تصاویری از فضاپیماهای جدید ناسا که توسط بوئینگ و اسپیس‌ایکس ساخته شدند

0

فضانوردان امریکایی پس از بازنشسته شدن «شاتل فضایی» اصلی در سال ۲۰۱۱، دیگر سوار هیچ سفینه فضایی نشدند.

حالا دو شرکت خصوصی رقابتی را آغاز کردند تا یک کسپول فضایی جدید برای ناسا بسازند و از طریق آن، فضانوردارن را به فضا بفرستند. این دو شرکت خصوصی، بوئینگ و اسپیس‌ایکس هستند.

این دو شرکت در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار هزینه کردند تا فضاپیماهای جدیدی بسازند که بتواند انسان‌ها را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) ببرد.

اخیرا ناسا و این دو شرکت عکس‌هایی از این سفینه‌های فضایی خود به همراه فضانوردان منتشر کردند. فضانوردان در حال آموزش و طی کردن دوره‌های شبیه‌سازی هستند تا برای ماموریت اصلی آماده شوند.

در عکس زیر، فضای داخلی سفینه فضایی بوئینگ به نام Boeing CST-100 Starliner مشاهده می‌شود:

عکس زیر هم سفینه فضایی Dragon شرکت اسپیس‌ایکس را نشان می‌دهد:

کابین هر دو سفینه فضایی ۶ برابر کوچک‌تر از شاتل فضایی اصلی است. کپسول فضایی Dragon حدود ۱۰ مترمعکب و سفینه فضایی بوئینگ حدود ۱۱ مترمکعب فضا دارند.

اما فضانوردان جدید می‌توانند دل‌خوش به این واقعیت باشند که این سفینه‌های فضایی حدود ۶۱ درصد بزرگ‌تر از سفینه Apollo هستند که در گذشته فضانوردان را به کره ماه برده است.

پرتاب به فضا: اواخر ۲۰۱۸ و شاید هم ۲۰۱۹

ناسا از شرکت‌های خصوصی بوئینگ و اسپیس‌ایکس خواسته تا حد امکان روی امنیت این سفینه‌ها کار کنند و حداقل ایمنی‌شان را به دو برابر شاتل فضایی برسانند تا اتفاق‌های ناگوار سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تکرار نشوند.

در این سال‌ها، طی دو سانخه فضایی ۱۴ فضانورد کشته شده و ۲ فضاپیمای شاتل از بین رفتند.

در حالی که به نظر می‌رسد طراحی کلی هر دو سفینه فضایی جدید امریکا مشابه یکدیگر است و از فناوری‌های یکسانی سود می‌برند ولی باز هم هریک نشانه‌ها و شناسه شرکت سازنده‌اش را دارد.

سفینه فضایی شرکت اسپیس‌ایکس از صفحه‌نمایش‌های لمسی سود می‌برد ولی مدل بوئینگ مجهز به کلیدهای فیزیکی بیشتری است.

هر دو سفینه فضایی ساخته شده و دارند مراحل آزمایشی را طی می‌کنند. احتمالا اواخر سال ۲۰۱۸ این فضاپیماها به آسمان پرتاب شوند. دیروز ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس از عکس جدید سفینه فضایی Dragon در حال طی کردن آزمایش‌ها پیش از تحویل به ناسا رونمایی کرد:

نمای بیرونی سفینه فضایی Starliner بوئینگ نیز در عکس زیر مشخص است:

پس از اینکه هر دو شرکت آزمایش‌های فضایی بدون خدمه خود را روی این سفینه‌ها انجام دهند؛ هر دو سفینه تحویل ناسا داده می‌شوند ولی احتمالا سفینه بوئینگ زودتر از دیگری و در نوامبر ۲۰۱۸ اولین فضانوردان را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد.

فضاپیمای اسپیس‌ایکس نیز در دسامبر ۲۰۱۸ آماده پرتاب به فضا همراه با خدمه است. البته، صنعت هوافضای امریکا و ناسا اعتقاد دارند آزمایش‌های بدون خدمه این سفینه‌ها تا سال ۲۰۱۹ طول خواهد کشید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.