بازگشت دوباره Touch ID به آیفون با فناوری فوق پیشرفته برای تمام صفحه‌نمایش!

0

به نظر می‌رسد هر ساله مهم‌ترین نشت‌های اطلاعاتی درباره آیفون‌های بعدی از درون خود شرکت اپل بیرون می‌آیند.

در حالی‌که گزارش‌های بازار و آمار خود شرکت اپل نشان می‌دهند فروش آیفون‌های فعلی کاهش یافته است؛ اپل می‌خواهد آیفون‌های رادیکال‌تری معرفی کند.

سایت اپل اینسایدر تصاویری از ثبت اختراع جدید آیفون و اپل را منتشر کرده که خبر از بازگشت دوباره Touch ID می‌دهند اما با فناوری بسیار پیشرفته و متفاوت با گذشته!

این ثبت اختراع با نام «Acoustic pulse coding for imaging of input devices» یک سیستم Touch ID زیر صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که کاربر هر نقطه‌ای از نمایشگر را فشار دهد؛ اثر انگشت او دریافت و ثبت می‌شود.

سایت اپل اینسایدر توضیح می‌دهد این فناوری از آرایه‌ای از مبدل‌های صوتی زیر صفحه‌نمایش تشکیل شده است که می‌تواند ورودی لمسی را به سیگنال ضربه‌ای و رمزشده تبدیل کند. با نظارت بر بازتاب سیگنال‌های کد شده می‌توان به اطلاعاتی رسید که تصویر ورودی را ترسیم می‌کنند.

این فناوری بسیار آشنا به نظر می‌رسد چون قبلا شرکت کوالکام مشابه‌اش را برای نگاشت سه بعدی اثر انگشت با استفاده از ارتعاش‌های صفحه‌نمایش معرفی کرده است.

این فناوری التراسونیکی کوالکام دو برابر سریع‌تر از فناوری‌های حسگر اثر انگشتی قبلی در دستگاه‌های همراه است و می‌تواند امنیت به مراتب بیشتری هم فراهم کند.

قرار است این فناوری در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ برای اولین بار به طور رسمی رونمایی و در معرض استفاده مردم قرار گیرد.

چالش‌هایی که باید رفع شوند

اما بزرگ‌ترین تفاوت فناوری کوالکام و سامسونگ با ثبت‌اختراع اپل در میدان اسکن اثر انگشت است. کوالکام منطقه خاصی را برای دریافت اثر انگشت مشخص می‌کند ولی ظاهرا اپل می‌خواهد از هر نقطه‌ای در نمایشگر اثر انگشت کاربر را اسکن کند.

این رویایی بزرگ است و می‌تواند آیفونی ایده‌آل باشد ولی اپل برای دستیابی به آن چالش‌های بزرگی دارد.

صفحه‌نمایش‌ها دارای دقت فیزیکی بالایی نیستند و کارایی پایین‌تری نسبت به سنسورهای اثر انگشت سنتی بروز می‌دهند. افزون بر این، اپل باید الگوریتم‌های پیشرفته‌ای طراحی کند تا هر لمس تصادفی صفحه‌نمایش را یک درخواست اسکن اثر انگشت شناسایی نکنند.

هنوز هیچ‌گونه اطلاعات یا توضیحات تکمیلی درباره سیستم Touch ID زیر صفحه‌نمایش آیفون منتشر نشده است و احتمالا هم چیز دندان‌گیری به دست نمی‌آوریم تا مراسم رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۹!

اما اگر اپل واقعا توانسته باشد این فناوری را پیاده‌سازی کند؛ علاوه بر اینکه در جایگاه بالاتری نسبت به کوالکام و سامسونگ قرار می‌گیرد؛ امنیت دوگانه و بهتری برای کاربران iOS فراهم می‌شود و می‌تواند دوباره فروش گوشی‌هایش را به کانال اصلی برگرداند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.