به نظر می‌رسد عکس‌های ماه سامسونگ گرفته شده با اس 23 اولترا با «زوم فضایی» کذایی و تقلبی باشد!

0

از کودکی اینکه بتوانم از ماه عکس بگیرم برای من رویا بوده. بعد از گرفتن یک دوربین خوب متوجه شدم که نجنبیده‌ام و لنز مناسب برای این کار نخریده‌ام و بعد داستان افزایش قیمت دلار رخ داد…

اما این سال‌ها گوشی‌های پرچم‌داری پیدا شده‌اند که ادعا می‌کنند عکس‌های قابل توجهی از ماه می‌گیرند که از نظر اپتیک با توجه به میزان نورگیری و مسائل فنی دیگر بسیار بعید می‌نماید.

تحقیقات یکی از کاربران Reddit در مورد ویژگی عکس‌های ماه گرفته شده با “Space Zoom”  گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ خبر جدیدی است که خیلی سر و صدا کرده.

سری گوشی های پرچمدار گلکسی سامسونگ، از جمله گلکسی اس 23 اولترا، زوم بسیار بالایی در دوربین‌های پشتی دارند. صحبت از سطح زوم 100 برابری است که حاصل زون ۳ و ۱۰ برابری دوربین های تله فوتو و زوم دیجیتال است. اینها به کمک فناوری AI Super Resolution سامسونگ می‌تواند عکس‌های واضح از اجسام دور به ما نشان بدهند.

سامسونگ از اصطلاح زوم فضایی استفاده می‌کند و چه کسی است که یک قرص ماه کامل تحریکش نکرده باشد که با گوشی از آن عکسی بگیرد. با این حال، ممکن است سطح جزئیات در عکس‌های ماه فقط حاصل کار نرم‌افزاری باشد و بس. یعنی عکس عملا اصالت اپتیک نداشته باشد.

یک کاربر ردیت با نام کاربری “u/ibreakphotos” در پست روز جمعه در زیرمجموعه اندروید، اعلام کرد که Space Zoom سامسونگ «تصاویر ماه جعلی هستند» و در یک پست طولانی دلایل خود را بیان کرد.

این کاربر ردیت با اشاره به گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه عکس‌های ماه از S20 Ultra و مدل‌های بعدی واقعی هستند و جعلی نیستند، اشاره می‌کند که هیچ‌کس تا قبل از پست خود موفق به اثبات واقعی یا جعلی بودن آنها نشده بود!

اما چگونه او اثبات کرد که عکس‌ها جعلی هستند؟!

این کاربر این کار را با دانلود یک تصویر با وضوح بالا از ماه آزمایش کرد، سپس آن را به تصویری با وضوح 170 در 170 کاهش داد و سپس یک تاری گاوسی برای محو کردن جزئیات نهایی سطح آن اعمال کرد.

سپس ماه تار با وضوح پایین را به صورت  تمام صفحه روی مانیتور خود انداخت، به انتهای دیگر اتاق خود رفت، روی مانیتور زوم کرد و عکس گرفت. پس از مدتی پردازش، تصویری از ماه توسط گوشی هوشمند تولید شد، اما سطح جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به منبع اصلی داشت!

تصویر منبع با وضوح پایین و تار ماه (سمت چپ)، و آنچه گوشی هوشمند سامسونگ آن را به عنوان پردازش شده تحویل داد:

این کاربر معتقد است که سامسونگ “در حال استفاده از یک مدل هوش مصنوعی برای قرار دادن دهانه‌ها و سایر جزئیات در مکان‌هایی است که فقط یک آشفتگی تار هستند.

«شما یک مدل هوش مصنوعی خاص را دارید که بر روی مجموعه‌ای از تصاویر ماه آموزش داده شده است تا ماه را تشخیص دهد و یک عکس ماه به شما بدهد.»

«این همان پردازشی نیست که هنگام بزرگ‌نمایی روی چیزهای دیگری انجام می‌شود و تصاویر با نوردهی‌های متعدد و داده‌های متفاوت پردازش می‌شود. بلکه این مخصوص ماه است.

سامسونگ در مورد Space Zoom اطمینان می‌دهد که این ویژگی از حداکثر 20 عکس استفاده می‌کند و سپس آنها را  با هوش مصنوعی پردازش می‌کند. این هوش مصنوعی محتوای صحنه را شناسایی می کند و سپس “عملکرد افزایش جزئیات” را روی سوژه انجام می دهد.

در زمان تحقیقات قبلی در سال 2021، تلاش‌ها برای ایجاد یک پوشش یا پردازش هوش مصنوعی روی یک حبه سیر روی پس‌زمینه سیاه یا یک توپ تنیس روی میز، نتوانست گوشی هوشمند را فریب دهد.

در آزمایش جدید همچنین نمی‌شود حتی توجیه کرد که شارپنینگ چند فریمی است. چون اگر چند عکس هم ترکیب شده باشند، همه یک کس واحد نقش بسته روی مانیتور بوده‌اند!

البته پردازش عکس چیزی معمول در دنیای عکس‌های موبایلی است. حتی اپل برای بهبود کیفیت تصاویر دوربین‌های خود به عکاسی محاسباتی تکیه می‌کند.

اگرچه عموم مردم متقاعد شده‌اند که استفاده از تکنیک‌های پردازش هوش مصنوعی بر روی تصاویر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی چیز خوبی است، موارد عجیب و غریبی مانند این ممکن است باعث تردیدافرادی شود که به عکاسی به عنوان یک هنر اهمیت می‌دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.