از حالا روبات‌ها می‌توانند اشیایی را بردارند که قبلا هرگز ندیده‌اند

0

گروه علوم کامپیوتر دانشگاه MIT با همکاری آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) سیستم جدیدی توسعه داده‌اند که به روبات‌ها قدرت انتخاب و برداشتن هر چیزی را می‌دهد؛ بدون اینکه قبلا آن‌ها را دیده باشند.

اگرچه روبات‌ها و هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشتند ولی هنوز باید اشیا را برای روبات‌ها تعریف کرد و نحوه کار با آن را آموزش داد.

روبات‌ها نمی‌توانند هوشمندانه اشیا را بررسی کنند و فرق یک لیوان را با سبد یا یک کاسه تشخیص دهند.

به همین دلیل، آزمایشگاه CSAIL به دنبال توسعه سیستمی است که روبات‌ها بتوانند خودشان را آموزش دهند تا با اشیا جدید چگونه رفتار کنند.

این آزمایشگاهی سیستمی به نام kPAM با استفاده از جلوه‌های بصری اشیا و مجموعه‌ای از نکات کلیدی سه بعدی درباره اشیا توسعه داده است تا روبات‌ها بتوانند با اشیای جدید هم کار کنند.

مقدمه‌ای برای انجام کارهای بزرگ‌تر

آزمایشگاه CSAIL می‌گوید سیستم kPAM یا Keypoint Affordance Manipulation دقیق‌تر از سایر فناوری‌های مشابه است. این فناوری می‌تواند تمام مختصات یک شی را تشخیص دهد و بعد روبات تعیین کند چه چیزی است و چگونه باید با آن کار کند.

مثلا روبات اگر یک لیوان دسته‌دار ببیند؛ متوجه می‌شود باید این لیوان را با دسته به یک قلاب آویزان کند. اگر یک جفت کفش تشخیص دهد؛ می‌فهمد که باید این جفت کفش را در طبقه‌بندی قفسه قرار دهد.

درک کمی بیشتر درباره مختصات یک شی می‌تواند به روبات‌ها کمک کند هر چیزی را برداشته و در جای مناسب قرار دهند یا قادر به انجام طیف گسترده‌ای از کارها و وظایف جدید باشند.

امروزه این قابلیت به لطف یادگیری ماشین و الگوریتم‌های شبکه عصبی قابل دسترسی است و سیستم kPAM آن را به روبات‌ها هدیه می‌دهد.

محققان CSAIL می‌گویند باید هنوز روی سیستم kPAM کار کنند و نیاز به توسعه بیشتر دارد تا هر دستگاهی که به kPAM مجهز شد؛ بتواند کارهای بزرگی مانند تخلیه ماشین ظرف‌شویی یا پاک کردن آشپزخانه را انجام دهد.

همچنین امیدوارند این سیستم به عنوان بخشی از روبات‌های صنعتی و کارخانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.