تماشا کنید: رابرت برنز شاعر در ۲۵۹ سالگی‌ زنده شد و یکی از ترانه‌های معروف‌اش را دکلمه کرد

0

بیش از دو قرن از درگذشت رابرت برنز، شاعر و ترانه‌سرای معروف اسکاتلندی می‌گذرد. این شاعر از شهرتی جهانی برخوردار است و به عنوان یکی از پیشگامان جنبش رمانتیک ازش یاد می‌شود.

حالا او در سالروز تولد ۲۵۹ سالگی خود زنده شده و به دکلمه شعر معروف «To a Mouse» خود در یک انیمیشن می‌پردازد. رابی این شهر را در سال ۱۷۸۵ سروده است.

این شروع کار است و ممکن است در آینده بتوان با افرادی آن سوی تاریخ ارتباط برقرار کرد و به صحبت‌هایشان گوش داد؛ ازشان خواست که شعرها و رمان‌هایشان را برایتان بخوانند و همراه‌تان در موزه قدم بزنند.

ماجرا این است که یک تیم از محققان انگلیسی و لیورپولی در دانشگاه جان مور با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، طراحی چهره و ساخت شخصیت‌های سه بعدی توانستند یک انیمیشن سه بعدی و بسیار زنده از رابرت برنز شاعر تولید کنند. در این انیمیشن؛ این شاعر مشغول خواندن شعر احساسی «To a Mouse» است.

مدیر این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «با استفاده از روبات‌ها و هوش مصنوعی و به‌کارگیری تکنیک‌های انیمیشنی و چهره‌سازی‌های سه‌بعدی می‌توان هر شخصیت تاریخی را زنده کرد و نشان داد.»

این تیم تحقیقاتی با مطالعه و کار روی جمجمه و چهره رابرت برنز، سعی کردند به یک مدل واقعی و سه بعدی از وی برسند. آن‌ها به طور ویژه روی پرتره‌ها و ابعاد جمجمه او مطالعات زیادی کردند و از برخی شعرها و دست‌نوشته‌هایش الهام گرفتند.

این انیمیشن به زبان اسکاتلندی است و با همکاری یک شرکت به نام DI4D برای ضبط حرکات چهره و صورت؛ توانستند رندرهای دیجیتالی از صورت شاعر بسازند و به انیمیشن اضافه کنند.

اولین انیمیشن این تیم اگرچه کاری قابل تحسین و جسارت‌آمیز است ولی بی‌نقص نیست و مشخص است که هنوز تا تکامل راه درازی دارد. پس از نمایش این انیمیشن در National Portrait Gallery ادینبورگ؛ منتقدانی هم پیدا کرده است.

یکی از این منتقدان، هنرمند و مجسمه‌ساز معروفی در پزشک قانونی استهکلم است. وی می‌گوید این انیمیشن کمی ناامید کننده است. وی می‌گوید: «بسیار ساده است که شخصیت‌هایی را از دل تاریخ بیرون بکشیم و در یک انیمیشن نشان بدهیم ولی مسئله این است که شاید نحوه گویش، لحن، افکت‌های صورت و زبان طبیعی آن‌ها در گذشته با امروز متفاوت باشد.»

قرار است با همین تکنیک انیمیشن‌های واقعی از دیگر چهره‌های معروفی مانند ریچارد سوم، ملکه ماری اسکاتلند و رابرت بروس، پادشگاه اسکاتلندی قرن چهاردهم در آزمایشگاه Face Lab ساخته شود.

این تیم تحقیقاتی می‌خواهد در تاریخ جلوتر برود و چهره‌هایی با قدمت‌های ۴ و ۹ هزار سال را بازسازی و در انیمیشن‌هایی ظاهر کند.

انیمیشن شعرخوانی رابرت برنز را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

منبع


مطالب دسته سرگرمی‌های خنده‌دار سایت یک پزشک را بخوانید.

نمونه‌هایی از مطالبی که پیشنهاد می‌کنیم:

[su_box title=”سرگرمی” style=”noise” box_color=”#12176a” title_color=”#ffffff” radius=”7″][su_posts template=”templates/list-loop.php” posts_per_page=”3″ tax_term=”8387″ order=”desc” orderby=”rand”][/su_box]


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.