاوت و مختص خودش. تماشای آن بر هر علاقمند به سینما جزو الزامات است…

فیلم یک محکوم به مرگ گریخت به کارگردانی روبر برسون در سال 1956 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم فرانسوا لتریر، موریس بیربلوک، روبند مونود و روژه پلانشون به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پدر
The Father

«پدر»، فیلمی در ژانر درام-خانوادگی و اجتماعی به کارگردانی «فلوریان زلر» و محصول سال 2020 کشورهای انگلیس و فرانسه است. این فیلم نامزد دریافت 157 جایزه از جشنواره های مختلف و معتبر بین المللی همچون «بفتا» و «آکادمی اسکار» شده است که از این میان توانست 26 جایزه از جمله «اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال»، «اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی»، «بهترین بازیگر نقش اول زن»، «بهترین فیلمساز جدید» و «بهترین فیلمنامه» را با خود به خانه ببرد. بازیگران مطرحی از جمله «آنتونی هاپکینز»، «الیویا کلمن» و «مارک گاتیس» به ایفای نقش در این فیلم پرداخته اند. داستان فیلم پدر حول زندگی پیرمردی 80 ساله می گردد که ناگهان زندگی اش دچار تغییرات بزرگ و اساسی می شود. در این میان، دخترش قصد کمک به او را دارد اما «آنتونی»، پیرمرد دوست داشتنی داستان، تمام کمک های او را رد می کند. هرچند زندگی بی رحم، کار را برای آنتونی به جایی می رساند که ذهنیتش را نسبت به همه چیز تغییر می دهد و …

فیلم پدر به کارگردانی فلوریان زلر در سال 2020 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و فرانسه و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم الیویا کلمن، آنتونی هاپکینز، مارک گیتیس، اولیویا ویلیامز، ایموجن پوتس و روفوس سوئل به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم چندین کلمه
Few Words

فیلم چندین کلمه به کارگردانی مت پین در سال 2012 توسط کشورهای کانادا و فرانسه ساخته شده است و در ژانر مستند ورزشی میباشد. داستان یک پیشگام اسکی مدرن است ، که به یکی از موفق ترین و با استعدادترین اسکی بازان سبک آزاد جهان تبدیل شد. برنده جایزه ی بهترین بازیگر مرد ، جایزه بهترین سینماتوگرافی و فیلمبرداری و جایزه ی بهترین مستند در جشنواره ی پاودر ، یوتا ، آمریکا

فیلم چندین کلمه به کارگردانی مت پین در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و کانادا و در ژانر مستند و ورزشی می‌باشد. در این فیلم مایکل آلبین، ادگار گروسپیرون و کاندید توکس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مصائب ژاندارک
The Passion of Joan of Arc

مصائب ژاندارک، روایتی است از دستگیری، بازجویی و شکنجه، محاکمه و اعدام ژاندارک، دوشیزه اورلیان و قهرمان ملی فرانسوی است که شجاعانه در برابر متجاوزان انگلیسی و دستگاه مذهبی پشتیبان آنها ایستاد و جانش را در این راه از دست داد و بعد از مرگ، به عنوان قدیسه مورد ستایش قرار گرفت…

فیلم مصائب ژاندارک به کارگردانی کارل تئودور درایر در سال 1928 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم رنی ژان فالکونتی، موریس شوتز، میشل سیمون و آنتونن آرتو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زد
Z

به دنبال قتل یک چپی برجسته یک کاراگاه تلاش میکند قتل را رمز گشایی کند در حالی که دولت…

فیلم زد به کارگردانی کاستا گاوراس در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان، ایرنه پاپاس، ژاک پرن و ژان-لویی ترنتینیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم نفرت
La Haine

«نفرت»، فیلمی در ژانر اکشن-جنایی و درام و محصول سال 1995 سینمای فرانسه است. این فیلم پس از اکران موفقش در سال 1995 و با حضور در جشنواره های بین المللی، توانست نامزد دریافت 23 جایزه شود و نهایتا 8 جایزه همچون «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین تدوین» و «بهترین تهیه کنندگی» را با خود به خانه ببرد. همچین این فیلم در رتبه 228 فهرست بهترین فیلم های سایت «آی ام دی بی» قرار دارد. نفرت، داستان زندگی 3 جوان فرانسوی، درست یک روز پس از یک شورش بزرگ را روایت می کند. آن ها با سرقت یک اسلحه، مرتکب کارهایی می شوند که عواقب سنگینی را برایشان به دنبال دارد.

فیلم نفرت به کارگردانی متیو کاسوویتس در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ونسان کسل، هوبرت کانده، سعید تغماوی، عبدالحمد قیلی و جوزف مومو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ارتش سایه ها
Army of Shadows

فیلیپ گربیر یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه می باشد. او توسط یک خائن لو رفته است و در یک کمپ زندانی شده، با این حال تصمیم به فرار دارد…

فیلم ارتش سایه ها در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم لینو ونتورا، سیمون سینیوره، پل کروشه و پل موریس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ریفیفی
Rififi

فیلم ریفیفی ، در مورد گروهی از سارقین است که در عملیاتى پیچیده و دقیق ، به یک جواهر فروشى در پاریس دستبرد مى ‏زنند و…

فیلم ریفیفی به کارگردانی جولز دسین در سال 1955 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان سرویس، کارل موهنر، رابرت مانوئل، جانین دارسی و روبر حسین به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم قرمز
Three Colours : Red

فیلم قرمز اخرین قسمت از سه گانه کریستوف کیشلوفسکی داستان یک مدل است که وقتی به دنبال سگش می رود وارد خانه همسایه اش که قاضی بازنشسته است میشود و کم کم متوجه میشود همسایه اش جاسوسی زندگی خصوصی همسایگانش را میکند و…

فیلم قرمز به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی در سال 1994 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم ایرن ژاکوب، ژان-لویی ترنتینیان و ژان-پیر لوریت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم 400 ضربه
The 400 Blows

آنتوان پسری ۱۴ ساله است که مشکلاتی در خانه و مدرسه دارد. برای اینکه از تنبیه فرار کند و دیگر هیچ وقت تنبیه نشود، از مدرسه می گریزد و در پاریس سر گردان و گم میشود. او درست در وسط خیابان مادرش را با مردی دیگر می بیند و تصمیم می گیرد دیگر پیش او بازنگردد.ولی…

