عکس گرفتن از غذا در رستوران‌ها، آری یا نه!

9

از وقتی اینستاگرام محبوب شد، عادت عکس گرفتن از وعده‌های غذایی و تنقلات و بشقاب‌های غذایی در رستوران‌ها رونق بیشتری گرفت و همه‌گیر شد.

حالا بعد از مدتی، این عادت مورد توجه قرار گرفته است و موافقان و مخالفانی برای خود پیدا کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز مقاله مفصلی در این مورد دارد:

آشپزی به نام «دیوید بولی»، در این زمینه، افرادی با رفتارهای متفاوت دیده است: توریست‌هایی که علیرغم دوربین‌های بزرگشان سعی می‌کنند مزاحم بقیه نشوند و در هنگام عکس گرفتن محتاط باشند،  آنهایی که از فلش استفاده می‌کنند و آنهایی که از سه‌پایه‌های کوچک سر میز غذا برای عکس گرفتن بهره می‌برند. حتی او آدم‌هایی را دیده است که روی صندلی‌شان می‌ایستند تا از آن بالا، عکس از ظرف غذایشان بگیرند!

اما او ترجیح می‌دهد به جای گذاشتن قوانین سفت و سخت و ممنوع کردن عکاسی، هر وقت با آدم‌های مشتاق عکاسی رورو می‌شود، خیالش را راحت کند و آنها را به آشپزخانه ببرد تا بگذارد آنها هر چقدر که می‌خواهند عکس بگیرند و به اشتراک بگذارند. اما همه رستوران‌های اینقدر مسئله را ساده نمی‌گیرند.

عکس گرفتن از غذا در رستوران‌

«موموفوکو کو»، یکی از اشخاصی که عاشق عکس گرفتن از غذایش است، حتی اگر به قیمت ناراحت کردن نامزدش باشد که خود یک آشپز است.

«اِما کیت تسای»، یک روزنامه‌نگار اهل بوستون در این مورد می‌گوید که پدر 64 ساله‌اش، با عکس‌هایی از غذاها با دوربین بزرگش می‌گیرد، دیوانه‌اش می‌کند. مثلا وقتی آنها به رستوران چینی می‌روند، باید خانواده منتظر بمانند که او بیاید و عکس‌هایش را بگیرد، آنها نمی‌توانند تا قبل از گرفته شدن عکس‌ها به غذا دست بزنند! پدر او یک مهندس ناسا است،‌او پیشتر عادت داشت که عکس‌ها را به صورت پرزنتیشن‌های پاورپوینت حجیم دربیاورد. اما حالا او فیس‌بوک را دارد.

«والری ریزو» یک کلاس آموزش عکاسی از غذا با آی‌فون دارد! اما او هم فکر می‌کند که این عشق و علاقه مردم، خط قرمز را رد کرده است. حاالا دیگر مردم اینستاگرام یا اپلیکیشن‌های عکاسی و اشتراک عکسی مثل Foodie، SnapPak و Camera+ را دارند.

«یوردی ترکتنبرگ» مبتلا به بیماری وسواسی جبری و در عین حال عاشق غذاست، او وبلاگی دارد که در آن می‌شود تصاویری از همه غذاهایی که در عرض دو سال پیش خورده است، دید!

شیشلیک

اسکرین شاتی از اینستاگرام و تگ شیشلیک!


اما esquire در مقاله دیگری به نقد مقاله نیویورک تایمز پرداخته است. در این مقاله پیشنهاد شده است که رستوران‌ها کلا عکاسی از غذاها را ممنوع کنند، زیرا که این کار:

– حواستان را پرت می‌کند.
– حواس کسی را که با او هستید پرت می‌کند.
– حواس شما را از همراهتان پرت می‌کند.
– حواس بقیه را پرت می‌کند.
– حواس آشپز و خدمه را پرت می‌کند!

– باعث می‌شود غذا سرد شود.

– شما را احمق جلوه می‌دهد.

– همیشه سوژه مناسبی برای عکاسی نیست.

– مثل تریلر یک فیلم، اسرار یک رستوران را فاش می‌کند و باعث می‌شود بقیه قبل از کشف شخصی آنچه در یک رستوران خواهند دید و خورد، پی به اینها ببرند!

عکس گرفتن از غذا در رستوران‌


و طبیعی است که سایت مشهور Bon Appetit که مدت‌هاست خودش حسابی در اینستاگرام دارد، ‌اصلا موافق محدود شدن عکاسی غذا نباشد و تازه راه‌هایی برای گرفتن عکس‌های بهتر از غذاها پیشنهاد کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. آرمان می گوید

    با سلام
    در پوسته ی جدید، وقتی وارد پست ها می شویم، منو ها به روی تیتر پست قرار می گیرند و به این ترتیب تیتر پست دیده نمی شود! (من از فایرفاکس استفاده می کنم.)

    ضمن اینکه جستجو در بین پست ها در صفحه اول کمی سخت شده!

    1. محسن می گوید

      اگر رزولوشن صفحه نمایش کم باشه مثلا 1024*768 این اتفاق میفته

  2. حسین می گوید

    با سلام
    جناب مجیدی من از طریق فید و دقیقترش با کمک اپلیکیشن فلیپ بورد روی ایپد مطالب شما رو پیگیری میکنم.
    میخواستم بگم اخیرا (احتمالا بعد تعویض پوسته) پست های شما یک بار از اول تا اخر توی فید میاد و انتهای مطلب که میرسه دوباره از انتها به ابتدا تکرار میشه.
    به هر حال من با این قضیه مشکلی ندارم اما گفتم اگه نمیدونین در جریان باشین! ؛)
    موفق باشین همیشه…

  3. حسین می گوید

    نه اشتباه شده گویا!
    فقط عکسا انتهای مطلب تکرار میشه!

  4. سوماپا می گوید

    هشتک “بزن” که عملا منو سه کیلو چاق کرده…

  5. علی می گوید

    من نمیدونم این کار یعنی چه؟
    شخصا وقتی میبینم ملت تو اینستاگرام عکس چیزایی که خوردن و رو میزارن چندشم میشه.
    بعضی ها اصلا نمیخوان بفهمن این کار خیلی خز شده و ما اصلا علاقه ای که دیدن چیزی که اونا میخورن نداریم.

  6. Alireza می گوید

    درود بر شما آقای مجیدی .
    پست مفید و جالبی بود .
    یاد عکس های خودتون تو اینستاگرام افتادم . انصافا اون عکس کبابتون خیلی گشنم کرده بود . D:
    ولی عکس هایی که از کتاب های جدید توی اینستاگرام میزارین خیلی جالب تر هست . بخصوص اون یه ورق از کتابی که عکسش رو گذاشته بودین . یه صفحه کامل . فقط اسم کتابش رو یادم نمیاد .
    به هر حال مطلب جالبی بود . سپاس .

  7. پی براه می گوید

    این لینکی که واسه مطلب یوردی ترکتنبرگ گذاشتین درسته؟ چون چیزی که نشون داده میشه یک وبلاگ نیست

  8. اورميافود می گوید

    لطفا در مورد غذا و رستوران مطلب بنویسید. در مورد نحوه انتخاب رستوران خوب.
    http://www.urmiafood.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5