ظهور طلاق خواب: آیا واقعاً انسان‌ها به تنهایی بهتر می‌خوابند؟

0

در سالیان اخیر اصطلاحی با عنوان طلاق خواب رواج یافته است، یعنی هر شب «دست آخر» زوج‌ها ترجیح می‌دهند در بسترهای جدا بخوابند. طبق نظرسنجی سال 2023 بنیاد خواب از 1250 بزرگسال در ایالات متحده، 1.4 درصد از پاسخ دهندگان به مدت یک سال یا بیشتر جدا از شریک زندگی خود خوابیده‌اند.

مهمتر از آن، بیش از نیمی از آنها (52.9 درصد) گفتند که خوابیدن در انزوا کیفیت خواب آنها به این ترتیب بهتر شده است.

از سوی دیگر، 25.7 درصد از پاسخ دهندگانی که به طور جداگانه خوابیدن را آزمایش کرده بودند، مجدداً با شریک زندگی خود در یک تخت مشترک استفاده کردند که به نوبه خود زمان خواب را افزایش داده بود.

یک سوم از زوج ها، تنها به خاطر جو دلتنگی، از خوابیدن جدا پرهیز کرده بودند.

بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز در سال 2023 که روی 2200 بزرگسال آمریکایی انجام شد، از هر پنج زوج یک زوج در حال حاضر حداقل برخی اوقات در اتاق خواب های جداگانه می‌خوابند. ممکن است عادی نباشد. همه اینها نشان می‌دهد که شاید جدا خوابیدن واقعا برای ما خوب باشد.

شاید طلاق خواب یک اصطلاح بسیار سختگیرانه به نظر برسد. اما به هر حال چنین مفهومی با هر واژه‌ای که برای آن در نظر بگیریم، وجود دارد. زوج‌هایی که جدا خوابیدن را آزمایش کردند به دلایل مختلفی از جمله تضاد در برنامه‌ها، نیاز به فضای شخصی، وب‌گردی آخر شب عذاب و  خروپف، این کار را کرده‌اند.

یکی از افرادی که بنیاد خواب با او صحبت کرد، رجینا کراس 43 ساله از میسوری بود. رجینا در ابتدا زمانی که باردار بود شروع به خوابیدن جدا از همسرش کرد، اما این زوج پس از تولد نوزاد این وضعیت را حفظ کردند.

یک مطالعه در سال 2020 روی 12 زوج سالم نشان داد که وقتی زوج‌ها با هم می‌خوابیدند، 10 درصد بیشتر خواب با حرکت سریع چشم (REM) داشتند که عمیق‌ترین و با طراوت ترین نوع خواب است که به ما کمک می کند تا خاطرات را در مغز خود تثبیت کنیم و احساسات خود را تنظیم کنیم.

همچنین مطالعه‌ای در سال 2022 با 1000 شرکت‌کننده انجام شد که نشان داد خواب مشترک در شب، خستگی کمتر در روز بعد و احتمال در خواب ماندن صبحگاهی کمتری دارد که این باز به سود با هم خوابیدن است.

بنابراین خواب جدا و مشترک، هر کدام برای گروهی پاسخ می‌دهد. مهم خواب باکیفیت است که برای سلامت جسمی و روانی ما بسیار مهم است.  خواب بد به بهره‌وری ما آسیب می‌رساند، تمرکز را برای ما دشوارتر می‌کند و می‌تواند خطر طولانی مدت داشته باشد.

پس مناسب‌ترین کار را برای خود انتخاب کنید. ترجیح خاصی وجود ندارد. همه چیز بستگی به توافق و رفاه خودتان دارد و چیز نامعمولی هم نیست!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.