فیلم 400 ضربه به کارگردانی فرانسوا تروفو در سال 1959 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان پیر لئو، آلبرت رمی و کلر موریه به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم خواب زمستانی
Winter Sleep

آیدین، بازیگر بازنشسته ای است که حالا یک هتل کوچک در مرکز آناتولی را اداره می کند و روابطش با همسر جوانش، نیهال بسیار خروشان و جنجالی شده است و خواهرش نِجلا هم در تلاطم طلاقی است که تازه پشت سر گذاشته…

فیلم خواب زمستانی به کارگردانی نوری بیلگه جیلان در سال 2014 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ترکیه و فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم هالوک بیلگینر، ملیسا سوزن، دمت آک بگ، آیبرک پکجان و نجات ایسلر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم نبرد شیلی
The Battle of Chile

در 11 سپتامبر 1973 دولت دمکرات «سالوادور آلنده» رئیس جمهور منتخب شیلی طی کودتای خونین توسط ارتش ژنرال آگوستو پینوشه سرنگون شد. «پاتریشیا گازمن» و پنج تن از همکارانش اوضاع سیاسی شیلی را طی 9 ماه تا فردای رسیدن روز کودتا فیلم برداری کرده بودند. بمباران کاخ ریاست جمهوری و کشته شدن آلنده پایانی بر مستند تاثیر گذار و موثر گازمن محسوب می شد که حاکی از حماسه تاریخی انقلاب شیلی و شورش طبقه حاکم علیه آن است.

فیلم نبرد شیلی به کارگردانی پاتریسیو گوزمان در سال 1975 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ونزوئلا و فرانسه و در ژانر مستند و تاریخی می‌باشد.

فیلم توهم بزرگ
The Grand Illusion

در جنگ جهانی اول، دو افسر فرانسوی زندانی میشوند. یکی از آن ها قبل از جنگ اشراف زاده بوده و دیگری مکانیک. آن ها با زندانیان دیگری با پیشینه های مختلفی آشنا می شوند، از جمله پسر یک بانکدار یهودی و با هم چندین بار سعی به فرار می کنند ولی موفق نمی شوند. سپس آن ها را به جایی دیگر منتقل می کنند که به نظر میرسد فرار از آن غیر ممکن است.

فیلم توهم بزرگ به کارگردانی ژان رنوآر در سال 1937 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. در این فیلم ژان گابن، مارسل دالیو، پی یر فرنه، اریش فن اشتروهم، دیتا پارلو و ژولیان کارته به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم هشت و نیم

گوییدو انسلمی که به دنبال ساخت فیلمی جدید است، با یافتن ایده جدید دست و پنجه نرم می کند. او که درگیر کار و مسائلی در زندگی شخصی اش شده، غرق در افکاری می شود که مربوط به ارتباطات عاشقانه اش در گذشته و حال است و اغلب وارد دنیایی خیالی می شود. درحالیکه او در تلاش برای حل مشکلات عاطفی و غیره اش است، متوجه می شود فیلمش درحال تبدیل شدن به زندگی نامه خودش است.

فیلم هشت و نیم به کارگردانی فدریکو فلینی در سال 1963 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و فرانسه و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم مارچلو ماسترویانی، کلودیا کاردیناله، انوک ایمی، ساندرا میلو و راسلا فالک به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کودا
CODA

«کودا»، تولید کمپانی «اپل تی وی» و برنده سه جایزه اسکار در بخش های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است. این فیلم توانست در جوایز بفتا، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. بازیگر ناشنوای این فیلم، اولین فرد ناشنوا در تاریخ سینماست که توانسته جایزه اسکار را برای بازی درخشانش به دست آورد. روبی تنها عضو شنوای خانواده اش است. او عاشق موسیقی است و آرزو دارد بتواند در این مسیر پیشرفت کند. اما زمانی که شغل خانوادگی شان در ماهیگیری به خطر می افتد، در دوراهی انتخاب بین ادامه علاقه اش در موسیقی و ماندن و کمک به خانواده اش، دچار تردید می شود.

فیلم کودا به کارگردانی شیان هیدر در سال 2021 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و فرانسه و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم امیلیا جونز، تروی کاتسر، دانیل دورانت، جان فیور، لانی فارمر و کوین چاپمن به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم به یاد ماندنی
Mémorable

«به یاد ماندنی»، انیمیشنی کوتاه در ژانر داستانی، به کارگردانی «برونو کالت» و محصول سال 2019 کشور فرانسه است. این انیمیشن با حضوری درخشان در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون آکادمی اسکار، موفق شد نامزد دریافت 13 جایزه شود که در این بین، 6 جایزه همچون «بهترین فیلم کوتاه» را از آن خود کرده است. این انیمیشن کوتاه فوق العاده جذاب و تاثیرگذار، داستان تلاش بسیار زیاد یک نقاش سالخورده و همسرش برای مقابله با زوال عقل پیش رونده پیرمرد را به تصویر می کشد…

فیلم به یاد ماندنی به کارگردانی برونو کالت در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر انیمیشن و فیلم کوتاه می‌باشد.

فیلم سامورایی
Le Samouraï

فیلم سامورایی ساخته ژان پیر ملویل با بازی آلن دلون داستان قاتلی به اسم جف کاستلو است که در کمال خونسردی برای پول آدم میکشد و در یکی از قتل هایش که صاحب یک کلاب را به قتل میرساند متوجه می شود زنی شاهد قتل بوده و قبل از اینکه کاری بکند توسط پلیس دستگیر می شود و …..

فیلم سامورایی به کارگردانی ژان-پیر ملویل در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم آلن دلون، فرانسوا پریه، ناتالی دلون و کتی روزیر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم عشق
Amour

«عشق» فیلمی در ژانر عاشقانه محصول سال 2012 است. این فیلم در جشنواره کن سال 2012 جایزه نخل طلایی را از آن خود کرد و توانست جایزهٔ بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره های اسکار و گلدن گلوب را در سال ۲۰۱۳ کسب کند. داستان این فیلم درباره یک زوج سالخورده ایست که معلم بازنشسته موسیقی هستند. پس از سالها معلمی، حالا دچار زوال عقلی، تنهایی و مشکلات زیادی شده اند…

فیلم عشق به کارگردانی میشائل هانکه در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور استرالیا و فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم ژان-لویی ترنتینیان، امانوئل ریوا، ایزابل هوپر، الکساندر تارو و ویلیام شیمل به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم گوشواره های مادام
The Earrings of Madame De

گوشواره های مادام ، داستان زنی به نام “لوییس” همسر یک ژنرال ارتش است, لوییس گوشواره هایی که وی به عنوان کادوی ازدواج به او داده را برای پرداخت بدهی هایش می فروشد. ژنرال به طور مخفیانه دوباره گوشواره ها را می خرد و….

