بهترین کتاب های جک لندن به همراه توضیح و تحلیل آنها

0

جک لندن، زاده ی ۱۲ ژانویه ۱۸۷۶ و درگذشته ی ۲۲ نوامبر ۱۹۱۶) نویسنده ی سوسیالیست آمریکایی بود.جک لندن در خانواده ی تنگدستی در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و در اوکلند بزرگ شد. او با این که توانست در دانشگاه پذیرفته شود، تحصیلات رسمی چندانی نداشت و هرچه آموخت، خود آموخت و بسیاری از آثار ادبی را در کتابخانه عمومی اوکلند خواند. در ۱۸۸۹ در کارخانه ی کنسروسازی کاری سخت و سنگین پیدا کرد. بعد با پولی که از نامادریش وام گرفت قایقی خرید و به دزدی صدف پرداخت. در ۱۸۹۳ به عنوان کارگر با یک کشتی شکار شیر دریایی به ژاپن رفت.

بازگشت جک لندن با بحران اقتصادی سال ۱۸۹۳ و مبارزات کارگری همزمان شد. مدتی بی کار و ولگرد بود و در شهر بافلو به زندان افتاد. بعد به اوکلند بازگشت و دبیرستان را تمام کرد. خیلی دوست داشت که به دانشگاه کالیفرنیا برود و پس از سه ماه کوشش فشرده در آن جا پذیرفته شد. اما به دلیل بی پولی ناچار پس از یک سال دانشگاه را رها کرد.در ۱۸۹۷ با کشتی و همراه با دیگر جویندگان طلای کلوندایک به شهر داوسون در یوکان رفت. در آن جا بیمار شد و پزشکی او را درمان کرد. داستان کوتاه برپا کردن آتش، یادگار این دوره از زندگی او است. پس از بازگشت به اوکلند بیش از پیش به تبلیغ سوسیالیسم و نیز نوشتن پرداخت.

جک لندن سعی داشت که با نوشتن و فروش آثارش (به گفته ی خودش با فروش مغزش) از بی پولی و اجبار به کار بدنی رها شود. همزمانی این تصمیم او با گسترش مجله های عامه پسند ارزان که به دنبال داستان های کوتاه بودند باعث شد که بتواند از راه نویسندگی پول درآورد. جک به زودی نویسنده ای موفق شد و در سال ۱۹۰۰ درآمد او از نویسندگی به ۲۵۰۰۰ دلار رسید.جک لندن دو بار ازدواج کرد. در ۱۹۱۰ ملکی به وسعت چهار کیلومتر مربع را در شهرستان سونوما در کالیفرنیا خرید و سعی در کشاورزی با روش هایی ابتکاری و ویژه ی خود کرد ولی موفقیتی نداشت. این ملک اکنون با نام پارک تاریخی جک لندن به دست دولت آمریکا اداره می شود.

جک لندن در ۱۹۱۶ از نارسایی کلیه درگذشت، اگر چه برخی روایات مرگ او را ناشی از اعتیاد به الکل یا حتی خودکشی می دانند. بر گور او در پارک تاریخی جک لندن در سونوما صخره ای خزه گرفته گذاشته اند. لندن مدت کوتاهی پیش از مرگش طی نامه ای استعفای خود را از حزب سوسیالیست اعلام کرد

کتاب مارتین ایدن
Martin Eden

انتشارات: دنیای نو
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب مارتین ایدن اثر جک لندن
کتاب مارتین ایدن که به نوعی خودزندگی نامه ی نویسنده نیز محسوب می شود، یکی ازاصلی ترین و بدیع ترین آثار جک لندن است. داستان کتاب که در سان فرانسیسکو می گذرد، به ملوانی فقیر به نام مارتین ایدن می پردازد که با عزمی جزم و اراده ای پولادین، رویای داشتن تحصیلات و شهرت ادبی را در سر می پروراند. لندن که از دریافت جوایز متعدد برای موفقیت هایش ناخشنود بود، مارتین ایدن را به عنوان اعتراضی بر فردگرایی و نقدی بر جاه طلبی به وجود آورد؛ با این حال، بسیاری از تحسین کنندگان این نویسنده ی آمریکایی، بخش اعظمی از جایگاه او به عنوان نویسنده ای کلاسیک را مرهون این کاراکتر جاه طلب می دانند. اندرو سینکلر در مقدمه ی کتاب، تناقض حمایت لندن از سوسیالیسم و فردگرایی او را به بحث می گذارد. سینکلر، شباهت ها و تفاوت های زندگی مارتین ایدن و جک لندن را با تمرکز بر مشکلات روحی نویسنده و تأثیر آن ها بر چگونگی به تصویر کشیده شدن این شخصیت، به تفصیل شرح می دهد.

