۵ هواپیمای مسافربری جدیدی که می‌توانند سفرهای هوایی را متحول کنند

0

امروزه کمتر هواپیمای مسافربری جدیدی یافت می‌شود که نوآوری‌ها و ایده‌های شگرفی نسبت به هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ یا هواپیمای مافوق صوت کنکورد (Concorde) دهه ۱۹۷۰ داشته باشد.

برای سال‌های طولانی، هواپیماهای مسافربری فاقد هرگونه نوآوری بزرگی بودند و فقط در اندازه، ظاهر و برخی مشخصات مانند سرعت و دور موتور یا امکانات سرگرمی پیشرفت می‌کردند.

اما صنعت هواپیمایی در جهان بیکار ننشسته و به طور مداوم روی طرح‌ها و هواپیماهای جدیدتر و به‌روزتری کار کردند و می‌خواستند نسل جدیدی از هواپیماهای مسافربری را طراحی کنند.

به نظر می‌رسد سرانجام این تلاش‌ها در چندین شرکت بزرگ سازنده هواپیما به ثمر نشسته و ما این فرصت و شانس را داریم که شاهد ورود نسل جدیدی از هواپیماهایی باشیم که می‌خواهند خاطره بوئینگ ۷۴۷ یا کنکورد اصلی را در ذهن‌های مسافران پاک کنند.

این هواپیماها می‌توانند مسافران را دورتر، سریع‌تر و راحت‌تر جابه‌جا کنند در حالی‌که سوخت کمتری هم مصرف خواهند کرد. در ادامه ۵ هواپیمای مسافربری آینده را معرفی می‌کنیم که قطعا می‌توانند سفری متفاوت برایتان بسازند:

ایرباس A220

زمان ورود به ناوگان حمل‌ونقل هوایی: اوایل سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده

ویژگی شاخص: پروازهای داخلی بسیار راحت

ایرباس A220 شبیه به هیچ هواپیمای دیگری نیست. برخی اعتقاد دارند یک بازطراحی از هواپیمای Bombardier CS300 استفاده شده در اروپا است.

این هواپیمای مسافربری در دو مدل ۱۱۰ مسافر و ۱۳۰ تا ۱۶۰ مسافر ساخته شده است و برای پروازهای کوتاه‌مدت داخلی بسیار راحت است؛ به‌طوری‌که تصور خواهید کرد در هتل یا اتاق مبله خانه‌تان نشسته‌اید.

اندازه صندلی‌های این هواپیما ۱۸ اینچ و طرح کلی آن‌ها 2×3 است که به طور معمول در هواپیماهای دیگر هم شاهد هستیم. ۶ صندلی تک نفره هم دارد که اندازه هریک ۱۷ اینچ است. در هر ردیف ۲ پنجره دیده می‌شود و فضای بالای سر بسیار وسیع و باز است که ترس قرارگیری در محفظه کوچک را از بین می‌برد.

مصرف انرژی ایرباس A220 کمتر از مدل‌های مشابه است. به همین دلیل، ایرلاین‌ها تمایل دارند از این مدل هواپیما در خطوط هوایی طولانی‌تر استفاده کنند.

Delta Air Lines اولین شرکتی است که ۷۰ فروند ایرباس A220 را سفارش و خریداری کرده است و اوایل سال آینده وارد خطوط هوایی می‌کند. شرکت JetBlue نیز ۶۰ مدل این این هواپیمای مسافربری را سفارش داده است.

امبرائر E2

زمان ورود به ناوگان حمل‌ونقل هوایی: در سال ۲۰۱۸

ویژگی شاخص: پرواز بهتر نسبت به جت‌های منطقه‌ای

همکاری شرکت بوئینگ با شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر منجر به تولید هواپیمای مسافری E2 شده است. هواپیمای E2 شباهت‌ها و نزدیکی زیادی با A220 دارد و از همان تعداد صندلی و مزایا سود می‌برد.