فیلم گوشواره های مادام به کارگردانی ماکس افولس در سال 1953 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم چارلز بویر، دنیل درو، ویتوریو دسیکا و میری پری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آرتیست
The Artist

«آرتیست»، فیلمی در ژانر کمدی-عاشقانه و درام، به کارگردانی «میشل آزاناویسوس» و محصول سال 2011 کشور فرانسه است. این فیلم که مورد تمجید بسیاری از منتقدان قرار گرفته است و آن را جزء فیلم های برتر 2011 قرار داده اند، حضوری فوق العاده درخشان در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون آکادمی اسکار، بفتا و گلدن گلوب داشت و موفق شد نامزد دریافت 366 جایزه شود که در این بین، 162 جایزه همچون اسکار «بهترین کارگردانی«، «بهترین فیلم» و «بهترین بازیگر مرد» را با خود به خانه برده است. ستارگانی چون «ژان دوژاردن»، «برنیس بژو» و «میسی پایل» در این فیلم خوش درخشیده اند. داستان این فیلم تحسین برانگیز و مسحور کننده درباره یک ستاره سینمای صامت است که با ورود صدا به سینما همه چیز خود را از دست می دهد. در این بین، ارتباط او با دختری جوان و شیفته بازیگری که با کمک او وارد دنیای سینما شده و به شهرت می رسد، مورد توجه زیادی قرار می گیرد.

فیلم آرتیست به کارگردانی میشل آزاناویسوس در سال 2011 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان دوژاردن، برنیس بژو، جان گودمن، جیمز کرامول، پنلوپه آن میلر، میسی پایل و بت گرانت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آبی
Three Colours : Blue

فیلم آبی از سه گانه کیشلوفسکی با بازی ژولیت بینوش داستان زنی است که سعی میکند زندگی خودش را بعد از فوت همسر و فرزندش سر وسامان ببخشد و با غم از دست دادن آنها کنار بیاید…

فیلم آبی به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی در سال 1993 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و موسیقی می‌باشد. در این فیلم ژولیت بینوش، امانوئل ریوا و گیوم دو تونکدک به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ابدیت و یک روز
Eternity and a Day

یک نویسنده معروف که بسیار مریض و در آستانه مرگ است پسر کوچکی را ملاقات میکند که مهاجر غیر قانونی از آلبانی است و با او سفری را آغاز میکند تا او را به خانه برساند…

فیلم ابدیت و یک روز به کارگردانی تئودوروس آنجلوپولوس در سال 1998 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم برونو گانتس، ایزابل رنولد، فابریزیو بنتیولیو، آیریس شاتزیانتونیو و پتروس مارکاریس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ترور
I as in Icarus

فیلمی که با اقتباسی آزاد از ترور جان اف کندی ساخته شده است . داستان رییس جمهوری خیالی است که ترور میشود و یک کاراگاه به تحقیق در مورد توطئه پشت این قتل می پردازد….

فیلم ترور به کارگردانی آنری ورنوی در سال 1979 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم دایره سرخ
The Red Circle

بعد از آزادی از زندان، یک دزد حرفه ای به همراه یک فراری بدنام و یک پلیس سابق نقشه یک دزدی بزرگ را میکشد…

فیلم دایره سرخ به کارگردانی ژان-پیر ملویل در سال 1970 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم آلن دلون، بورویل، ایو مونتان و جان ماریا ولونته به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم جنجال بزرگ
La Grande Vadrouill

«جنجال بزرگ»، فیلمی در ژانر کمدی-اکشن و ماجراجویی، به کارگردانی«ژرارد اوری» و محصول سال 1969 کشور فرانسه است. این فیلم با حضور در جشنواره های متعدد، موفق به کسب 2 جایزه شده است. داستان این فیلم از آنجایی آغاز می شود که چندین فرانسوی، در سفری حماسی، به خلبانان انگلیسی کمک می کنند تا از خطر اسارت توسط نازی ها فرار کرده و از کشورهای اشغالی بگذرند و …

فیلم جنجال بزرگ به کارگردانی ژرار اوری در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر ماجراجویی و کمدی می‌باشد. در این فیلم بورویل، لوئیس د فانس، کلودیو بروک، آندریا پاریسی، ماری دوبوآ و سیگهاردت راپ به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شان مرده ها
Shaun of the Dead

شان 29 سال دارد و یک زندگی کسل کننده را ازسرمی گذراند. لیز، نامزدش وی را ترک کرده و مادرش با مردی ازدواج کرده که وی او را دوست ندارد. او با اد، دوست وفادارش زندگی می کند. شان می خواهد زندگیش را درست کند تا لیز را بازگرداند. ناگهان مردگان از گور برمی خیزند و مثل زامبی ها شروع می کنند به آدم خواری. شان با کمک اد برای نجات مادرش و لیز می شتابد.

فیلم شان مرده ها به کارگردانی ادگار رایت در سال 2004 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و فرانسه و در ژانر کمدی و وحشت می‌باشد. در این فیلم سایمون پگ، نیک فراست، کیت اشفیلد، لوسی دیویس، دیلن موران، پنه لوپه ویلتون و بیل نایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سرزمین هیچکس
NO MAN’S LAND

بوسنی و هرزگوین، در سال 1993، زمانی که جنگ و در گیری بین دو طرف به اوج خود رسیده. دو سرباز از دو جبهه مختلف، نینو (Nino) و سیکی (Ciki)، در منطقه ای وسط دو جبه گیر می کنند. منطقه ای که به هیچ کدام از دو طرف تعلق ندارد. داستان وقتی پیچیده تر می شود که سرباز دیگری وارد داستان می شود. سربازی بوسنیایی که روی یک مین گیر کرده و قادر به حرکت کردن نیست …

فیلم سرزمین هیچکس به کارگردانی دانیس تانویچ در سال 2001 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم برانکو دوریچ، رنه بیتورایاتس، فیلیپ شوواگوویچ، سیمون کالو، مصطفی نادارویچ و کاترین کارتلیج به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ارنست و سلستین
Ernest & Celestine