کتاب سپیددندان
White Fang

انتشارات: نگاه
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب سپیددندان اثر جک لندن
کتاب سپیددندان، رمانی نوشته ی جک لندن است که اولین بار در سال 1906 منتشر شد. سپیددندان، نیمه سگ و نیمه گرگی است که تنها بازمانده از خانواده ی خود به حساب می آید. او در جهان پر از انزوای خود، خیلی زود یاد می گیرد که باید از قانون خشن مناطق شمالی پیروی کند: بکش یا کشته شو. اما هیچ چیز در زندگی سپیددندان نمی تواند او را برای مواجهه با صاحب بی رحمی آماده کند که او را به قاتلی سنگدل تبدیل می کند. بیشتر داستان این رمان از نقطه نظر حیوانات نوشته شده که به لندن اجازه می دهد در مسائلی همچون این که حیوانات دنیای خود و انسان ها را چگونه درک می کنند، کاوش کند. سپیددندان بر غرایز خود، و همچنین بر قدرت و اراده اش برای بقا تکیه می کند و درنهایت، با انسان ها به نوعی به صلح می رسد.

کتاب ستاره گرد
The Star Rover

انتشارات: امیرکبیر
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب ستاره گرد اثر جک لندن
ستاره گرد نوشته جک لندن است که آثار بسیاری از او به فارسی ترجمه شده است، او زندگی پرحادثه ای داشت در نتیجه، انعکاس بسیار پررنگ این حادثه ها را در همۀ داستان هایش می توان دید. این کتاب نیز داستان شورانگیز گردش های یک زندانی در اعصار و قرون و در ستارگان دوردست است، درل ستنرینک که مرتکب قتل شده به حبس دائم با کار محکوم شده است او مردی تحصیل کرده است که زندانبانش را…

آوای وحش
The Call of the Wild

انتشارات: نشر ثالث
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب آوای وحش اثر جک لندن
باک، سگی درشت هیکل است که به زندگی راحت به عنوان حیوان خانگی یک خانواده عادت کرده است. تا این که یک روز از محیط زندگی پررفاهش دور می افتد و به آلاسکا برده می شود تا به عنوان سگی سورتمه کش خدمت کند. او در آن جا باید با شرایطی بسیار سخت دست و پنجه نرم کند. باک که مجبور است در آب و هوایی آن چنان سرد که هر روز را تبدیل به نبردی وحشیانه برای بقا کرده، کار کند، خیلی زود با شرایط جدید خود را سازگار می سازد. آثار به جای مانده از زندگی سابقش محو می شوند و او به غرایض ابتدایی و خاموش خود برمی گردد. باک، با به جان خریدن خطرهای مختلف، رئیس گله ای از گرگ ها می شود و به ماجراجویی هایی در حد و اندازه های اسطوره های کهن پا می گذارد. جزئیات شگفت انگیزی که از تجارب بی واسطه ی جک لندن از زندگی در آلاسکا گرفته شده اند، جذابیت این داستان کلاسیک درباره ی تحمل و پایداری را به اندازه ی روزهای اول انتشارش در بیش از یک قرن پیش حفظ کرده است. آوای وحش، یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین داستان های ماجرایی در دنیای ادبیات به حساب می آید و تجارب جدید و شگفت انگیزی را در اختیار جوان ترها قرار خواهد داد و خاطرات زیادی را برای بزرگترها زنده خواهد کرد.

کتاب جویندگان طلا
Belliou la Fumée

انتشارات: دبیر
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب جویندگان طلا اثر جک لندن
این کتاب روایتگر ماجرای روزنامه نگاری است که عملا برای فعالیت خود در نشریه درآمدی کسب نمی کند، او کسی است که راه اجداد خود را ادامه نداده و به همین دلیل از سوی عموی خود سرزنش می شود، زیرا به عقیده این مرد هیچ کار مردانه ای از کیت ساخته نیست. کیت تنها یکی از نام هایی است که روزنامه نگار جوان در طول عمر خود داشته است. او تصمیم می گیرد خود را به چالش بکشد و همراه با عمویش راهی سفری بشود که برایش تازگی دارد و همچون یک ماجراجویی به حساب می آید، یک ماجراجویی سخت و نفس گیر!

