لذت‌های سریالی: تازه‌ترین قسمت سریال «بریکینگ بد»

16

سریال Breaking Bad را پیش از این در «یک پزشک» معرفی کرده بودم، سریالی که به گمان من یکی از بهترین سریال‌های این دو سه ساله بوده است.

پخش آخرین فصل این سریال، با کج‌سلیقگی مسئولان شبکه amc دچار وقفه شده و به تابستان امسال موکول شد. هفته پیش قسمت نهم فصل پنج سریال و این هفته هم قسمت دهم این فصل پخش شد.

گاهی بعضی از سریال‌ها و بعضی از قسمت‌هایشان دارای ظرافت‌هایی هستند که آدم حیف‌اش می‌آید در مورد آنها ننویسد. در این پست بعضی از صحنه‌هایی جالب قسمت دهم را با هم مرور می‌کنیم.

پس با اخطار خطر لوث شدن، می‌توانید ادامه پست را بخوانید.

spoiler_alert_300_w

1- جسی پینکمن و معصومیت از دست رفته: جسی پینکمن همچنان بین خیر و شر در نوسان است. در سکانس اول قسمت دهم، او را می‌بینیم که در یک نمادسازی روی یک چرخ و فلک، حیران و سرگردان در حال چرخ دادن خودش است، این سکانس خیلی عالی از آب درآمده بود:

08-21-2013 09-55-50 AM

08-21-2013 09-56-42 AM

2- صحنه جالب دیگر رویارویی والتر و هنک در دو سوی در گاراژ بود، این دو در حالتی شبیه قهرمان‌هایی وسترنی که با فاصله رو در روی هم قرار گرفته‌اند و می‌خواهند یک دئول انجام بدهند و چابک بودن خود را به بوته آزمایش بگذارند، ژست گرفته بودند. آخرش هم هنک، کلیدی را فشرد تا درب گاراژ بسته شود. آدم یاد فیلم‌های سرجیو لئونه می‌افتاد!

08-21-2013 10-00-21 AM

08-21-2013 10-00-59 AM

08-21-2013 10-01-25 AM

3- صحنه جالب دیگر، قسمتی بود که والتر برای دفن پول‌هایش به مکانی رفته بود که در همانجا برای نخستین بار شیشه می‌پخت!

08-21-2013 10-03-51 AM

خود مکان، جاذبه بصری جالبی دارد. اما در اینجا یک نکته پنهان هم وجود داشت. والتر برای اینکه مکان دفن را گم نکند، مشخصات GPS منطقه را به حافظه سپرد، آیا اطلاعات مکانی این منطقه شما نمی‌تواند کسی را تحریک کند که بعد از دیدن سریال، به همان منطقه برود و پول‌های والتر را صاحب شود؟!

08-21-2013 10-05-22 AM

گرچه جز در عالم رؤیا نمی‌شود با این روش، صاحب پول‌های والتر شد، اما جالب است بدانید که اطلاعات مکانی این مططقه در عالم واقع، ما را به کجا راهنمایی می‌کند!

نه! خبری از آن صحرای زیبا نیست، مشخصات جغرافیایی منطقه منطبق بر استودیوی Albuquerque هستند! همانجایی که سریال در آن ساخته می‌شود!

4- سکانس غش کردن والتر: جالب است که در این سکانس، بعضی‌ها حالت قرار گرفتن اسکایلر را نسبت به والتر از حال رفته را با یکی از آثار مشهور میکل آنژ مقایسه می‌کنند!

08-21-2013 10-13-30 AM

5- و البته باید یادی بکنیم از زیبایی بصری این صحنه و همچنین جایی که «لیدیا» با کفش‌های قرمز از پله‌های کارگاه غیرقانونی تولید «مت» پایین می‌رود.

08-21-2013 10-17-05 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. محسن می گوید

    به نظر من «دوربین» خیلی نقش مهمی داره تو این سریال. طوری به حوادث نگاه می‌کنه انگار یکی از شخصیت‌هاس، شخصیتی که بالاتر از همه‌ست به به همه‌چی نظارت داره. مثلاً قرار دادن دوربین روی بشکه‌های پول یا پشت جی‌پی‌اس می‌تونه مصداق‌هایی از حرف من باشه.
    رو کوچکترین جزئیات هر اپیزود وقت می‌ذارن و این واقعاً عالیه!

