معرفی دوچرخه مناسب برای افراد چاق و سنگین وزن

0
رپورتاژ

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه‌ای است که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی شهروندان مواجه شده است. اگرچه قدمت دوچرخه به سال‌ها قبل از وسایل نقلیه موتوری بر می‌گردد، اما به سبب راحتی که ماشین، موتور و سایر وسایل نقلیه را فراهم می‌کنند، دوچرخه به حاشیه رانده شد. این روزها به دلیل افزایش آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مسیرهای کوتاه را با دوچرخه طی کنند. این مسئله در بسیاری از کشورهای خارجی به‌عنوان امتیازی مثبت به حساب می‌آید.

اگر سری به خیابان ولیعصر تهران زده باشید، دوچرخه‌هایی را برای جابجایی در این خیابان می‌بینید. باید بدانید که دنیای دوچرخه‌ها بسیار بزرگ‌تر از چیزیست که تابه‌حال دیده‌اید. از آنجایی که دوچرخه‌سواری یک ورزش حرفه‌ای است و شاخه‌های مختلفی نیز دارد، تنوع دوچرخه‌ها نیز بسیار زیاد است. بااین‌حال اگر بخواهید به‌عنوان یک شهروند از دوچرخه استفاده کنید، ممکن است دچار محدودیت‌های وزنی باشید. در این مقاله ضمن اشاره به انواع دوچرخه، دوچرخه مناسب برای وزن سنگین را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

 

با انواع دوچرخه بیشتر آشنا شوید

پیش از آنکه با دوچرخه مناسب برای وزن سنگین آشنا شوید، بهتر است دسته‌بندی کلی دوچرخه‌ها را شناخته و مختصری با آن‌ها آشنا شوید. هر یک از انواع دوچرخه بسته به کاربردی که دارند، ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت که آن‌ها را برای شرایط خاص بهینه می‌کند. برای مثال در دوچرخه‌سواری جاده سرعت بسیار مهم است؛ بنابراین باید کمترین اصطکاک میان چرخ و سطح زمین ایجاد شود. در مقابل در دوچرخه‌‌سواری کوهستان به اصطکاک بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم مسیرهای سخت کوهستانی را طی کنیم. حال بیایید انواع دسته‌بندی دوچرخه‌ها را به همراه زیر مجموعه‌هایشان بررسی کنیم.

1) دوچرخه جاده: دوچرخه‌های مخصوص مسابقه هستند که سرعت بالایی را فراهم می‌کنند. از انواع آن می‌توان به دوچرخه مسابقه‌، سایکل کراس، دوچرخه گرانول،تایم تریل و سه‌گانه و دوچرخه پیست اشاره کرد.

2) دوچرخه شهری: دوچرخه‌های کلاسیکی هستند که برای تردد در شهر استفاده می‌شوند. از انواع این دوچرخه می‎‌توان به هیبرید، فیتنس، تاشو، سینگل اسپید و کروزر اشاره کرد.

3) دوچرخه کوهستان: این دوچرخه برای مسیرهای خاکی طراحی شده است و انواع آن کراس کانتری، اسپرت، تریل، آل مونتاین، اندرو، دانهی و فت لایک است.

4) دوچرخه نمایشی: برای انجام حرکات نمایشی از این دوچرخه‌ها استفاده می‌شود و در مدل‌های جامپ، بی‌ام‌ایکس و تریال وجود دارند.

5) دوچرخه توریستی: اگر می‌خواهید مسافت‌های طولانی را با دوچرخه سفر کنید، دوچرخه‌های توریستی مناسب شما هستند.

6) دوچرخه برقی: از یک موتور الکتریکی کوچک برای کمک به دوچرخه‌سوار استفاده می‌شود.

7) دوچرخه خوابیده: فرمی غیر معمول از دوچرخه است که می‌توانید به شکل خوابیده روی آن رکاب بزنید.

8) دوچرخه چند نفره: دو صندلی برای نشستن دو نفر روی یک بدنه فراهم است.

حال که به طور کلی با انواع مختلف دوچرخه آشنا شدید، بیایید به مسئله وزن در انواع دوچرخه بپردازیم.

 

دوچرخه مناسب برای وزن سنگین

یکی از مواردی که در دوچرخه‌‌سواری و انتخاب دوچرخه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند، وزن است. در واقع اگر جزو افراد سنگین وزن باشید، ممکن است امکان استفاده از برخی دوچرخه‌ها برایتان فراهم نباشد. به‌طورکلی سقف وزن، ۱۲۰ کیلوگرم برای دوچرخه‌ها در نظر گرفته می‌شود که اگر قصد دوچرخه‌سواری با تجهیزات را داشته باشید، باید حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم را حساب کنید؛ چرا که ۲۰ کیلوگرم به وزن خود دوچرخه، لباس، کلاه، قمقمه و مواردی از این دست اختصاص داده می‌شود.

