توییتر هم اطلاعات کاربران‌اش را به کمبریج آنالیتیکا فروخته است

0

براساس گزارش منتشر شده‌‌ای از سوی نشریه تلگراف، شرکت توییتر هم در سال ۲۰۱۵ اطلاعات کاربران‌اش را به الکساندر کوگن، محقق روان‌شناسی «کمبریج آنالیتیکا» فروخته است.

«کمبریج آنالیتیکا» همان موسسه‌ای است که چندی پیش سر ماجرای رسوایی اطلاعاتی فیسبوک خبرساز شد. این موسسه تحقیقاتی به اطلاعات نزدیک ۸۰ میلیون کاربر فیسبوک بدون اطلاع‌شان دسترسی پیدا کرده و با طراحی مسابقه‌ای سعی کرده بود آن‌ها را به سوی تاثیرگذاری روی مبارزات و انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده هدایت کند.

کوگن فردی است که یک موسسه تحقیقاتی به نام Global Science Research یا مختصار GSR نیز تاسیس کرده است.

براساس گزارش توییتر، کوگن در سال ۲۰۱۵ به مدت یک روز دسترسی عمومی به اطلاعات و پست‌های کاربران توییتر پیدا کرده است. وی می‌توانسته تمام پست‌ها و اطلاعات کاربران را در یک بازه مشخص مشاهده و استفاده کند.

توییتر به سایت بلومبرگ گفته است:

«در سال ۲۰۱۵، شرکت GSR با استفاده از یک API آنلاین و بی‌درنگ، به اطلاعات تصادفی و نمونه‌ای کاربران توییتر در بازه زمانی ۵ ماهه دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ دسترسی پیدا کرده است.»

توییتر گفته است که شرکت GSR برای این دسترسی پول پرداخت کرده است. توییتر تاکید می‌کند این شرکت تنها قابلیت مشاهده اطلاعات و توییت‌ها را داشته و هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران یا بهره‌برداری از آن‌ها را نداشته است.

توییتر هنوز اطلاعات جزیی‌تر بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. مثلا نمی‌دانیم به ازای چه مبلغی، این دسترسی عمومی و تصادفی به توییت‌های کاربران فراهم شده است یا اینکه چه تعداد کاربر در این بازدید یک روزه هدف قرار گرفتند.

دریافت پول به بهای دسترسی به توییت‌ها

ظاهرا، توییتر به برخی از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از یک API بتوانند دسترسی عمومی به توییت‌های کاربران داشته باشند. این جمع‌آوری اطلاعاتی معمولا به شرکت‌های تبلیغاتی و سازمان‌های دیگر فروخته می‌شوند تا با تجزیه و تحلیل‌شان بتوانند علاقه‌مندی‌های کاربران و خدمات مورد نیازشان را به دست بیاورند.

شرکت‌های بزرگ و سازمانی می‌توانند بالاترین و بیشترین دسترسی را به توییت‌های کاربران داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از توییتر درخواست کنند یک دسترسی ۳۰ روزه به توییت‌های کاربران برایشان تعریف کند یا اینکه به تمام توییت‌های کاربران از سال ۲۰۰۶ تا کنون دسترسی داشته باشند.

توییتر توضیح می‌دهد که این سازمان‌ها باید تعهداتی بدهند که چگونه از این داده‌ها استفاده می‌کنند و کاربران نهایی چه افرادی خواهند بود.

گزارش‌های شرکت‌های تحقیقاتی و امنیتی نشان می‌دهد توییتر تمایل کمتری دارد اطلاعات کاربران را در بازار بفروشد یا در اختیار دیگران قرار دهد اما در عوض، فیسبوک در این زمینه تعمدی یا سهوی بسیار ضعیف عمل می‌کند.

انتقادها به شرکت توییتر بابت این دسترسی‌ها از همان زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آغاز شد و توییتر مقداری در این زمینه عقب‌نشینی کرد. توییتر در آن بازه زمانی، دسترسی بیش از  ۱۴۲ هزار اپلیکیشن را به توییتر قطع کرد. این اپ‌ها به اطلاعات بیش از ۱۳۰ توییت کم ارزش دسترسی داشتند.

توییتر تنظیمات کاربران برای مدیریت دسترسی به توییت‌هایشان را نیز محدوده کرده بوده تا عملا نتوانند دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5