مجله هفتگی یک پزشک : گشت و گذاری در جهان هستی

22

این بار در مجله هفتگی سری میزنیم به دنیای Cosmos و نگاهی می‌اندازیم به دنیای اطراف و جهان هستی‌مان. فیلم هفته‌‌را هم فراموش نکردیم و با دی‌کاپریو پا به دنیای خلاف‌کارها می‌گذاریم. علاوه براین‌ها، کتاب و عکس‌های هفتگی را هم فراموش نکرده‌ایم. همه این‌ها و کمی‌هم چاشنی خلاقیت، مجله این هفته‌را تکمیل می‌کنند.

سریال هفته

c1

بی‌تردید Cosmos را می‌توان جزو برترین‌‌و جالب‌ترین مستندهای علمی دانست. جلوه‌های ویژه فوقوالعاده، روایت بسیار زیبای تاریخ و موضوعات علمی و از همه‌مهم‌تر نقش اول مستند که همه و همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا برنامه‌ای بسازند که حتی میان افرادی که کم‌ترین علاقه به علم و دانش را هم دارند، به‌برنامه‌ای پرطرفدار تبدیل شود.

c2

مستند Cosmos ساخته شبکه Fox است و به‌نظرم همین نام کافی‌ست تا ما حتما این برنامه‌را تماشا کنیم و علاوه براین نام، داشتن روایت‌گری به نام نیل تایسون که جدا از رشته و معلومات وسیعش، صداو اجرای فوقوالعاده زیبایی دارد باعث می‌شوند که از تماشای دقیقه به دقیقه مستند لذت ببریم.

c3

در Cosmos شما فقط با یک موضوع و یک زمان محدود نمی‌شوید بلکه با سوار شدن بر سفینه تخیل تایسون، پا به گذشته و مکان‌هایی می‌گذارید که هرکدام ویژگی‌ها و داستان خودشان را دارند. حال می‌خواهد در دل خورشید باشد می‌خواهد مزرعه‌ای از گل‌ها. در Cosmos هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه‌چیز مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما نه‌یک بررسی خشک و مدرسه‌وار بلکه برنامه‌ای سراسر هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده. خلاصه بگویم که به‌هر موضوع و برنامه‌ای هم که علاقه داشته‌باشید، باید Cosmos را ببینید.

فیلم هفته

d1

هرچند دی‌کاپریو شاید شانس زیادی در اسکار گرفتن نداشته‌باشد اما فیلم‌هایش همیشه جزو برترین‌ها بوده‌اند و هستند، حال می‌خواهد فیلمی تخیلی همچون Inception باشد و یا فیلمی جنایی همچون  The Departed. فیلم بی‌تردید یکی از زیباترین‌ فیلم‌های جنایی محسوب می‌شود و علاوه‌بر بازی زیبا لئوناردو، بازیگرانی همچون مت دیمون را هم در خود جاداده‌است.

d2

داستان فیلم تا حدودی پیچیده است و اوقات بسیاری شمارا به قضاوت و نتیجه‌گیری سوق می‌دهد اما با همه این‌ها، همه‌چیز در جنایت و ایستادگی در مقابل آن ساده می‌شود. این‌که آیا شخصیتی که ما فکر می‌کنیم خوب یا بد است و آیا در آینده تغییر می‌کند و همه این‌ها باعث شده‌اند که Departed به یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌ها در زمینه خودش تبدیل شود.

d3

بازی شخصیت‌های اصلی، واقعا کم و کاستی ندارد و گویی شمارا غرق در خودشان می‌کنند که به‌هیچ‌وجه باور نمی‌کنید که بازیگر دوست‌داشتنی‌تان یک‌چنین شخصیتی داشته‌باشد. به‌عبارتی، پیچ‌وخم‌های داستان فیلم طوری عوض می‌شوند که هنگام رسیدن به‌پایان فیلم اگر شوکه نشوید حداقل کمی‌هم که شده به‌فکر فرو می‌روید. تماشای این فیلم زیبا با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و جک نیکلسون را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

کتاب هفته

b1

خرید کتاب‌های مربوط به طراحی و گرافیک را همیشه به همه توصیه می‌کنم و به‌نظرم همه ما باید گاهی‌اوقات چنین کتاب‌هایی را مطالعه کنیم. اما چرا؟ مهم نیست ما دانشجوی چه‌رشته‌ای باشیم و به‌چه‌کاری مشغول، همیشه داشتن اطلاعاتی از طراحی و به‌طور کلی زیبایی شناسی، مارا در کار و رشته‌تحصیلی‌مان یک‌قدم جلوتر می‌اندازند. کتاب تفکر طراحی گرافیک یکی از همین کتاب‌هاست که علاوه بر متن پرمحتوایش، از طراحی واقعا زیبایی هم بهره می‌برد.