در حداکثر حد مجاز وزن، وزن خود دوچرخه نیز در نظر گرفته می‌شود. در میان انواع دوچرخه‌های موجود، برخی از دوچرخه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را برای استفاده توسط افراد سنگین وزن مناسب می‌دانند. در واقع مهم‌ترین چیز در دوچرخه مناسب برای وزن سنگین، بدنه‌ای محکم با استحکام بالاست که بتواند وزن زیاد را تحمل کند. در ادامه چند مدل از انواع دوچرخه که توان تحمل وزن بالایی را دارند را معرفی می‌کنیم.

فت بایک

شاید بتوان مناسب‌ترین دوچرخه برای وزن سنگین را دوچرخه‌های «فت بایک» دانست. همان‌طورکه پیش‌تر دانستید، فت بایک یکی از انواع دوچرخه‌های کوهستان است. این دوچرخه می‌تواند انتخابی مناسب برای افرادی با وزن بالاتر از ۱۳۶ کیلوگرم باشد. اگر فت بایکی را انتخاب کنید که بدنه آلومینیومی دارد، این وزن را به‌راحتی تحمل می‌کند و در صورت تهیه فت بایک آهنی، تحمل وزن دوچرخه بسیار بیشتر هم خواهد بود؛ بنابراین اگر جزو افراد سنگین وزن به حساب می‌آیید، یک دوچرخه فت بایک می‌تواند اوقات دلچسبی را به منظور دوچرخه‌سواری برایتان فراهم کند.

 

 

دوچرخه توریستی

دوچرخه‌های توریستی به طور کلی برای آنکه مجبور به تحمل وزن زیاد خورجین‌ها و وسایل مسافرت هستند، توانایی تحمل وزن زیادی را دارند. به همین دلیل می‌توانند دوچرخه مناسب برای وزن سنگین باشند.

دوچرخه سایکل کراس ، دوچرخه گراول

در میان دوچرخه‌های جاده، دوچرخه سایکل کراس و گراول از استحکام و مقاومت بالایی بهره‌مند هستند و به همین دلیل اگر علاقه به دوچرخه‌سواری جاده را دارید، می‌توانید از این دوچرخه استفاده کنید.

دوچرخه‌های آهنی

به‌طورکلی می‌توان گفت دوچرخه‌های آهنی تحمل وزن بیشتری نسبت به دوچرخه‌های آلومینیومی دارند؛ بنابراین اگر بتوانید دوچرخه آهنی باکیفیت پیدا کنید، می‌تواند وزن‌های بالا را تحمل کند. نکته مهمی که درباره دوچرخه‌های آهنی وجود دارد، تنوع کم آن‌ها به‌خصوص در کشور ماست؛ به‌همین‌خاطر اگر فقط به دنبال دوچرخه‌های آهنی بگردید، حق انتخاب زیادی نخواهید داشت و دوچرخه‌های موجود نیز رده بالایی ندارند.

به‌طورکلی چند مورد را باید در انتخاب دوچرخه مناسب برای وزن سنگین در نظر داشت؛ اولین مسئله استحکام بدنه و پس از آن باید به قطر لاستیک توجه داشته باشید و همچنین سیستم ترمز را فراموش نکنید. باتوجه‌به این خصوصیات، دوچرخه‌های کوهستان را می‌توان برای افراد سنگین وزن مناسب دانست؛ چرا که اغلب بدنه محکم، سیستم ترمز قوی و لاستیک‌های قطوری داشته و به همین دلیل برای افراد با وزن زیاد مناسب‌اند.

 

سخن پایانی

در این مقاله با انواع دوچرخه و همچنین دوچرخه مناسب برای وزن سنگین آشنا شدید. اگر می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین دوچرخه را انتخاب کنید، بهتر است تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه داشته باشید و سپس خودتان هر یک از انواع دوچرخه مناسب را امتحان کرده تا بتوانید راحت‌ترین آن‌ها را برای خود تهیه کنید. انتخاب دوچرخه مناسب می‌تواند نقش مهمی در لذت بردن از دوچرخه‌سواری و همچنین تضمین ایمنی دوچرخه‌سوار داشته باشد‌. گاهی انتخاب نادرست دوچرخه تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.