در دنیایی که خرس ها درون شهرها و جوندگان زیر زمین زندگی می کنند، موشی به نام سلستین به واسطه منافع مشترک، با یک خرس شهر نشین تهی دست به نام ارنست، رابطه ای دوستانه برقرار می کند و…

فیلم ارنست و سلستین به کارگردانی استفان اوبیر و وینسنت پاتار و بنجامین رنر در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و بلژیک و در ژانر انیمیشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم فارست ویتاکر، لمبرت ویلسون، پالین برونر، مک کنزی فوی و لورن باکال به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آتالانت
L Atalante

«آتالانت»، فیلمی در ژانر کمدی-درام و عاشقانه، به کارگردانی «ژان ویگو» و محصول سال 1934 کشور فرانسه است. این فیلم که به اعتقاد منتقدان و کارگردانان، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست، با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی متعدد، موفق شد نامزد دریافت یک جایزه شود. این فیلم با نگاهی ژرف و زیبا، از آنجایی آغاز می شود که «ژولیت» با «ژان» که کاپیتان کشتی است، ازدواج می کند و برای زندگی به کشتی آتالانت می آید؛ اما خیلی زود زندگیشان دچار چالش و مشکل می گردد…

فیلم آتالانت به کارگردانی ژان ویگو در سال 1934 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم دیتا پارلو، میشل سیمون، پل گریمو و جین داسته به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ناگهان بالتازار
Au Hasard Balthazar

«ناگهان بالتازار»، فیلمی در ژانر درام-خانوادگی و اجتماعی، به کارگردانی «روبر برسون» و محصول سال 1966 کشور فرانسه است. این فیلم با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون ونیز، موفق شد نامزد دریافت 10 جایزه و برنده 7 جایزه همچون «بهترین فیلم» شود. بازیگرانی چون «آن ویازمسکی» و «فرانسوا لافارژ» در این فیلم به هنرنمایی پرداخته اند. این فیلم درخشان و تکان دهنده، داستان دختر بچه ای خجالتی به نام «ماری» و الاغش «بالتازار» را روایت می کند. پس از چند سال که هر دوی آن ها بزرگ می شوند، در جامعه با سوء استفاده هایی از سمت مردم رو به رو می گردند …

فیلم ناگهان بالتازار به کارگردانی روبر برسون در سال 1966 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم آن ویازمسکی، والتر گرین، فرانسوا لافارژ و ژان-کلود گیلبر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم خاطرات کشیش روستا
Diary of a Country Priest

خاطرات کشیش روستا اثر روبر برسون کاگردان شهیر فرانسوی داستان کلود لیدو کشیشی جوان است که مسئول منطقه آمبریکور می شود و در آنجا با خانواده کنت آشنا می شود.کنتس بعد از مرگ پسرش حال و روز خوبی ندارد و ایمان او نیز در خطر است و بحث های زیادی با کشیش می کند…

فیلم خاطرات کشیش روستا به کارگردانی روبر برسون در سال 1951 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم کلود لیدو، ژان ریویر و آندره گوبرت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زنگ تفریح
Playtime

«زنگ تفریح»، فیلمی در ژانر کمدی-خانوادگی، به کارگردانی «ژاک تاتی» و محصول سال 1967 کشور فرانسه است. این فیلم که جاه طلبانه ترین فیلم تاتی است، با حضور در جشنواره های داخلی و بی المللی معتبر، موفق شد نامزد دریافت 6 جایزه در بخش های مختلف شود که در این میان، 2 جایزه همچون «بهترین فیلم اروپایی» را از آن خود کرده است. در این فیلم که به خاطر بهره گیری درخشان از جلوه های صوتی و سبک بصری ویژه و همچنین به دلیل کاربرد مینیمالیستی دیالوگ و فروکاستن آن تا مرز سر و صدای محیط، در خور توجه است، بازیگرانی چون «باربارا دنک»، «ژاک تاتی» و «ریتا میدن» به ایفای نقش پرداخته اند. در این شاهکار، که به هیچ وجه نمی توان تاریخ سینما را بدون آن تصور کرد، شاهد حضور مجدد کاراکتر دوست داشتنی آقای «اولو» هستیم که کنجکاوانه در اطراف پاریس پیشرفته، به گشت و گذار می پردازد و در عین حال، با گروهی از جهانگردان آمریکایی، سفری را آغاز می کند. در همین حال، یک کلوپ شبانه، با اینکه هنوز در دست ساخت است، برای مراسم افتتاحیه اش آماده می شود. اما…

فیلم زنگ تفریح به کارگردانی ژاک تاتی در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی می‌باشد. در این فیلم باربارا دنک، ژاک تاتی، ریتا میدن و فرانس رومیلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم اعتراف
L’aveu

در چکسلواکی کمونیست 1950 یک وزیر و یک قهرمان جنگ و وفادار به حزب خود با یک زندگی خانوادگی آرام و خوب بدون هیچ دلیلی تحت مراقبت و سپس دستگیری قرار میگیرد ….

فیلم اعتراف به کارگردانی کاستا گاوراس در سال 1970 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و تاریخی می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان، گابریله فرزتی و سیمون سینیوره به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پلیس خفن
Hot Fuzz

نیکلاس انجل، از پلیس های برتر لندن است که بدلیل توطئه همکارانش به شهر کوچکی منتقل می شود. در ابتدا همه چیز آرام است اما پس از رخ دادن یک قتل او به همه چیز مشکوک می شود و به کمک همکار چاقش دنی بارتمن، به دنبال کشف راز ماجراست.

