عکس‌هایی را که با موبایل می‌گیرید، زندانی نکنید! معرفی اپلیکیشن اینستاگرام و Picplz

6

ما و کاربران غیرایرانی، عادات و شیوه‌های مختلفی در استفاده از فناوری‌های مختلف داریم. یکی از تفاوت‌های بارز ما با دیگران، هراس یا بی‌علاقگی به اشتراک و انتشار است که البته دلایل مختلفی دارد.

برای مثال، کمتر کسی است که گوشی موبایل مجهز به دوربین نداشته باشد و هر چند وقت یک بار عکسی نگیرد. اما میزان اشتراک این عکس‌ها روی فضای وب واقعا اندک است.

این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:
1- کیفیت بد اینترنت موبایلی
2- سنت‌ها، محدودیت‌ها و بازخوردهای عجیب و غریب کاربران دیگران با عکس‌های به اشتراک گذاشته شده
3- و البته، عدم آشنایی درست با گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های خوبی که برای اشتراک عکس وجود دارند.

من در این پست روی عامل سوم، تمرکز می‌کنم:

تصور کنید که عکس بسیار خوبی گرفته‌اید و قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید. چگونه این کار را می‌توانید انجام بدهید؟ شیوه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد:
– عکس را بعد از برگشتن به خانه به سیستم دسکتاپ و یا لپ‌تاپ خود منتقل می‌کنید و به دوستان دیگر ایمیل می‌کنید یا مثلا در فلیکر آپلود می‌کنید.
– از همان گوشی موبایل عکس را به فیس‌بوک، فلیکر یا توییتر می‌فرستید.
– عکس را از طریق اپ‌های مخصوص اشتراک عکس وارد یک شبکه جهانی اشتراک عکس می‌کنید.

میزان استفاده از شیوه اخیر که بهترین نوع اشتراک عکس است، در میان کاربران ایرانی کمتر از دو تای دیگر معمول است.


در این پست قصد ندارم که مروری بر همه اپلیکیشن‌های اشتراک عکس داشته باشم، بلکه می‌خواهم بهترین و مشهورترین اپ اشتراک عکس برای آی‌فون و نمونه مشابه آن را برای اندروید معرفی کنم.

حدودا 8 ماه پیش اپلیکیشن‌ای به نام اینستاگرام Instagram برای آی‌فون معرفی شد. در آن زمان کسی پیشبینی نمی‌کرد که این اپ موفقیت چشمگیری کسب کند، اما با گذشت نه این اپ، به یکی از موفق‌ترین اپ‌های آی‌فون مبدل شده است، طوری که در حال حاضر پنج میلیون کاربر دارد. با یک تقسیم ساده مشخص می‌شود که این اپ هر ماه 625 هزار کاربر جذب کرده است.

«کوین سیستروم»، پایه‌گذار این اپ و سیستم اشتراک عکس بوده است، شرکت او بسیار کوچک است و بیشتر از چند کارمند ندارد، اما همین سیستم کوچک او، در حال ثبت یک رکورد جالب دیگر هم است: رسیدن به آستانه صد میلیون عکس به اشتراک‌گذاشته شده! در مقام مقایسه باید بگوییم که دوسال طول کشید تا در فلیکر، 100 میلیون عکس آپلود شود، اما اینستاگرام فقط در عرض 8 ماه به این موفیت رسیده است.

سیستروم در سال 2006 از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد، مدتی در توییتر و Odeo کارآموز بودی و دو سال را هم در گوگل سر کرد، در گوگل او روی جی‌میل و گوگل ریدر کار می‌کرد، اما او که همیشه شوق کار روی شبکه‌های اجتماعی داشت، سرانجام اینستاگرام را به راه انداخت.


سیستروم (راست) در کنار مایک کریگر (یکی از اعضای تیم اینستاگرام)

از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که این موفقیت درخشان در شرایطی حاصل می‌شود که اینستاگرام فقط محدود به گجت‌های مبتنی بر iOS است و هیچ راهی برای استفاده از آن در اندروید وجود ندارد. به علاوه از طریف وب هم نمی‌شود در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کرد. در واقع اینستاگرام خواسته است، سیستم اشتراک عکسی منحصر به کاربران موبایل iOS باشد.

