ناسا ارتباط با وویجر ۲ را «به صورت موقتی» به خاطر دستورات نادرست، از دست داد

2

این کابوس هر ماموریت فضایی است: قطع ارتباط با فضاپیما. در بهترین حالت، بلافاصله ارتباط بازیابی می‌شود. در بدترین حالت، دیگر هرگز از سخت‌افزار خبری شنیده نمی‌شود.

در ۲۱ جولای، کنترل‌کننده زمینی ارتباط خود را با وویجر ۲ در اعماق فضا از دست دادند. اکنون آن‌ها منتظر یک تنظیم مجدد یا انجام یک به اصطلاح ری‌ست هستند تا پیام بعدی وویجر ۲ را بتوانند دریافت کنند.

چه اتفاقی افتاده بود؟ به نظر می‌رسد این فضاپیما که نزدیک به ۲۰ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد، خوب عمل می‌کند و پیام‌های خود را می‌فرستد. اما مشکل در جریان و مسیر داده که به زمین نمی‌رسد. به نظر می‌رسد که دستورات برنامه‌ریزی شده ارسالی به وویجر ۲ به طور ناخواسته باعث شده فضاپیما آنتن خود را اندکی بچرخاند طوری که پیام‌های به فاصله‌ای ۲ درجه‌ای زمین ارسال می‌شود.

البته این مشکل دائمی نیست. چون فضاپیما برنامه‌ریزی شده تا چندین بار در سال آنتن را به سمت زمین تنظیم کند. تنظیم مجدد بعدی در ۱۵ اکتبر انجام می‌شود. تا آن زمان، وویجر ۲ در مسیر برنامه‌ریزی شده خود با سرعت پیش می‌رود.

اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم کنترل باید دوباره در ۱۵ اکتبر پیام‌های فضاپیما را بشنوند.

وویجر مجهز به یک آنتن با کارایی بالا به اندازه ۳.۷ متر است. از طریق کانال S (طول موج ۱۳ سانتی‌متر) و همچنین در باند X (طول موج ۳.۶ سانتی‌متر) با شبکه فضای عمیق ارتباط برقرار می‌کند. در فاصله فعلی، سیگنال‌های فضاپیما حدود ۱۷.۵ ساعت طول می‌کشد تا به زمین برگردند. این زمان با دورتر شدن فضاپیما افزایش می‌یابد.

در حال حاضر، وویجر ۲ و وویجر ۱ در حال کاوش در فضای فراتر از منظومه شمسی هستند. آن‌ها در سال ۱۹۷۷ پرتاب شدند و در دهه‌های گذشته، اکتشافات عظیمی در سیارات سامانه خورشیدی و بیرونی‌ترین مرز‌های هلیوسفر انجام دادند.

اکنون، آن‌ها در مرحله ماموریت بین ستاره‌ای وویجر هستند، جایی که داده‌های آن‌ها به توصیف فضای بیرونی سامانه خورشیدی و جایی که اعماق فضا آغاز می‌شود، کمک می‌کند.

فعلا در ارتباط با وویجر ۱ مشکلی ایجاد نشده.

جالب است که این دو، در دو مسیر بسیار متفاوت به سوی ستاره‌ها حرکت می‌کنند. آن‌ها قدرت کافی برای کار کردن برای چند سال دیگر (۲۰۲۵ یا حدوداً آن) را دارند تا اطلاعات مربوط به محیط خود را به زمین ارسال کنند.

مهندسان در این پروژه به دنبال راهی برای افزایش قدرت فضاپیما برای شاید چند سال دیگر با بهره‌برداری از انرژی موجود و صرفه‌جویی هستند.

با این حال، در نهایت، فضاپیما با تمام شدن منابع تغذیه آن‌ها ساکت خواهد شد. قطعی موقت ارتباطی فعلی پس ا ۵ دهه رخ داد.

منبع: Universe Today


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
آگهی متنی در همه صفحات
2 نظرات
  1. علی می گوید

    بسیار عالی

  2. پوری یا می گوید

    ممنون از مطالب خوبتون دکتر
    و ممننون از ادامه فعالیت این سایت بسیار مفید.
    کمی از دسته مطالبی که امضای شخصیتون رو داشت و سازنده روح یک پزشک بود کم شده که حدس میزنم از مشغله زیاد باشه.
    امیدوارم از اون دست مطالب که تحلیل و نقد موضوعی از جنبه (اغلب) اجتماعی، انسانی یا فلسفی رو از دید شخصی خود شما داشت و خواننده رو دعوت میکرد به ارائه نظر خودش و تفکر در اون موضوع، بازهم و بیشتر ببینیم.
    برقرار باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.