فیلم پلیس خفن به کارگردانی ادگار رایت در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و فرانسه و در ژانر اکشن و کمدی می‌باشد. در این فیلم سایمون پگ، نیک فراست و جیم برودبنت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کریسمس مبارک
Joyeux Noel

کریسمس مبارک (“جویوکس نوئل “) یک فیلم درام و جنگی ساخته سال 2005 است که برپایه آتش بس کریسمس دسامبر 1914 ساخته شده است ، که از نگاه چشمان نظامیان فرانسوی ، اسکاتلندی و آلمانی به تصویر کشیده شده است. نویسنده و کارگردانی این اثر توسط کریستین کاریون بود. این فیلم که یکی از آخرین فیلم های ایان ریچاردسون قبل از مرگ او می باشد، در 78مین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی زبان شد. این فیلم داستانی از یک رویداد واقعی است که در دسامبر 1914 اتفاق افتاد ، هنگامی که ویلهلم ، ولیعهد آلمانی ، خواننده اصلی اپرا امپریال برلین را به خط مقدم می فرستد. آواز او باعث شد سربازان فرانسوی در سنگرهای خود بایستند و …

فیلم کریسمس مبارک به کارگردانی کریستین کاریون در سال 2005 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و آلمان و در ژانر درام و تاریخی می‌باشد. در این فیلم دیانه کروگر، ناتالی دسی، بنو فورمان، رولاندو ویلازان، گیوم کنه، گری لوئیس و دنی بون به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم حکومت نظامی
State of Siege

سال های ابتدایی دهه 70 در اروگوئه؛ مامور یک گروه آمریکایی توسط یکی از گروه های محلی ربوده می شود. فیلم اتفاقات و موقعیت های پیش آمده در این آدم ربایی را به تصویر می کشد.این فیلم به بررسی عواقب ناخوشایند مبارزه بین دولت اروگوئه و چریک های تپامارو می پردازد.

فیلم حکومت نظامی به کارگردانی کاستا گاوراس در سال 1972 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان، رناتو سالواتوری، او. ئی. هاسه، ژاک وبر و ژان-لوک بایدو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم موشه
Mouchette

فیلم موشه ساخته روبر برسون کارگردان مشهور فرانسوی که دو جایزه جنبی جشنواره فیلم کن را برد، سرگذشت دختر ۱۴ ساله فقیری است که پدر و برادر قاچاقچی او، مادر مریضش، معلم خشن مدرسه و دوستان مدرسه اش با او خوب نیستند و…

فیلم موشه به کارگردانی روبر برسون در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم نادین نورتیه، ژان-کلود گیلبر، ماری کاردینال و پل ایبر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زندگی دوگانه ورونیکا
The Double Life of Veronique

زندگی دوگانه ورونیکا ساخته کریستوف کیشلوفسکی داستان زندگی موازی دو زن است که یکی ازفرانسه زندگی میکند و دیگری در لهستان است. ورونیکا به کراکوف می آید و در مدرسه موسیقی در رشته آواز به تحصیل مشغول میشود اما پس از مدتی بیمار می شود و … . ولی ورونیکای دیگر…

فیلم زندگی دوگانه ورونیکا به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی در سال 1991 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و فانتزی می‌باشد. در این فیلم ایرن ژاکوب و ساندرین دوما به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زیر آفتاب سوزان
Purple Noon

دو آمریکائی به نام های «تام ریپلی» (دلون) و «فیلیپ گرین لیف» (رونه) برای سفر تفریحی به ایتالیا آمده اند. «تام» در پی به دست آوردن پنج هزار دلاری است که پدر فیلیپ در صورت ترغیب پسرش به بازگشت به آمریکا پرداخت خواهد کرد. اما تام، آرام آرام، جلب زندگی بی دغدغه فیلیپ، محبوبه اش (لافوره) کشتی تفریحی او می شود و تصمیم می گیرد که به جای ترغیب فیلیپ به بازگشت به آمریکا، او را به قتل برساند و خودش جای او را بگیرد…

فیلم زیر آفتاب سوزان به کارگردانی رنه کلمان در سال 1960 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم آلن دلون، موریس رونه و ماری لافوره به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم از نفس افتاده
Breathless

«میشل پوآکار» ( بلموندو )، مردى جوان، بى‏ قید و بند و بیکار، روزى پلیسى را مى‏ کشد. سپس در پاریس با « پاتریشا فرانچینى » ( سیبرگ )، مهاجر آمریکایى آشنا مى‏ شود. میشل به پاتریشا پیشنهاد مى‏ کند که با هم به ایتالیا فرار کنند. اما…

فیلم از نفس افتاده به کارگردانی ژان لوک گدار در سال 1960 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان پل بلموندو، جین سیبرگ، دانیل بولانگر، روژه انن و ژان-پیر ملویل به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم هیولاها
The Beasts

یک زوج میانسال فرانسوی برای نزدیک شدن به طبیعت به روستایی نقل مکان می کنند؛ اما حضور آن ها باعث برانگیخته شدن دشمنی و خشونت تکان دهنده دونفر از اهالی می شود.

فیلم هیولاها به کارگردانی رودریگو سوروگوین در سال 2022 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور اسپانیا و فرانسه و در ژانر هیجان انگیز و اکشن می‌باشد. در این فیلم مارینا فوس، دنیس منشت، دیگو آنیدو، ماری کلمب و لوئیزا مرلاس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم بینوایان
Les Misérables

فیلم بینوایان در ژانر خانوادگی محصول سال 2019 است. این اثر در جشنواره هایی مانند گلدن گلوب، سزار، آکادمی و جشنواره های مختلف دیگری نامزد و در نهایت برنده 19 جایزه شد. داستان از این قرار است که پلیسی برای پیوستن به گروه ضد جرم مونتفرمیل به پاریس نقل مکان می کند. او از دنیایی زیرزمینی که تنش های میان گروه های مختلف در آن ادامه ی داستان را رقم می زند، پرده برداری میکند و…

فیلم بینوایان به کارگردانی لادج لی در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم دیمین بنارد، الکسیس ماننتی، دجیبریل زونگا، عیسی پریکا و آل حسن لای به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم عنصر پنجم
The Fifth Element

فیلم عنصر پنجم در ژانر علمی-تخیلی محصول سال 1997 است. این فیلم در جشنواره بفتا سال 1998 برنده جایزه شد. لوک بسون کارگردانی این اثر را به عهده دارد. از دیگر کارهای لوک بسون فیلمهای آنا، کورسک، لوسی، نجات، لئون، و … میتوان نام برد. ستارگانی چون بروس ویلیس، میلا یوویچ، گری الدمن و… می توان اشاره کرد.در خلاصه این فیلم آمده است که قرن بیست و سوم گلوله عظیمی از گدازه مذاب با سرعتی بسیار، به طرف زمین حرکت می کند. اعلام می شود که برای نجات زمین باید چهار سنگ، نماد چهار عنصر اصلی را با عنصر پنجم که نیروی مثبت زندگی است و در قالب مسافری از دنیایی دیگر به نام «لیلو» (یوویچ) تجسم یافته، در هم آمیزند.