کتاب طاعون سرخ
The scarlet plague

انتشارات: برج
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب طاعون ارغوانی اثر جک لندن
جوان‌مرگی او، برای همیشه افسوس بی‌پایان ما را برانگیخته است. مرگ در چهل سالگی، آن‌هم برای نویسنده‌ای که بی‌وقفه می‌نوشت، آن هم نوشتن مدام از لحظه‌لحظه‌های خودش و هرآنچه می‌دید، زود است، بسیار زود. دوست داریم به او بگوییم: «کار خوبی نکردی رفتی آقای جک لندن.» او رفت و حسرت رفتنش یک طرف بود و اشک‌های کودکی تا بزرگسالی ما از سرنوشت‌های اشک‌بار قهرمانانش طرفی دیگر. اندوه عمیق برآمده از سرنوشت باک و سپیددندان و شخصی‌شدگی نومیدانه‌ و جنون‌آمیز مارتین ایدن و … همه و همه برآمده از خشم درست، اندیشه‌ورز و سرشار از شور و احساسات این سوسیالیست آمریکایی‌ست. خشمی که می‌خواهد به ما گوشزد کند که: «ای مردم! دارید بد زندگی می‌کنید.» در این میان، منظر همواره معاصر او در یکی از درخشان‌ترین داستان‌هایش به قرن بعدتر از خودش رفته است؛ کتاب «طاعون سرخ»؛ داستانی دیستوپیایی‌ که ویرانی محتوم جهان را در هشتیمن دهه‌ی قرن بیست‌ویکم روایت می‌کند. در زمانه‌ای که هیچکس قادر نیست پیش از پاندومی بزرگ را به یاد آورد. قهرمان داستان مردی پیرسال است که می‌خواهد علیه فراموشی بایستد و برای فرزندان فرزندانش شرح دهد که جهان همیشه این‌گونه نبوده، ولی می‌داند که ویرانی موضوعی انسانی‌ست معطوف و متکی به رفتار نوع بشر! طاعون سرخ، قصه‌ی ناامیدی و ملال انسانی‌ست که آن‌قدر عمر کرده تا سرحدات تباهی را ببیند و درنهایت به این دانستگی برسد که هیچ‌گاه، هیچ گذشته‌ی خوش و خرمی با وجود این انسان منفعت‌طلب سرمایه‌سالار، وجود نداشته است.

کتاب بنگاه آدمکشی
The Assassination Bureau, Ltd

نویسنده: جک لندن
انتشارات: عطائی

معرفی کتاب بنگاه آدمکشی اثر جک لندن
داستان حاضر تصویری است از تروریسم، انواع سرکوبی اندیشه، مطلق گرایی اخلاقی و سیاسی، و فلسفه‌های روشنفکران و قدرت طلبان” .دراگو میلوف “یک روسی الاصل است که در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند .او یک آنارشیست و رئیس بنگاه آدم کشی است .دراگو با گرفتن پول‌های هنگفت افراد متعدد را بنابر دلایلی به قتل می‌رساند .اکنون شخصی پیدا شده به نام “وینتر هال ” بی آن که او را بشناسد از او می‌خواهد که دراگو را به قتل برساند و ….

کتاب گرگ دریا
The Sea Wolf

انتشارات: علمی و فرهنگی
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب گرگ دریا اثر جک لندن
در کتاب “گرگ دریا “دغدغه اصلی جک لندن افشای ستم و بهره کشی ناعادلانه از انسان ها است، وی صحنه هایی که تصویر کرده را با چشم خود دیده است و قهرمان های داستان های او معمولا کسانی هستند که با آنها معاشرت داشته است. آثار جک اندن و از جمله رمان گرگ دریا،گاهی رنگ شدید ناتورالیستی به خود می گیرند و غالبا تجزیه و تحلیل های بسیار دقیق اجتماعی هستند. او در این اثر می گوید: « زورمندان ناتوانان را می خورند که نیروی خود را حفظ کنند. خوشبخت ها پیش از همه می بلعند و بیش از همه حرکت می کنند»

کتاب قتل با مسئولیت محدود
The Assassination Bureau

انتشارات: مروارید
نویسنده: جک لندن

معرفی کتاب قتل با مسئولیت محدود اثر جک لندن
رمان «قتل با مسئولیت محدود» متفاوت ترین اثر جک لندن است، که هم موضوعش توجه برانگیز است و هم نگارشش با نوشته های دیگر لندن فرق دارد. این بار سخن از برف و دریا و قطب نیست. سخن از مشکل بزرگی است که جامعه ی معاصر با آن روبرو است: تروریسم. «قتل با مسئولیت محدود» رمانی است مهیج با طنزی سیاه که موضوعش تاریخ مصرف ندارد. به مسائلی می پردازد که همیشه و همه جا دغدغه ی جامعه و نهاد های مدنی بوده و خواهد بود. مسائلی چون: تروریسم، سرکوب اندیشه، مطلق گرایی اخلاقی و سیاسی و تبدیل ایدوئولوژیست های آرمان گرا به دیکتاتورهایی قدرت طلب


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.