همه شایعات درباره iPad Pro 2018: آیا تبلت بعدی اپل با Face ID و notch عرضه می‌شود؟

0

کاربران تبلت‌های آیپد بی‌صبرانه منتظر معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو اپل هستند. بیش از یک سال است که اپل خط تولید تبلت‌های حرفه‌ای‌اش را به‌روزرسانی نکرده است.

اپل در حالی کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان WWDC 2018 را پشت‌سر گذاشت که هیچ اشاره‌ای به سخت‌افزارهای امسال نکرد یا اطلاعاتی ازشان لو نداد.

البته؛ برخی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل iOS 12 معرفی شدند. چندین ثبت‌اختراع هم وجود دارد که می‌تواند به گمانه‌زنی درباره طراحی و مشخصات آیپد پرو ۲۰۱۸ کمک حال‌مان باشند.

Face ID در آیپد پرو ۲۰۱۸

در سال‌های اخیر، همیشه نسخه بتای سیستم‌عامل iOS توانسته برخی اطلاعات مفید درباره سخت‌افزارهای بعدی اپل به دست دهند. برخی کاربران حرفه‌ای و توسعه‌دهنده‌گان همزمان با انتشار نسخه بتای iOS 12 مشغول کنکاش در آن شدند تا ببینند چیزی دستگیرشان می‌شود یا خیر!

توسعه‌دهنده‌ای به نام Guilherme Rambo توانسته تنظیمات پنهانی Face ID در نسخه بتای iOS 12 را برای iPad Pro پیدا کند. همان‌طور که در عکس زیر می‌توانید رابط نصب سیستم Face ID روی آیپد پرو را مشاهده کنید.

این صفحه می‌تواند سندی بر ارایه سیستم تشخیص چهره منحصربه‌فرد اپل روی آیپد پرو ۲۰۱۸ باشد. البته، نمی‌توان با اطمینان از وجود چنین قابلیتی صحبت کرد ولی اگر چنین خبری صحت داشته باشد؛ باید انتظار داشته باشیم که طراحی آیپد پرو هم تغییر کند و سنسور اثر انگشت Touch ID و کلید هوم حذف شوند و صفحه‌نمایش بدون حاشیه جایگزین شود.

notch در آیپد پرو ۲۰۱۸

آیا نشانه‌های دیگری هم از این تغییرات گسترده وجود دارد؟ کاربر توییتری به نام Steven Sinovsky اشاره می‌کند آیکون ساعت از وسط نوار وضعیت به گوشه سمت چپ برده شده است. یعنی شاید آیپد پرو با تورفتگی صفحه‌نمایش notch عرضه شود.

یک طراح مدل‌های مفهومی محصولات دیجیتالی به نام Martin Hajek هم براساس شایعات و برخی ثبت‌اختراع‌های اپل دست به طراحی «iPad X» زده است.

در این مدل مفهومی، آیپد پرو ۲۰۱۸ با طراحی لبه به لبه و بریدگی صفحه‌نمایش notch دیده می‌شود. شاید هم انتظار جامعه توسعه‌دهنده‌ها و کاربران اپل از آیپد پرو جدید به تصویر کشیده شده باشد.

دوربین و سخت‌افزار آیپد پرو ۲۰۱۸

انتظار می‌رود آیپد پرو جدید اپل مجهز به یک تراشه ارتقایافته A11 Bionic باشد. خود تراشه A11 Bionic روی محصولاتی مانند آیفون ۸ و X استفاده شده است.

گفته می‌شود نام تراشه جدید اپل «A11X Bionic» است که از هشت هسته پردازشی سود می‌برد که دو هسته بیشتر از آیفون X دارد.

احتمالا دوربین‌های آیپد پرو همان‌هایی هستند که برای آیفون X استفاده شده‌اند. البته، اپل همیشه تمایل دارد کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین‌هایش را افزایش دهد. بنابراین؛ شاید شاهد بهبودهایی در کارایی دوربین‌ها باشیم.

به نظر می‌رسد اپل روی اندازه پنل‌های ۱۲.۹ و ۱۰.۵ اینچ برای تبلت‌های آیپد پرو تمرکز و تمایل بیشتری دارد. پس، انتظار می‌رود تبلت‌های نسل بعدی این شرکت نیز در این اندازه معرفی شوند.

فقط شاید شاهد افزایش دقت تصویر پنل‌های صفحه‌نمایش باشیم. در حال حاضر، آیپد پرو فعلی از تراکم ۲۶۵ پیکسل بر هر اینچ و رزولوشن ۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ پیکسل (مدل ۱۰.۵ اینچ) و ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل (مدل ۱۲.۹ انیچ) سود می‌برد.

شاید برخی کاربران انتظار صفحه‌نمایش اولد و 4K روی آیپد پرو جدید داشته باشند. با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از پنل‌های اولد تمام شده روی آیفون، بعید است اپل از این پنل‌ها برای تبلت‌هایش هم استفاده کند.

قیمت و تاریخ انتشار

تا کنون اپل در تاریخ‌های مختلفی اقدام به معرفی تبلت‌هایش کرده است. این موضوع گمانه‌زنی درباره معرفی آیپد پرو جدید را سخت‌ می‌کند.

اپل آیپد پرو اصلی ۱۲.۹ اینچی را نوامبر ۲۰۱۵ معرفی کرد. آیپد پرو ۹.۷ اینچ در تاریخ مارس ۲۰۱۶ و دو آیپد پرو ۱۲.۹ و ۱۰.۵ اینچ نسل دوم در ماه ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شدند.

اپل در رویداد مارس امسال از یک آیپد ۹.۷ اینچی برای دانشجویان رونمایی کرد ولی در کنفرانس WWDC خبری از معرفی تبلت جدید نبود. پس، شاید در رویداد ماه سپتامبر همراه با آیفون‌های جدید، شاهد رونمایی از تبلت‌های جدید آیپد پرو ۲۰۱۸ هم باشیم.

البته؛ اپل هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نبوده و احتمال دارد در هر روز ماه‌های آینده شاهد یک رویداد نابه‌هنگام و غافل‌گیرکننده از اپل باشیم.

درباره قیمت هم شایعات زیادی وجود دارد ولی بیشتر گمانه‌زنی‌ها حول قیمت دوبرابری نسبت به تبلت ۹.۷ اینچی است.

احتمالا قیمت آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود ولی قیمت مدل ۱۲.۹ اینچ ۷۹۹ دلار به بالا است. اپل تلاش خواهد کرد تبلت‌هایش را حول همین قیمت‌ها عرضه کند؛ به شرط اینکه از سیستم Face ID استفاده نکرده باشد یا برایش هزینه زیادی در پی نداشته باشد. در غیر این صورت؛ همانند قیمت آیفون X شاهد بالا رفتن قیمت‌های تبلت‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ هستیم.

اپل پنسل ۲

یکی از شایعات داغ پیرامون تبلت‌های جدید اپل به عرضه Apple Pencil 2 برمی‌گردد.

گفته می‌شود اپل از نسخه دوم قلم استایلوس خود با دقت و حساسیت بسیار بالاتر رونمایی می‌کند. پنسل ۲ نسبت به فشار بسیار حساس‌تر است و عملکرد بهتری دارد؛ از برخی ویژگی‌های طراحی هنری سود می‌برد و دارای یک نوک جدید مغناطیسی به همراه پاک‌کن است. اپل روی قلم استایلوس چندین ثبت‌اختراع جدید داشته که باعث اوج‌گیری شایعات پیرامون پنسل ۲ شدند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.