فیلم عنصر پنجم به کارگردانی لوک بسون در سال 1997 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و انگلیس و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم بروس ویلیس، گری الدمن، ایان هولم، میلا یوویچ و کریس تاکر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم عشق در بعدازظهر
Love in the Afternoon

«عشق در بعدازظهر»، فیلمی در ژانر کمدی-عاشقانه و محصول کشور فرانسه در سال 1972 است. فردریک وکیلی اهل پاریس است که زندگی خوبی با همسرش هلن، دارد. اگرچه فردریک به رابطه با زنان دیگر فکر می کند، اما هیچگاه افکارش را عملی نمی کند. تا اینکه با زنی زیبا به نام کلوئی برخورد می کند. فردریک در دوراهی انتخاب بین عشقش به همسرش و احساساتش نسبت به کلوئی گیر می کند و…

فیلم عشق در بعدازظهر به کارگردانی اریک رومر در سال 1972 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم برنارد ورلی، زوزو، فرانسیس ورلی، دانیل سکالدی و مالوینا پنه به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم چشمان بدون چهره
Eyes Without a Face

پروفسور ژنسیه، جراح پلاستیک مشهور به دنبال ترمیم صورت دخترش اسکوب است که در اثر تصادفى از شکل افتاده است. حالا دستیار پروفسور والى ، دانشجویان پاریسی ‏اى را که صورت‏شان شباهت‏ هایى به کریستین دارد ، به خانه‏ دکتر می‏‎کشاند …

فیلم چشمان بدون چهره به کارگردانی ژرژ فرانژو در سال 1960 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر درام و وحشت می‌باشد. در این فیلم پیر براسر، ژولیت مینیل، الکساندر رینیول و بئاتریس آلتاریبا به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مستاجر
The Tenant

فیلم مستاجر ساخته رومن پولانسکی داستان یک مرد بوروکرات خانه ای در پاریس اجاره میکند و بعد از مدتی خودش را درگیر جنون و پارانویای شدید میبیند…

فیلم مستاجر به کارگردانی رومن پولانسکی در سال 1976 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم رومن پولانسکی، ایزابل آجانی، ملوین داگلاس، جو وان فلیت، برنارد فرسون، شلی وینترز و لیلا کدرووا به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم تفنگ کهنه
The Old Gun

در مانتابن سال 1944 جولین دندی زیر عمل جراحی در یک بیمارستان محلیست و مردم مانتابن از ورود ارتش المان ترسیده اند. او از دوستش فرانسوا درخواست میکند که زن و دخترش را با ماشین فراری دهد…

فیلم تفنگ کهنه به کارگردانی روبر انریکو در سال 1975 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم فیلیپ نوآره، رومی اشنایدر، ژان بویز و رابرت هافمن به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کلاس
The Class

معلمی فرانسوی بنام «فرانسیس مارین» به همراه دیگر معلمان آماده می شوند تا سال تحصیلی جدیدی را در مدرسه ای که دانش آموزانش از نژاد های گوناگون هستند، آغاز کنند…

فیلم کلاس به کارگردانی لوران کانته در سال 2008 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم فرانسوا بیگودو، آنجلیکا سانسیو، آرتور فوگل، بوباکر توره و اگام مالمبو امن به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم خانم اسلون
Miss Sloane

زنی به نام الیزابت اسلوان، در دورانی که نفوذ سیاستمداران بیشتر از هر زمان دیگر است، تصمیم می گیرد مسئولیت یکی از سخت ترین پرونده های حقوقی را برعهده بگیرد…

فیلم خانم اسلون به کارگردانی جان مدن در سال 2016 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم جسیکا چستین، دیوید ویلسون بارنز، جان لیسگو و الیسون پیل به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کودک وحشی
The Wild Child

فیلم کودک وحشی ساخته فرانسوا تروفو داستان کودکی است که در جنگل با گرگها زندگی میکند و بعد از شکار توسط شکارچیان به شهر آورده شده و توسط دکتر ایتارد با زندگی انسانی و مدرن آشنا می شود….

فیلم کودک وحشی به کارگردانی فرانسوا تروفو در سال 1970 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان پیر کارگول، فرانسوا سیگنر، فرانسوا تروفو، پیر فابر و جین داسته به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زندگی و دیگر هیچ اما
Life and Nothing But

بعد از جنگ جهانی دوم افسر دلاپلین که کارش پیدا کردن هویت اجساد ناشناخته است با دو زن روبرو می شود که دنبال همسران گمشده ی خود می گردند….

فیلم زندگی و دیگر هیچ اما به کارگردانی برتران تاورنیه در سال 1989 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. در این فیلم فیلیپ نوآره و سابین آزما به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم استثنایی ها
The Specials

«استثنایی ها» فیلمی در ژانر کمدی محصول سال 2019 است. در این فیلم بازیگرانی چون ونسان کسل، رضا کاتب، هلن ونسان و … به ایفای نقش پرداخته اند. استثنایی ها در جشنواره هایی مانند سزار، هامبورگ و… نامزد شد و توانست در جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین برنده جایزه بهترین فیلم شود. داستان این فیلم درباره دو مرد است که مربیان کودک و نوجوانان اوتیسمی هستند.

فیلم استثنایی ها به کارگردانی اولیویه ناکاش در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و بلژیک و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم ونسان کسل، رضا کاتب، هلن ونسان، برایان مایلندوما و آلبن ایوانف به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم زنی در جنگ
Woman at War

«زنی در جنگ»، فیلمی در ژانر ماجراجویی-کمدی و خانوادگی، به کارگردانی «بندیکت ارلینگسون» و محصول سال 2018 کشور فرانسه است. این فیلم پس از اکران عمومی و جلب نظر مثبت منتقدین، در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون کن حضوری درخشان داشت و موفق شد نامزد دریافت 51 جایزه در بخش های مختلفی شود که در این بین، 29 جایزه همچون «بهترین نویسندگی» جشنواره کن را از آن خود کرده است. بازیگرانی چون «هالدورا گیرهاردسدوتیر»، «یوهان سیگوردارسون» و «خوان کامیلو رومان استرادا» به هنرنمایی پرداخته اند. داستان این فیلم زیبا و دغدغه مند، درباره فعال محیط زیستی به نام «هالا»ست که سال ها برای این هدفش تلاش کرده است؛ اما اتفاقی رخ می دهد که زندگیش را تغییر خواهد داد…

فیلم زنی در جنگ به کارگردانی بندیکت ارلینگسون در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر ماجراجویی و کمدی می‌باشد. در این فیلم هالدورا گرهاروسدوتر، یوهان سیگورسون، خوان کامیلو رومن استرادا، والا کریستین ایریکسداتیر و جان نار به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سرافین
Seraphine

این فیلم در سی و چهارمین جوایز سالیانه سینمای فرانسه موسوم به سزار برنده هفت جایزه شد. سرافین یکی از نقاشان مشهور فرانسه است. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی معجزه آسای یک زن نقاش فرانسوی مشهور به نام «سرافین اهل سنلیس» که کاشف او یک کلکسیونر آلمانی در ابتدای جنگ جهانی اول بود و این روزها موزه مایول پاریس نمایشگاهی از آثار او برپا کرده، ساخته شده است.