چینش صندلی‌های این هواپیما به صورت 2×2 است و صندلی سوم حذف شده است تا مسافران راحت‌تر باشند. تا کنون، خطوط هواپیمایی Hainan چین، شرکت هواپیمایی Azul برزیل و Widerøe نروژ خواهان و خریدار E2 بودند.

ایرباس A350-1000

زمان ورود به ناوگان حمل‌ونقل هوایی: نیمه سال ۲۰۱۸

ویژگی شاخص: پرواز طولانی‌مدت ۲۰ ساعته و رقابت با بوئینگ 777X

خطوط هواپیمایی سنگاپور در ماه اکتبر از یک خط پرواز طولانی ۱۹ ساعته بین نیویورک – سنگاپور رونمایی کرد. این پرواز توسط هواپیمای ایرباس A350-1000 انجام شد که توانست رکورد طولانی‌ترین پرواز دنیا را بکشند.

دیگر خریدار عمده این هواپیمای بسیار مدرن و فوق پیشرفته، خطوط هواپیمایی قطرایرویز است که سفارش داده ۱۰ صندلی کلاس بیزینس به آن اضافه کنند تا جمعا ۳۲۷ مسافر سوار شوند.

همین‌طور، این شرکت هواپیمایی سفارش داده چندین ویژگی داخلی دیگر برای راحتی مسافر به ایرباس A350-1000 افزوده شود. این ویژگی‌ها باعث کاهش صدای نویز موتورها در طرفین بال‌ها و نور بیشتر برای مطالعه مسافر و کنترل دمای هوای در کابین می‌شوند.

این هواپیما می‌تواند ۹ هزار مایل را بدون توقف پرواز کند.

بوئینگ 777X

زمان ورود به ناوگان حمل‌ونقل هوایی: سال ۲۰۲۰

ویژگی شاخص: نسخه ارتقایافته مدل ۷۴۷

جانشین واقعی هواپیمای معروف بوئینگ ۷۴۷؛ جدیدترین ساخته این شرکت یعنی بوئینگ ۷۷۷ است. هواپیمای 777X بهترین و بزرگ‌ترین هواپیمای بوئینگ با ۴۰۶ مسافر و چندین طرح چینش صندلی و کلاس‌های کیفیتی چندگانه است.

بوئینگ 777X بزرگ‌ترین هواپیمای جت دو موتوره در جهان با بال‌های بسیار بزرگ و قابل خم شدن هستند. فناوری ساخت این بال‌ها به گونه‌ای است که مصرف سوخت را کاهش داده و همین‌طور در گرداب‌ها یا تلاطم‌هایی هوایی، تکانه‌های هواپیما را کاهش می‌دهند.

خطوط هواپیمایی امارات اولین بوئینگ‌های 777X را خریداری کرده است و از قرار در سال ۲۰۲۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. دیگر خریدارهای این هواپیما، قطرایرویز، لوفت‌هانزا و خطوط هوایی سنگاپور هستند.

بوم Supersonic

زمان ورود به ناوگان حمل‌ونقل هوایی: سال ۲۰۲۵

ویژگی شاخص: پرواز از توکیو به سان‌فرانسیسکو در کمتر زا ۶ ساعت

Boom یک استارتاپ ساکن در شهر دنور است. این شرکت می‌خواهد از اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت خود رونمایی کند. این هواپیما بیشتر شبیه به یک جت جنگی است. قرار است تا سال ۲۰۱۹ اولین هواپیمای Supersonic این شرکت یک پرواز آزمایشی انجام دهد اما اولین فروندها در سال ۲۰۲۵ تحویل خطوط هوایی می‌شوند.

ظرفیت این هواپیما ۵۵ مسافر است و یکی از شرکت‌های ژاپنی جزو اولین سرمایه‌گذاران و البته خریداران احتمالی آن خواهد بود. این هواپیما سرعتی فوق‌العاده بالا دارد و پیش‌بینی می‌شود به مرز ۷۰۰ مایل در ساعت برسد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5