سازمان سیا به دنبال جایگزینی جاسوسان با هوش مصنوعی است

0

به نظر می‌رسد کم‌کم جاسوسان انسانی در دنیای مدرن جایی ندارند و یک دردسر بزرگ هستند.

همه سازمان‌های جاسوسی نمی‌دانند با یک جاسوس انسانی پس از بازنشستگی چه باید بکنند؟ چگونه به او اجازه زندگی عادی در مردم بدهند در حالی‌که باید هنوز هویت‌اش، گذشته‌اش و تاریخچه زندگی‌اش پنهان بماند. به علاوه، همیشه تحت مراقبت و محافظت و ردگیری باشد.

جاسوس‌ها همیشه نیاز به تغییر هویت دارند و باید نامریی زندگی کنند. همه‌چیز زندگی‌شان ساختگی و جعلی است و از همه مهم‌تر، جان‌شان در خطر است.

شاید در دنیای مدرن امروزی، بهتر باشد جاسوسان انسانی جای‌شان را به روبات‌ها، ابزارهای هوش مصنوعی و فناوری‌های جاسوسی بدهند. این رویایی است که سازمان سیای امریکا بیش از ۳۰ سال است که در سر می‌پروراند و به دنبال تحقق‌اش است.

سال گذشته، سندی دولتی از سازمان سیا در سال ۱۹۸۴ کشف شد که در آن رییس وقت سازمان سیا از مدیر بخش هوش مصنوعی می‌خواهد درباره فناوری‌های هوش مصنوعی مطالعه و تحقیق کند.

در این یادداشت آمده است:

«تعدادی تلاش‌های تحقیقاتی درباره علم هوش مصنوعی در سطح جامعه آغاز شده است. این تحقیق‌ها پیرامون موضوع‌هایی مانند سیستم‌های خبره، پردازش زبان طبیعی، رابط‌های هوشمند پایگاه داده، پردازش تصویر، تفسیر سیگنال، مدیریت اطلاعات جغرافیایی و فضایی و محیط‌های کاری هوشمند هستند.

این سند نشان می‌دهد در آن زمان، سیا هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته و از بخش‌های فنی خود می‌خواهد روی موضوع‌های مطرح شده شروع به کار مطالعاتی و تحقیقاتی کنند. هوش مصنوعی در سال ۱۹۸۴ برای بسیاری از متخصصان علم کامپیوتر هنوز ناشناخته و غیرقابل‌باور بود.

اسناد دیگر هم نشان می‌دهد سازمان سیا در دو حوزه آکادمیک و پیشرفته در حال توسعه مباحث هوش مصنوعی بوده و با ایجاد یک مرکز تبادل اطلاعات میان مراکز تحقیقاتی سری دولتی؛ سعی در ارتقای فناوری‌های این حوزه داشته است.

۷۵ درصد جاسوس‌ها مصنوعی می‌شوند

سازمان‌های جاسوسی ترجیح می‌دهند به جای استخدام، آموزش، سندسازی و جهل هویت برای یک جاسوس انسانی که می‌خواهد وارد یک جامعه شود تا عکسی از مکانی یا فردی بگیرد؛ ابزارهای مدرن فناوری مانند دروبین‌های مداربسته یا دوربین‌های مخفی در انواع دستگاه‌های دیگر چنین کاری را انجام دهند.

کامپیوترهای امروزی به راحتی می‌توانند چهره یک فرد در میان انبوه جمعیتی را شناسایی و عکس‌برداری و سریعا به مراکز مرتبط گزارش دهند. چندی پیش؛ خبری منتشر شد که دولت چین توانسته چهره یک فرد بزهکار را در میان تماشاگران نشسته در ورزش‌گاهی شناسایی و نسبت به بازداشت‌اش اقدام کند.

در حال حاضر، حداقل ۳۰ کشور دنیا می‌توانند با استفاده از فناوری‌هایی مانند دوربین‌های نظارتی به جاسوسی در جامعه بپردازند و از سیستم‌های اطلاعاتی برای رسیدن به اخبار و داده‌های مورد نیازشان بهره ببرند.

به تازگی؛ یکی از مدیران بخش توسعه فناوری سازمان سیا در یک کنفرانس هوش مصنوعی؛ به یکی از حاضرین می‌گوید؛ در حال حاضر سازمان سیا به چشم‌اندازی دست یافته است که دشمن اصلی آن ماشین‌ها (روبات‌ها یا ابزارهای هوش مصنوعی) هستند نه جاسوسان خارجی!

این مدیر سازمان سیا در گفت‌وگو با شبکه CNN نیز مشکلات جاسوسان انسانی در دنیای مدرن امروزی را برشمرده و توضیح می‌دهد که این فضا برای کار کردن‌شان مناسب نیست.

در سال گذشته نیز یکی از مدیران سازمان سیا اذعان کرده بود که در آینده هوش مصنوعی جایگزین ۷۵ درصد جاسوس‌های انسانی می‌شود.

احتمالا طی چند سال آینده و با توسعه برخی دیگر از جنبه‌های هوش مصنوعی از جمله بحث‌های ردیابی ماهواره‌ای و هوشمندی اطلاعاتی جغرافیایی؛ جاسوس‌های هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.