b2

به‌شخص فکر می‌کنم مطالعه این کتاب تاثیرات شدیدا عمیقی روی خواننده می‌گذارد چرا که بخش‌های مختلف کتاب، شامل موارد متداول و پراستفاده‌ای در گرافیک، طراحی و برندسازی می‌شوند و دانستن این اطلاعات همانطور که‌در خود کتاب هم نوشته‌شده، تاثیر واقعا زیادی در خلاقیت و پیشرفت دارند و به‌جرات می‌گویم که این کتاب واقعا منبع الهامی برای من است.

b3

جدا از کتاب بالا، پرانتزی باز کنم و کتاب چگونه تصویر بسازیم‌را هم معرفی کنم. به‌نظرم این دوکتاب در کنار هم، نه‌‌تنها برای شما سرگرمی‌های خوبی می‌شوند بلکه تاثیر زیادی برروی نوآوری و خلاقیت شماهم می‌گذارند.

b4

گلخانه‌ای سبز برروی میزتان

m1

گاهی اوقات کارهایی را در اینترنت می‌بینم که نه‌تها از لحاظ طراحی شدیدا مرا تحت تاثیر قرار می‌دهند بلکه در کنار کارایی ساده‌ای که دارند اوج خلاقیت هم محسوب می‌شوند. یکی از این کارها، این میکرو باغچه زیباست که به‌نظرم همه ما پشت کامپیوترنشین‌ها باید یکی از آن‌ها داشته باشیم.

m2

به‌شخصه فکر می‌کنم ما ایرانی‌ها خودخواسته داریم خلاقیت خودرا از بین می‌بریم، خلاقیتی که باچیزهای کوچک هم می‌توان به آن رسید. می‌توان با چند تکه چوب، پلاستیک و حتی مشابه این پروژه، با چند دانه و ساخت گلدانی زیبا برای خودمان یک پروژه کوچک بسازیم بدون اینکه ذهن خودرا پر از چیزهای منفی و آینده‌ی نامعلوم کنیم. همچنان که در ادامه تصاویر این میکروباغچه را تماشا می‌کنید، سری هم به‌این سایت بزنید تا با کارهای بیشتری آشنا شوید.

m3

m4

m5

عکس‌های هفته

d

پیش از تماشای تصاویر و معرفی عکاسان هفته، می‌خواهم وب‌سایت displate را معرفی کنم. این سایت همچون بیشتر سایت‌های فروش کارهای طراحان، به ارائه خدمات می‌پردازد اما چیزی که مرا تحت تاثیر خود قرار داد، کارهای موجود و همچنین طراحی فوقوالعاده زیبای سایت بود که باعث شد من این سایت‌را معرفی کنم. پیشنهاد می‌کنم حتما سری به‌این سایت بزنید و اگرهم در توان داشتید چندتایی از این پوسترهای زیبا را تهیه کنید.

اما بازگردیم به سراغ تصاویرمان. همانطور که در بالا پروژه میکروباغچه‌را معرفی کردم، خلاقیت و نوآوری را یک‌چیز ساده اما در عین حال یکی از دلایل اصلی موفقیت دانستم. بسته‌بندی محصولات هم اصلا از این قاعده مستثنی نیست و یک بسته بندی خوب به اندازه خود کالا در فروش آن تاثیر دارد. تصاویر این هفته‌را با تماشای بسته‌بندی‌های خلاقانه شروع می‌کنیم با ذکر این نکته که برای تماشای تصاویر بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

e1

e2

e3

e4

e5

برویم سراغ عکاسان اینستایی این هفته‌مان. اولین عکاسمان، اکانت Fursty می‌باشد که تصاویر فوقوالعاده و زیبایی را از طبیعت و به‌خصوص جنگل شکار می‌کند و با افکت‌هایی خاصی که به‌کار می‌برد، عکسی تماشایی خلق می‌کند.

i1

عکاس بعدی و صدالبته ایرانی‌مان، اکانت Vaheedabbasi است که پیرو اکانت بالا انتخاب شده‌است و هدف‌از آن، نشان دادن قابلیت‌های فراوان عکاسان کشورمان است که واقعا چیز کمی ندارند و حتی گاهی تصاویر بهتری‌را هم شکار می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم که شماهم صبح جمعه‌را به طبیعت گردی و ثبت این تصاویر زیبا بگذرانید.

