زاویه سازی فک با کاشت پروتز چطور انجام می‌شود؟

0

رپورتاژ

امروزه معیارهای زیبایی بسیارتغییر کرده‌اند. دامنه جراحی صورت از لیفت پوست و جراحی بینی گذر کرده؛ و به تغییر حالت چشم و گوش، عمل زاویه فک و صورت و غیره کشیده شده است. البته نباید فراموش کنیم که جراحی زیبایی نزد متخصصین امر، بسیار تاثیر شگرفی بر زیبایی صورت افراد دارد. به همین منظور برای ارتقاء سطح اطلاعات عزیزانی که قصد دارند جراحی زاویه سازی صورت یا فک داشته باشند؛ روش‌های مختلف جراحی را بیان می‌کنیم.

زاویه سازی فک

بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای جراحی اطلاعات بیشتری داشته باشید و حتما با جراح فک مشورت کنید. در ادامه انواع روش‌های زاویه سازی صورت را می شماریم.

زاویه سازی فک با کاشت پروتز

این کار برای افرادی مناسب است که بخواهند زاویه فک برجسته تری داشته باشند. ممکن است برخی افراد به دلایل ژنتیکی یا رشد نامتقارن، دچار اختلال رشد استخوان فک در یک سمت یا هر دو سمت صورت شوند. در این حالت غیر از استخوان، زاویه فک نیز دچار نقص می شود و در صورت بروز این نقص، برای رفع این عدم تقارن، می توان از پروتز به طور یک طرفه و یا دو طرفه استفاده کرد.

انواع پروتز

پروتز پلی اتیلنی

این پروتز که با نام تجاری “مدپور” (Medpor)  شناخته شده است یکی از بهترین پروتزهایی است که توسط جراحان در ایران برای زاویه سازی صورت استفاده می شود. این پروتز این قابلیت را دارد که بتوان آن را برای هر شخص به طور منحصر به فرد طراحی و برش داد.

پروتز سیلیکونی

تفاوت این پروتز با پروتز پلی اتیلنی این است که قابلیت شکل‌پذیری ندارد. با وجود اینکه قرار دادن این نوع پروتز و کار کردن با آن برای جراح راحت‌تر است اما به دلیل گفته شده، از محبوبیت کم‌تری برخوردار است.

چگونگی کاشت پروتز زاویه سازی فک

جراحی کاشت پروتز در فک، با بیهوشی عمومی انجام می‌پذیرد. ایتدا یک برش کوچک داخل دهان ایجاد می شود سپس پروتز توسط جراح فک در محل مناسب قرارداده می شود. نکته قابل توجه این است که هیچ‌گونه ردی از بریدگی روی صورت مراجعین نمی‌ماند زیرا در داخل دهان ایجاد می‌شود. برای ممانعت از تغییر احتمالی جایگاه پروتز، به وسیله پیچ در محل خود ثابت می‌شود.

دیگر روش های زاویه دار کردن فک

اما روش های دیگری نیز برای زاویه دار کردن صورت وجود دارد.

جهت زاویه دار کردن فک، به جز پروتز، از تزریق چربی و ژل و از نخ های مخصوص حجم دهنده مانند نخ های لیفت می توان استفاده نمود. معمولا از این روش ها در مواقعی که برای زاویه سازی، تغییر زیادی لازم نیست، استفاده می شود. از بین متدهای فوق، تزریق چربی اثر طولانی تری نسبت به استفاده از نخ و تزریق ژل دارد. اگر از این دو روش استفاده شود هر چندوقت یکبار نیاز به تزریق مجدد دارد. البته نتیجه دلخواه بیشتر با تزریق پروتز حاصل می گردد.

مزایای کاشت پروتز

نکته مهم این است که پروتز برای زاویه سازی صورت موجب نمایان شدن یا برجسته شدن بیشتر اسکلت استخوانی می‌شود. در حالی که استفاده از روش‌های دیگر، باعث ضخامت بافت نرمی که روی استخوان قرار گرفته، می‌شود. برجستگی اسکلت با حرکت سر و چرخش گردن به اطراف، کاملا ثابت می‌ماند و تمایز و زیبایی خود را حفظ می‌کند. در صورتی که بافت نرم روی استخوان، می تواند چند میلی متری به اطراف ممکن است جابه جا شود. درواقع جا به جایی گردن به اطراف و بالا و پایین باعث تغییر مکان برجستگی می شود.

