ترامپ از طرح‌های 5G جدید و پرسرعتی برای مقابله با هواوی و چین رونمایی کرد

0

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با همکاری FCC (کمسیون ملی ارتباطات آمریکا) از طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی برای رشد شبکه‌های پرسرعت 5G در امریکا رونمایی کرد.

ترامپ به طور علنی و مستقیم گفت: «رقابت در 5G آغاز شده است و امریکا باید برنده باشد.»

او اشاره کرد تا پایان سال جاری میلادی، ۹۲ بازار در سراسر ایالات متحده آماده ورود و استفاده از شبکه‌های 5G خواهند بود که در این زمینه حتی از کشور کره جنوبی هم با ۴۸ بازار پیشی گرفتند.

رئیس جمهور امریکا در مراسم رونمایی از طرح‌های جدید رشد و توسعه 5G گفت: «این یک رقابت است و اکنون شرکت‌های بزرگ ما درگیر آن هستند.»

به گفته ترامپ، طبق برخی برآوردها، صنعت بی‌سیم امریکا قصد دارد ۲۷۵ میلیارد دلار در شبکه‌های 5G سرمایه‌گذاری کند و به سرعت ۳ میلیون شغل برای شهروندان امریکایی فراهم شود. این فعالیت‌ها نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌کنند.

مدت‌ها است جنگ 5G آغاز شده

جنگ 5G میان امریکا و چین از مدت‌ها پیش آغاز شده است و هریک با سرمایه‌گذاری زیاد و هم‌افزایی تمام نیروها و توانمندی‌های خود سعی دارند بر دیگری غلبه کرده و برنده این میدان بزرگ اقتصادی، فنی و حتی نظامی باشند.

شبکه‌های 5G نسل بعدی شبکه‌های سلولی موبایل هستند که هم از نظر سرعت و پایداری و هم از نظر تاخیر و هوشمند با شبکه‌های 4G LTE بسیار متفاوت و بهتر عمل می‌کنند. بسیاری از ایده‌های شهر هوشمند، خودران‌ها و اینترنت اشیا تنها بر بستر 5G تحقق پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شبکه‌های 5G می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

اینترنت ۵G چیست؟ چه تفاوت‌ها و برتری‌هایی با نسل‌های پیشین اینترنت دارد؟

در حال حاضر، دو اپراتور AT&T و ورایزون شبکه‌های 5G خود در ایالات متحده را راه‌اندازی کرده و دو اپراتور مخابراتی دیگر، تی‌موبایل و اسپرینت، قصد دارند تا اواخر سال ۲۰۱۹ خدمات خود را آغاز کنند.

فعلا تنها یک اسمارت‌فون 5G از موتورولا توسط ورایزون ارایه شده است که از شبکه‌های 5G این کشور پشتیبانی می‌کند.

5G یک مسئله امنیت ملی است

ترامپ تاکید کرده باید محدودیت‌ها و موانع توسعه 5G از میان برداشته شوند؛ از جمله طیف‌های فرکانسی بیشتری آزاد شود. وی گفت دولت‌اش دنبال این هدف است و انتظار دارد FCC جسورانه‌تر و شجاعانه‌تر مجوزهای طیف‌های فرکانسی را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری صادر و طیف‌های بیشتری در دسترس قرار دهد.

مدیر موسسه FCC در این مراسم اشاره کرد بزرگ‌ترین مزایده طیف‌های فرکانسی در تاریخ امریکا را ۱۰ دسامبر برگزار کردند تا کریرها به ۳۴۰۰ مگاهرتز پهنای‌باند جدید در فرکانس‌های بالای ۳۷ و ۳۹ و ۴۷ گیگاهرتز دسترسی پیدا کنند.

ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی در سراسر امریکا، کمک مالی ۲۰.۴ میلیارد دلاری تحت نام Rural Digital Opportunity برای توسعه باندپهن روستایی تا ۴ میلیون خانه و کسب‌وکار در مناطق روستایی، توسعه اینترنت اشیا و خدمات 5G مبتنی بر طیف‌های فرکانسی و رایزنی با متحدان اروپایی برای توسعه 5G از اقدامانی هستند که FCC برای رشد این شبکه‌ها انجام داده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.