حالا که اینقدر از اینستاگرام تعریف کردم، بیایید ببینیم اصلا این اپ چه کار می‌کند:

بعد از نصب اینستاگرام هر کاربر می‌تواند عکس‌های خود را به سادگی به اشتراک بگذارد. البته قبل از اشتراک می‌تواند جلوه‌های تصویری زیبایی روی آنها اعمال کند. شاید یکی از دلایل محبوبیت اپ اینستاگرام همین جلوه‌های تصویری‌ باشد.

بعد از اشتراک عکس، دنبال‌کنندگان یک کاربر می‌توانند، عکس را «لایک» بزنند و برای آن کامنت بگذارند.

به علاوه اینستاگرام محبوب‌ترین عکس‌های آپلود شده را هم در قسمت دیگری به نمایش می‌گذارد که مرور این عکس‌های واقعا جذاب است.

در اینستاگرام درست مثل توییتر، هر کاربر می‌تواند کاربران دیگر را دنبال کند و از سوی آنها دنبال شود.

البته این را هم اضافه کنم که کسانی که دوست دارند عکسشان را علاوه بر اینستاگرام در جاهای دیگر هم به اشتراک بگذارند، نباید نگران باشند، چون در حین آپلود عکس در اینستاگرام کاربر می‌تواند عکس را در توییترع فیس‌بوک، فلیکر، تامبلر، Posterous هم به اشتراک بگذارد یا ایمیل بزند.

همان طور که برایتان نوشتم، از طریق وب نمی‌شود حساب کاربری در اینستاگرام ساخت و عکس آپلود کرد اما اخیرا به دنبال انتشار API، اپلیکیشن‌های وبی بسیار خوبی برای اینستاگرام آماده شده‌اند که به کاربران موجود اینستاگرام اجازه می‌دهند، عکس‌های اینستاگرام را مرور کنند و به غیر از آپلود عکس، بقیه فعالیت‌های را که می‌توان در اینستاگرام داشت، انجام بدهند. خوشبختانه حتی عکسانی که عضو اینستاگرام هم نیستند، می‌توانند بری مرور عکس‌های دیگران از این اپ‌های وبی استفاده کنند، اما مسلما اجازه کامنت گذاشتن یا لایک زدن نخواهند داشت.

اکستراگرام و وبستاگرام، دو تا از بهترین اپلیکیشن‌های وبی اینستاگرام هستند.

در مورد اینستاگرام بد نیست، این لینک را هم ببینید.


اما تعریف‌های من از اینستاگرام ممکن است، خیلی از دارندگان دیگر گوشی‌های هوشمند، مثل صاحبان گوشی‌های اندرویدی را ناامید کرده باشد، خوشبختانه اپ مشهور دیگری به نام Picplz وجود دارد که هم صاحبان گوشی‌های اندرویدی و هم آی‌فون می‌توانند از آن استفاده کنند.

این اپ از جهات زیادی شبیه اینستاگرام است، به علاوه این اپ دو ویژگی دارد که اینستاگرام ندارد: نمایش تعداد دفعات نمایش عکس و پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در حساب دراپ باکس.

البته از طریق مرورگر اینترنتی هم می‌شود وارد این سایت شد و عکس آپلود کرد.

این اپ هم جلوه‌هایی برای ویرایش عکس‌های قبل از آپلود دارد، اگر جلوه‌های اضافی خواستید می‌توانید اپ Camera360 را برای اندروید نصب کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. آرش رسول زاده می گوید

    تو کلیک فکر کنم دیدمش

  2. بهار می گوید

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    آیا اپلیکیشنی شبیه این برای اشتراک عکس برای گوشی های نوکیا با سیستم عامل symbian وجود دارد؟

  3. پژمان می گوید

    عکسهای آپدیت شده من رو می تونید از طریق پروفایلم دنبال کنید. کافیست در اپلیکیشن جستجو کنید:
    cyberpejman

  4. اردلان می گوید

    ممنون ، ولی کاش در رابطه با camera360 بیشتر توضیح میدادید
    حیفه که کاربران اندروید ، غولی همچون camera360 رو نشناسند و ازش استفاده نکنند
    ممنون

  5. احسان عباسی می گوید

    بسیار مطلب خوبی بود. خیلی‌ها عکاسی با موبایل رو جدی نمی‌گیرند در صورتی که می‌تونن وقایع و اتفاقات روزمره‌ی زندگی‌شون رو به این صورت ثبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5