جنجال «آوی لوب، استاد دانشگاه هاروارد»: او معتقد است که تکه‌هایی از فناوری بیگانگان را پیدا کرده

0

آوی لوب، استاد دانشگاه هاروارد معتقد است که ممکن است قطعاتی از فناوری بیگانگان را از شهاب سنگی که در سال 2014 در آب‌های پاپوآ گینه نو فرود آمده بود، پیدا کرده باشد.

لوب و تیمش مواد را برای تجزیه و تحلیل به هاروارد آوردند. بعد از آزمایشات مشخص شد که با اطمینان تقریباً 99.999٪ تأیید کند که از منظومه دیگری آمده است.

پس از آن دولت به لوب اجازه بررسی زمین در شعاع 10 کیلومتری منطقه فرود شهاب سنگ را داد.

بر اساس تأخیر زمانی بین رسیدن موج انفجار و نور اتفجار و زمان رسیدن به آن مشادهه‌کنندگان می‌شد برآورد که مسیر مسیر بالقوه شهاب سنگ چیست. این محاسبات اتفاقاً با همان شعاعی 10 کیلومتری که دولت اجازه تفتیش آن را داده بود، همخوانی داشت.

لوب و کارکنان او قایق‌ای به نام ستاره نقره‌ای را در آنجا مستقر کردند. کشتی گذر‌های متعددی را در امتداد و اطراف مسیر پیش‌بینی شده طی کرد. محققان با اتصال بخشی مملو از آهنربا به پست قایق خود، کف اقیانوس را جستجو کردند.

لوب در این جستجوها ده گوی پیدا کرد. این‌ها کره‌های تقریبا کامل یا رگه‌های فلزی بودند. وقتی از طریق میکروسکوپ به آن‌ها نگاه می‌کنید، از پس زمینه بسیار متمایز به نظر می‌رسند.” آن‌ها شبیه مینیاتوری از زمین هستند.”

تجزیه و تحلیل ترکیب آن‌ها نشان داد که کره‌ها از 84٪ آهن، 8٪ سیلیکون، 4٪ منیزیم و 2٪ تیتانیوم و عناصر کمیاب ساخته شده‌اند. اندازه آن‌ها زیر میلی‌متر است. کارکنان در پایان 50 عدد از آن‌ها را پیدا کردند.

لوب اضافه می‌کند: «استحکام آنها سخت‌تر از تمام سنگ‌های فضایی است که قبلا دیده شده و توسط ناسا فهرست‌بندی شده است. ما سرعت آن را در خارج از منظومه شمسی محاسبه کردیم. 60 کیلومتر در ثانیه بود که سریع‌تر از 95 درصد تمام ستارگان در مجاورت خورشید بود. این واقعیت که از موادی سخت‌تر از شهاب سنگ‌های آهنی ساخته شده بود و با سرعتی بیشتر از 95 درصد تمام ستارگان در مجاورت خورشید حرکت می‌کرد، به طور بالقوه می‌تواند مطرح کند که فضاپیمایی از تمدن دیگری  یا برخی ابزار‌های فناورانه باشد.

او این وضعیت را به فضاپیما‌های وویجر که توسط ناسا به فضا فرستاده شده است تشبیه می‌کند. لوب توضیح داد: “آن‌ها 10000 سال دیگر از منظومه شمسی خارج خواهند شد. فقط تصور کنید که یک میلیارد سال آینده با سیاره دیگری برخورد می‌کنند. آن‌ها به صورت یک شهاب سنگ ظاهر می‌شوند که سریعتر از حد معمول حرکت می‌کند.”

تحقیق و تحلیل تازه در هاروارد شروع شده است. لوب در تلاش است تا بفهمد گوی‌ها مصنوعی هستند یا طبیعی. اگر طبیعی باشند، به محققان بینشی در مورد موادی که ممکن است خارج از منظومه شمسی ما وجود داشته باشند، می‌دهد. اگر مصنوعی باشد، واقعاً سؤالات شروع می‌شود.

لوب می‌گوید “ده‌ها هزار سال طول می‌کشد تا با فضاپیمای فعلی‌مان به ستاره‌ای خارج از منظومه شمسی خودمان برسیم. این مواد این زمان را صرف رسیدن به ما کرده‌اند، اما اکنون اینجا هستند. ما فقط باید حیاط خلوت خود را بررسی کنیم تا ببینید آیا ما بسته‌هایی از به اصطلاح آمازون بین ستاره‌ای داریم که میلیارد‌ها سال طول کشیده تا م برسند.

او هنوز باقی مانده‌های بیشتری برای تحقیق دارد و ساعت‌ها فیلم دیده نشده از دوربین متصل به قایق را. او معتقد است که این احتمال وجود دارد که گوی‌ها «خرده نان‌های کوچکی» برای یافتن چیزهای بزرگ‌تر باشند.

منبع

تذکر:

به طور خلاصه بر اساس سرعت و ساختار این استاد متوجه تفاوت این گوی‌ها با دیگر شهاب‌سنگ‌های ورودی شده. اما حتما باید منتظر ماند و نظر دیگر کارشناسان را جویا شد. گرچه ما در خودآگاه و ناخودآگاه مشتاقیم که وجود یک تمدن بیگانه ثابت شود، اما روش علمی راه‌های فراوان و متعدد برای اثبات یا رد ادعای جنجالی دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.