فیلم سرافین به کارگردانی Martin Provost در سال 2008 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و بلژیک و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم Yolande Moreau، اولریش توکور، Anne Bennent، Geneviève Mnich و Adélaïde Leroux به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ماجراجویی های دیوانه وار خاخام ژاکوب
The Mad Adventures of Rabbi Jacob

«ماجراجویی های دیوانه وار خاخام ژاکوب»، فیلمی در ژانر ماجراجویی-کمدی و اکشن، به کارگردانی «ژرار اوری» و محصول سال 1973 کشور فرانسه است. این فیلم با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون گلدن گلوب، موفق شد نامزد دریافت یک جایزه شود. ستارگانی چون «لوئی دوفونس»، «مارسل دالیو» و «سوزی دوله» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم جذاب درباره فرانسوی متعصبی به نام «ویکتور پیورت» است که مجبور می شود برای فرار از دست گروهی از قاتلین و همچنین پلیس، خود را به شکل یک خاخام در بیاورد!

فیلم ماجراجویی های دیوانه وار خاخام ژاکوب به کارگردانی ژرار اوری در سال 1973 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر ماجراجویی و کمدی می‌باشد. در این فیلم لوئیس د فانس، سوزی دلیر، مارسل دالیو، کلود ژیرو و رنزو مونتانیانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم یک زن آرام
A Gentle Woman

فیلم یک زن آرام ساخته ی روبر برسون داستان یک زن جوان است که بدون هیچ توضیحی برای همسر داغدارش به جا بگذارد خودکشی می کند و در فلش بک های میبینیم که آنها چگونه آشنا شدند و ازدواج کردند و….

فیلم یک زن آرام به کارگردانی روبر برسون در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم دومینیک سندا، گای فرانگین و جین لوبر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم محاکمه ژاندارک
The Trial of Joan of Arc

فیلم محاکمه ژاندارک روایت کننده دادگاه بازجویی و محاکمه طولانی ژاندارک توسط انگلیسی ها است که ابتدا او را بر سر ارتداد محاکمه می کنند و او تکذیب می کند ولی بعد از اینکه او زیر شکنجه ناچارا قبول میکند و اعتراف می کند ….

فیلم محاکمه ژاندارک به کارگردانی روبر برسون در سال 1962 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم فلورانس دیلی، ژان کلود فورنو، راجر آنورات و مارک ژاکیر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم روزتا
Rosetta

فیلم رزتا سساخته برادران داردن داستان دختر جوانی است که همراه با مادر الکلی اش در یک کاروان کوچک اجاره ای در اطراف شهر زندگی می کند، او به دنبال یک شغل و یک زندگی آرام است و می خواهد مستقل و مفید باشد ولی ….

فیلم روزتا به کارگردانی ژان پیر داردن و لوک داردن در سال 1999 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم امیلی دوکن، فابریزیو رانگیون، الیویه گورمه و آن یرنوکس به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم دسته سیسیلی ها
The Sicilian Clan

یک گانگستر جوان و جاه طلب نقشه دزدی یک الماس را میکشد و در عین حال تلاش دارد دختر یک جنایتکار پلیس را وسوسه کند که …

فیلم دسته سیسیلی ها به کارگردانی آنری ورنوی در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان گابن، آلن دلون، لینو ونتورا، ایرینا دمیک و آمدئو نازاری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم بینوایان
Les Misérables

ژان والژان از سر گرسنگی نانی میدزدد و به زندان می افتد. پس از زندان با کشیشی آشنا می شود که مسیر زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد.

فیلم بینوایان به کارگردانی ژان پل لو شانوا در سال 1958 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم ژان گابن، برنارد بلیر، فرناند لادو و ادموند آردیسون به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کاپیتان کانن
Captain Conan

«کاپیتان کانن»، فیلمی در ژانر اکشن-جنگی و محصول کشور فرانسه در سال 1996 است. این فیلم برنده و نامزد دریافت جوایز متعددی از جشنواره های بین المللی فیلم از جمله «جشنواره فیلم کن» شده است. «برتراند تاوارنیر» کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. با وجود پایان جنگ جهانی اول، نیروهای فرانسوی هنوز در حال جنگیدن در مرزهای بلغارستان هستند. در این منطقه، گروهی از سربازانی سر سخت توسط کاپیتان کانن که همانند یک قهرمان مورد احترامشان است، رهبری می شوند. اما پس از آنکه کانن سربازان خود را به سمت عملیاتی علیه مردم عادی هدایت می کند، افسر نوربرت، تحقیقاتی را بر روی فعالیت آنها آغاز می کند.

فیلم کاپیتان کانن به کارگردانی برتران تاورنیه در سال 1996 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. در این فیلم فیلیپ تورتون، ساموئل له بیهان، برنار لو کوک، فرانسوا برلئان، کلاود ریچ، آندره فالکون، کلاود براست و فردریک پیروت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم دو مرد در شهر
Two Men in Town

یک سارق بانک بعد از 10 سال از زندان آزاد می شود. او سعی دارد از یک مددکار احتماعی کمک بگیرد، اما توسط یک پلیس پیر که از گذشته او را می شناخته مورد تهدید قرار می گیرد و …

فیلم دو مرد در شهر به کارگردانی ژوزه جووانی در سال 1973 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم ژان گابن، آلن دلون، میمسی فارمر، ویکتور لانوکس و سیسیل واسورت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پنهان
Cache