i2

اپلیکیشن‌های هفته

d1

به‌جرات می‌گویم که Day One را باید نصب کرد، حال به‌هر قیمتی! احتمالا اکثر شما هنگامی که اپل این اپ‌را رایگان کرده بود، آن‌را دانلود کرده‌اید و از امکاناتش آگاهی دارید، اما برای توضیحات بیشتر باید بگویم که این اپ تشابه زیادی با Evernote دارد و بیشتر برای نوشتن و یادداشت‌برداری به‌کار می‌رود.

d2

اما اپلیکیشن، طراحی فوقوالعاده زیبا و ساده‌ای دارد و برخلاف اورنوت پیچیده و رنگارنگ نیست که همین موضوع لذت دوجندانی‌را برای نوشتن و ثبت روزمرگی‌هایمان فراهم می‌کند. به‌خصوص این‌که اپلیکیشن تقریبا هرچیزی که فکرش‌را کنید دارد و از تگ و وارد کردن عکس تا حتی قرار دادن وضعیت هوای آن‌روز را هم در خود جا داده‌است. این‌ اپ‌را برای مدیریت و هم‌چنین ثبت نوشته‌هایتان به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

دانلود اپلیکیشن dayone برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود)

o1

اپلیکیشن بعدی یک اپ خوش‌ساخت و پراز کتاب است که به‌نظرم در تابستان واقعا به‌کار می‌آید! تنظیمات اپلیکیشن برای نحوه خواندن، واقعا جالب و کامل طراحی شده‌اند و از همه مهم‌تر با ثبت‌نام در اپ، 30 روز امکان استفاده رایگان در اختیارتان قرار داده می‌شود که به‌نظرم برای سپری کردن تابستان کافی است. نام اپلیکیشن، Oyster است و نزدیک به 500 هزار کتاب را در خود جا داده‌است. پس بی‌درنگ، امتحانش کنید.

o2

دانلود اپلیکیشن oyster برای سیستم عامل : ios (لینک دانلود) – اندروید (لینک دانلود)

ایده‌ی این جمعه

f1

تصویر از اکانت Zynp

کاشت و پرورش گل وگیاه کار زیاد سخت و دشواری نیست اما برای همه‌ما به‌خصوص گیک‌ها، فواید بی‌شماری دارد! در عصری که اکثر ماها به پشت‌میزها و خانه‌هایمان پناه بردیم و از گجتی به گجتی منتقل می‌شویم، انجام کارهایی همچون رسیدگی به گیاهان و ساخت یک گل‌خانه کوچک، نه‌تنها تاثیرات فوقوالعاده‌ای برروی روح و روان ما می‌گذارد بلکه کمی هم مارا به طبیعت و خارج شدن از محدوده‌ی به‌ظاهر امنمان یاری می‌کند.

f2

برای شروع هم به‌هیچ‌وجه نگران نباشید چرا که نه‌تنها وبلاگ‌ها و سایت‌های زیادی برای یادگیری پرورش گل و گیاه وجوددارند، بلکه در خود یوتیوب هم فیلم‌های بسیاری به خصوص فارسی در این زمینه قرار داده شده‌اند.

f3

تصویر از اکانت 5ftinf

علاوه براین‌ها، استفاده از گل‌ها در عکاسی هم این‌روزها رواج پیدا کرده‌است و عکاسان خلاق، تصاویر زیبایی را با استفاده از گل‌های تازه ثبت می‌کنند و به‌نظرم همین دلیل برای این‌که بیشتر از این زیبایی‌ها استفاده کنیم، کافی است. معطل نکنید و همین الان سری به گل و بذر فروشی‌ها بزنید، جند گلدان زیبا انتخاب کنید و شروع به پرورش گل‌وگیاه کنید، بعد از مدتی نه‌تنها از بارهای منفی روحی‌تان کاسته می‌شود، بلکه خلاقیت عجیبی هم در شما بروز پیدا می‌کند. باهم به تماشای چند تصویر زیبا از عکاسان خلاق می‌پردازیم و مجله این هفته‌را هم با امید اینکه کمی از خلاقیت‌های خودمان استفاده کنیم، به‌پایان می‌بریم.

f5

f6

f4


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
22 نظرات
  1. رضا می گوید

    با سلام
    جدیدا پستهای شما را در فلیپبورد بهم ریخته مشاهده میکنم.
    یعنی زمانی که کلمه ای انگلیسی بین متن بیاد این مشکل ایجاد میشه.
    قبلا ایجور نبود

  2. علی می گوید

    باغ کوچک خیلی خلاقانه بود 🙂

  3. حسن می گوید

    مطلب بسیار خوبی بود حاکی از زحمتی که نویسنده کشیده است ولی برخی خطاهای املایی، نه در شأن سایت وزین 1 پزشک است و نه در حد و اندازه این مطلب.
    منظورم کلمه «فوقوالعاده» بود که املای صحیح آن «فوق‏‏ العاده» است.
    موفق باشید