  2. TBOR می گوید

    چه بد که داره تموم میشه 🙁
    به جرات میتونم بگم سریالی به کیفیت Breaking Bad زیاد پیدا نمیشه
    پس ، تا میتونیم از واپسین قسمت های این سریال لذت ببریم

    گروه کاری همین سریال در حال کار بر روی پروژه ای با محوریت سال گودمن (ویکل والتر) هستند
    آیا به پای Breaking Bad خواهد رسید؟؟؟؟؟؟

  3. وحید می گوید

    قسمت نه از فصل پنج سریال
    خود برایان کرانستون کارگردانی کرده
    واقعا زیباست این سریال

  4. رسول می گوید

    جناب مجیدی آیا سریال The Sopranos را دیده اید؟ خیلی دوست دارم نظر شما را درباره این سریال بدونم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      فرصت نشده

    2. پویا می گوید

      دوست عزیز، من هم توصیه میکنم Sopranos را ببینید، شخصیت اصلی آن سریال هم با چالش های Walter White درگیر است اما خاستگاه Tony Soprano بر خلاف Walter از طبقه متوسط جامعه نیست و بنابراین برخی مسائل اخلاقی برای او حل شده است…

  5. کیان می گوید

    به نظرم اول داشتان خیلی بهتر بود. شروع ماجرا و تصمیم یه فرد با مشکلات فراوان و استعداد های استفاده نشده. ایده ی جالبی بود.

    اما همینطور که پیشمریم سریال مرتب هالیوودی تر میشه و از جذبه ش کاسته میشه.

    سریال فرار از زندان هم همینطور بود و فقط فصل اول داستان جالبی داشت و بعد از اون کیفیت داستان و ساخت بشدت کاهش پیدا کرد.

  6. سید عماد رضوی می گوید

    دو قسمت آخر رو چندان جالب ندیدم ولی امیدوارم پایان قشنگی داشته باشه.

  7. reza می گوید

    منم فکر میکنم بعد از Game of Thrones بهترین سریالی بوده که دیدم…
    البته تعریف the Wire رو هم شنیدم ولی نتونستم پیداش کنم

  8. محمد می گوید

    به همه دوستان توصیه میکنم سریال فوق العاده The Sopranos رو ببینن. مخصوصا شما جناب مجیدی.
    سوپرانوز هیچ وقت تکرار نمیشه…

  9. ساقی می گوید

    این سریال بی نظیره ، چالش اخلاقیات و شخصیت والتر وایت شاهکاره ….مرگ بارترین ضد قهرمان ما داره دچار مشکل میشه اما من ناراحتم ، دلم نمی خواد والتر شکست بخوره !!!!!!!

  10. مجی می گوید

    چون قسمت دهم رو هنوز ندیدم این مطلبو نمیخونم 😀

  11. hemen می گوید

    سلام اگه میشه یه لیست پیشنهادی واسه سریال های طنز ارائه بدین چیزی که این روزا طنز خوب مثه بیگ بنگ تئوری کم پیدا میشه….
    در ضمن خیلی دوس دارم بدونم آقای دکتر سریال آناتومی گری رو دیدین یا نه…؟؟؟اونم واقعا عالیه…

  12. rt1900 می گوید

    اپیزود های زیبایی دیگری هم بود که نمی دونم شما چرا تنها از اپیزود های انتهایی همه تصاویر را انتخاب کرده بودین ؟؟

    در مورد کج سلیقگی زمانی که جایزه رو به homeland دادن و نه به breaking bad هم این پایان بی سلیقگی بود

  13. کامران می گوید

    اگر صلاح دونستید سریال under the dome از cbs رو هم نقد کنید به نظر من lost دیگه ای در حال شکل گیریه.

  14. جواد می گوید

    بابت معرفی این سریال ممنون و سپاسگذار
    وقتی دیدم خیلی از این سریال تعریف می کنید رفتم و 5 فصل کامل سریال رو خریدم و تماشا کردم واقعا عالی بود پیشنهاد می کنم دوستانی که این سریال رو ندیدن و یا تصمیم گرفتن که نگاهش کنند به هیچ عنوان به خودشون شک را ندن و حتما نگاه کنند بخصوص فصلهای 4 و 5 فوق العاده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5