آیا ناقرینگی مادرزادی فک با پروتز اصلاح می شود؟

نمی توان انتظار داشت که ناقرینگی های فک که بخاطر رشد نامناسب استخوان فک به وجود می آیند، تنها با زاویه سازی اصلاح شوند. زاویه دار کردن صورت ممکن است نه تنها این مشکل را حل نکند بلکه آن را بیشتر نیز نمایان سازد. زیرا با استفاده پروتز، زاویه فک بیشتر می شود که این امر ممکن است باعث به چشم آمدن این عیوب شوند.

 

زاویه سازی فک در کلینیک دکتر مانی آرش راد

در جراحی زیبایی مقصود این است که تا تا جایی که ممکن است عیوب چهره رفع شوند. همچنین تمام اجزاء صورت با یکدیگر تناسب داشته باشند. جراحی زیبایی که تناسب کلی صورت یا بدن شما را برهم بزند دیگر نامش زیبایی نیست.

 

جراحی پروتز زاویه سازی به چه افرادی توصیه می شود؟

افرادی که صورت پهنی دارند و یا اینکه گردن کوتاه و چاقی دارند، مرز ناحیه سر و گردن به خوبی مشخص نیست. شاید این اشخاص تصور کنند با زاویه سازی این مرز مشخص خواهد شد. اما در واقع این اتفاق به وضوح نمی افتد و ما به این افراد این جراحی را توصیه نمی کنیم. در کل این جراحی برای افرادی که صورت و گردن باریکی دارند نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت.

به نکته مهم این است که پروتز برای زاویه سازی صورت موجب نمایان شدن یا برجسته شدن بیشتر اسکلت استخوانی می شود. در حالی که استفاده از روش های دیگر، باعث ضخامت بافت نرمی که روی استخوان قرار گرفته، می شود. برجستگی اسکلت با حرکت سر و چرخش گردن به اطراف، کاملا ثابت می ماند و تمایز و زیبایی خود را حفظ می کند. در صورتی که بافت نرم روی استخوان، می تواند چند میلی متری به اطراف ممکن است جابه جا شود. درواقع جا به جایی گردن به اطراف و بالا و پایین باعث تغییر مکان برجستگی می شود.

ماندگاری زاویه سازی فک چقدر است؟

روش‌های زاویه سازی فک بدون جراحی موقت بوده و هر چند وقت نیاز به تمدید دارند. به عنوان مثال در روش زاویه سازی با تزریق ژل ماندگاری فیلر ۱۲ تا ۱۸ ماه است. دوام ژل به برند استفاده شده و شرایط شخص بستگی دارد. روشی مانند زاویه سازی با تزریق بوتاکس دوام بسیار کمی داشته و باید هر ۳ یا ۴ ماه برای تمدید آن نزد پزشک متخصص رفت.

اما جراحی فک روش زاویه سازی فک دائمی هستند. به ویژه جراحی فک با استفاده از تراشیدن فک یک روش دائمی بوده و خط فک تا پایان عمر حفظ می‌شود. لیپوساکشن گردن نیز با حذف چربی روشی دائمی محسوب می‌شود. اما اگر شخص پس از انجام عمل جراحی چاق شود، چربی دوباره در این ناحیه تولید شده و به حالت قبل برمی‌گردد.

زاویه سازی فک آقایان

آقایان برای زاویه‌سازی فک باید به نکات بیشتری توجه کنند. متخصص یا جراحی که انتخاب می‌کنید، باید تجربه زاویه سازی برای آقایان را داشته باشد. آناتومی صورت آقایان با خانم‌ها تفاوت داشته و در صورتی که مدل زاویه‌سازی شبیه به زاویه سازی فک و چانه خانم‌ها باشد، چهره حالت زنانه‌ای می‌گیرد.

علاوه بر روش‌های مختلف زاویه سازی که در این مطلب توضیح داده شد، آقایان می‌توانند با انواع مدل ریش فرم صورت در ناحیه فک و چانه را اصلاح کنند. ریش به صورت حجم داده و در صورتی که به روش خاصی کوتاه شود، خطای دید ایجاد می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد انواع متدهای جراحی زاویه دار کردن فک صحبت کردیم. فک‌های زاویه دار و صورت‌های دارای استخوان‌بندی درشت جزو فاکتورهای زیبایی امروزه به شمار می‌روند. به همین دلیل افراد بسیاری تمایل به زاویه دار کردن فک خود از طریق راه‌های مختلف دارند. البته این روش برای بهبود فرم فک‌هایی که حالت طبیعی ندارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.