    1. سینا سلماسی می گوید

      بله، عذر میخوام : )

  4. مینو می گوید

    فیلم هایی که معرفی میکنید قدیمی هستند. اگر بیشتر به روز باشید بهتره

    1. سینا سلماسی می گوید

      راستش دوحالت داره، یه سری فیلمای جدیدی هستن مثل her که کم تو ایران سروصدا میکنن و معرفیشون میکنیم، یکیم اینکه بیشتر فیلمای تازه که خوب هم هستن، مثلا اسکار بردن و از این موارد زیاد نیازی به معرفی ندارن… ولی چشم حتما فیلمای تازه ترو معرفی میکنیم.

  5. محبت می گوید

    بسیار عالی موفق باشید

  6. فرزام می گوید

    مایه ی تعجبه که درباره ی فیلم Departed صحبت کنید و اسمی از جک نیکلسون نیارید!

    1. فرزام می گوید

      اشتباهم رو اصلاح می کنم، اسم جک نیکلسون در پاراگراف آخر ِ قسمت Departed آورده شده. اونجا که نوشته بودید بازیگرانی همچون مت دیمون و اسم جک نیکلسون رو نیاورده بودید اینقدر تعجب کردم که کامنت گذاشتم!

  7. پوریا می گوید

    the depared کپی بقولی فریم به فریم عنوان بسیار زیباتر infernal affairs از سینمای کره هست، که در حرکتی مشابه با سریال هفت سنگ خودمون از سریال مدرن فامیلی، جناب اسکورسیزی فیلمنامه فیلم کره ای رو به یغما بردن، شدیدا به دوستانی که از فیلم departed خوششون اومده دیدن نسخه اصلی رو پیشنهاد میدم. فیلم کره ای به مراتب پرداخت قوی تر ، علی الخصوص پایان زیباتری داره، که فیلم هالیوودی پایان آمریکایی بهش دادن!!

  8. امید می گوید

    سلام
    معرفی اپلیکیشنهای زبان دیگه کنسل شد؟

    1. سینا سلماسی می گوید

      نه اصلا، فقط از طرفی فکر میکردم دانشگاه تموم میشه و وقتم خالی میشه که متاسفانه اصلا نشد و یکی هم اینکه اینترنتم واقعا مشکل پیدا کرده و حتی سر آپلود تصاویر این پست مجبور شدم تا نیمه های شب وایستم ولی حتما آمادش میکنم : )

  9. فرهاد می گوید

    شمعدونی عکس آخر چ قشنگه

  10. بهزاد می گوید

    سلام
    تا حالا ندیدم اپلیکیشن zapya رو معرفی کنید.اگه باهاش آشنا نیستید حتما تستش بکنید.

  11. Tesla می گوید

    سلام، با سپاس از زحماتتون، اما مطالب بخش سریال و فیلم خیلی معمولیه و چیزی بیش از آنچه که میدونیم گفته نمیشه.
    کیه که فیلم departed رو ندیده باشه یا مطلبی ازش نخونده باشه یا دست کم بازیگراشو نشناسه. شما تو این مطلب صرفا به نام فیلم و بازیگراش اشاره کردید.

  12. بهنام می گوید

    اون بسته های آبمیوه هلاکم کرد!

  13. بهرام می گوید

    آقا خواهشن یه کاری کنید که تو فلیپ بورد بتونیم کاراتونو دنبال کنیم،
    متنها خیلی بهم میریزن وقتی واژه لاتین قرار میگیره تو جمله ها.
    در ضمن راست چین هم نیستن

  14. علی می گوید

    خبر خوب اینه که پوریا ناظمی هم ترجمه و زیرنویس برای cosmos گذاشته که امیدوارم برای همه قسمتاش این کار رو ادامه بده

  15. حسین می گوید

    دوست عزیز نویسنده و ناشر کتاب ها رو هم میذاشتین !

  16. علی می گوید

    ممنون.لذت بردم از این پست

  17. فائزه می گوید

    با سلام به شما
    این اپ های رو که معرفی میکنید رو نمیشه دانلود کرد چرا که توی ایران قابل دسترس نیست اگه با فیلتر شکن میشه میشه بهم معرفیش کنید؟ یا لاقل اپ هایی که بشه توی ایران ازشون استفاده کرد مثل همین اپ اویستر ؟
    خیلی ممنون از مطالب بسیار خوبتون☺

  18. mehdi می گوید

    شاید فیلم ها قدیمی باشه اما یه عده ندیدن و نیاز به معرفی داره..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5