پنهان شاهکار میشائیل هانکه کارگردان فوق العاده آلمانی است، این فیلم در جشنواره های متعدد جهانی جوایز زیادی دریافت کرده است. ژرژ ویدئویی به دستش می رسد که بیرون خانه ی پاریسی اش را نشان می دهد. پس از آن نوارهایی دیگر از راه می رسند که این بار طرح های تکان دهنده ای ضمیمه شان است. در حالی که «ژرژ» بیش از پیش نگران شده، عصبیتی که به وجود می آید، به رابطه اش با همسرش، «آن» (بینوش) و پسر نوجوانش، «پیرو» (ماکدونسکی) لطمه می زند…

فیلم پنهان به کارگردانی میشائل هانکه در سال 2005 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم دانیال اتویل، ژولیت بینوش، موریس بنیچو و آنی ژیراردو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شکلات
Chocolat

یک زن به همراه دخترش یک مغازه شکلات فروشی در یک روستای کوچک فرانسوی باز می کنند و …

فیلم شکلات به کارگردانی لاسه هالستروم در سال 2000 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و فرانسه و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم جانی دپ، ژولیت بینوش، آلفرد مولینا، جودی دنچ، کری ان ماس و لنا اولین به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم اتاق پسر
The Son’s Room

یک روانکاو و خانواده اش پس از مرگ پسرشان در یک حادثه غواصی ضربه عاطفی عمیقی می خورند…

فیلم اتاق پسر به کارگردانی نانی مورتی در سال 2001 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و فرانسه و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم نانی مورتی، لورا مورانته، یاسمینه ترینکا، استفانو آکورسی، تونی برتورلی و سیلویو ارلاندو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم افسر و جاسوس
An Officer and a Spy

افسر و جاسوس (فرانسوی: J’accuse، ترجمه: «من متهم می کنم») فیلمی در ژانر مهیج و درام تاریخی به کارگردانی رومن پولانسکی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم نامه این فیلم دربارهٔ ماجرای دریفوس و توسط پولانسکی و رابرت هریس بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۱۳ به رشته تحریر درآمده است. فیلم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. این فیلم در مورد ماجرای دریفوس است. در سال 1894 ، کاپیتان فرانسوی آلفرد دریفوس به اشتباه به جرم خیانت محکوم شد و در جزیره شیطان به حبس ابد محکوم شد.

فیلم افسر و جاسوس به کارگردانی رومن پولانسکی در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر درام و تاریخی می‌باشد. در این فیلم ژان دوژاردن، لویی گارل، امانوئل سنیه، گرگوری گادبوا و ولادیمیر یوردانف به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شب ژنرال ها
The Night Of The Generals

سال ۱۹۴۲ یک زن لهستانی به شکلی فجیع به قتل می رسد. “سرگرد گرا”، عضو سازمان اطلاعات آلمان که به عدالت اعتقاد دارد، مسئول تحقیقات می شود. یک شاهد عینی اعلام می کند یک ژنرال آلمانی را در حال خروج از ساختمان دیده است و …

فیلم شب ژنرال ها به کارگردانی آناتول لیتواک در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم پیتر اوتول، عمر شریف، تام کورتنی، دونالد پلیسنس و جوانا پتت به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مکان ایده آل
The Ideal Palace

«مکان ایده آل» فیلمی در ژانر تاریخی محصول سال 2018 است. این فیلم در جشنواره فیلم سارلات برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد با بازی «ژاک گامبلن» شد. مکان ایده آل که براساس داستانی واقع ساخته شده قصه یک پستچی در اواخر قرن نوزدهم را روایت می کند. او 33 سال از عمرش را صرف ساخت قصر سنگی برای فرزندانش کرده…

فیلم مکان ایده آل به کارگردانی نیلییز تاورنیه در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و بلژیک و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم ژاک گامبلن، لتیسیا کاستا، فلورنس توماسین، برنار لو کوک و ناتاشا لیندنیگر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ماجراجویان
The Last Adventure

«ماجراجویان»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی به کارگردانی «روبر انریکو» و محصول مشترک فرانسه و ایتالیا در سال 1967 است و ستارگانی همچون لینو ونتورا، آلن دلون، جوانا شیمکوس، و سرژ رجیانی در آن به هنرمندی پرداخته اند. این فیلم در سال ۱۹۷۴ میلادی در ژاپن توسط میکو کاجی، و با نام بی خانمان، بازسازی شده است. داستان ماجراجویان، درباره دو دوست، «مانو» (دلون) و «رولان» (ونتورا) است که با دختر مجسمه سازی به نام «لتیسیا» (شیمکوس) به جست و جوی محموله ای از طلا، الماس و سکه می روند. این محموله در هواپیمایی بوده که در خلیج آفریقا غرق شده است…

فیلم ماجراجویان به کارگردانی روبر انریکو در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر ماجراجویی و درام می‌باشد. در این فیلم آلن دلون، لینو ونتورا، جوانا شیمکوس، سرژ رجیانی و ژان دری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آلفاویل
Alphaville

فیلم آلفاویل ساخته ژان لوک گدار داستان می کوشن است، که در پوشش خبرنگار روزنامه فیگارو به شهر اسرارآمیز و عجیب آلفاویل که پروفسوری دیوانه و نابغه با کمک کامپیوترهایش آن را می گرداند، نفوذ می کند تا او را ربوده و بکشد…

فیلم آلفاویل به کارگردانی ژان لوک گدار در سال 1965 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم ادی کنستانتین، آنا کارینا، آکیم تامیروف و هوارد ورنون به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مردی از لندن
The Man from London

مردی از لندن ساخته بلا تار داستان زندگی مردی به نام مالون است که در کنار دریا زندگی آرام و ساده ای دارد. او خیلی کم متوجه جهان پیرامون اش می شود و زندگی کند و آرامش را پذیرفته به تنهایی عادت کرده است. اما هنگامی که شاهد یک قتل می شود، زندگی اش دچار تغییرات بزرگی می شود…

فیلم مردی از لندن به کارگردانی اگنس هرانیتسکی و بلا تار در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم میروسلاو کروبات، تیلدا سوئینتن، اریکا بوک و یانوس درزی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم دایره مرگ
Un flic

بعد از یک دزدی خطرناک و نامطمئن حالا گروه دزدان نقشه ای برای دزدی دوم که بزرگتر و خطرناک تر است میریزند…

فیلم دایره مرگ به کارگردانی ژان-پیر ملویل در سال 1972 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر جنایی و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم آلن دلون، کاترین دنو و ریچارد کرنا به هنرمندی پرداخته‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.