هک‌های فناوری ساده‌ای برای افزایش بهره‌وری: بفهمید زمان آنلاین خود را چگونه سپری می‌کنید

1

همه می‌دانیم که فناوری همان‌ اندازه که می‌تواند انجام دادن کارها را برایمان راحت کند و در زمان صرفه‌جویی کنیم؛ مستعد هدر دادن زمان و فرصت‌ها است.

شما با فناوری می‌توانید یک کار را صدها کیلومتر دورتر از محل‌اش انجام دهید ولی با همین فناوری، اگر درست استفاده نشود؛ ممکن است مجبور شوید صدها کیلومتر مسی را برای انجام کاری کوچک طی کنید.

امروزه، تجهیزاتی که در دست داریم؛ اسمارت‌فون و تبلت و لپ‌تاپ‌ها؛ می‌توانند بهترین ابزارها برای افزایش بهره‌وری باشند. ده‌ها اپلیکیشن و تنظیم و برنامه‌ریزی توسط این ابزارها قابل انجام است که منجر به بهبود کار شما می‌شوند.

وقتی آنلاین هستید؛ زمان خود را چگونه سپری می‌کنید؟

یکی از روش‌هایی که می‌توانید خود را هک کرده تا به بهره‌وری بیشتری دست پیدا کنید؛ ردگیری فعالیت‌های خودتان در زمان‌هایی است که آنلاین می‌شوید.

مطمئنا اگر برای یک هفته زمان‌های آنلاین خود را ردگیری کرده و بعد مورد بررسی قرار دهید؛ شگفت‌زده خواهید شد. چون متوجه می‌شوید یک کار را چندین بار انجام داده‌اید در حالی‌که اصلا نیاز نبود.

مثلا، چنیدن بار در طول روز به یک سایت سر زدید یا سراغ فیسبوک و اینستاگرام رفتید بدون اینکه فعالیت مثبتی اتفاق بیفتد. می‌دانستید در اوایل روز و صبح زود هیچ پست مهمی منتظر شما نیست ولی بارها این شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده و اعلان‌های جدید را مرور کردید.

ردیابی فعالیت‌ها در طول زمان آنلاین بودن؛ می‌تواند اطلاعاتی به شما بدهد که برای برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری بسیار موثر هستند. بهترین روش برای ردگیری زمان، استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار است.

این اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه اجرا شده و به طور خودکار می‌توانند فعالیت‌ها و مصرف اینترنت شما را زیرنظر بگیرند در حالی‌که هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نکردند.

شما باید یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید و حداقل برای یک هفته همه‌چیز را زیر نظر داشته باشید. پس از یک هفته؛ متوجه می‌شوید در هنگام استفاده از اسمارت‌فون یا تبلت، بهره‌وری موثری دارید یا اینکه این دستگاه‌ها بیشتر وقت شما را هدر می‌دهند.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ردگیری

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ردگیری ManicTime است. این اپلیکیشن نه تنها هر نرم‌افزاری که باز می‌کنید را ثبت خواهد کرد؛ بلکه می‌تواند هر سند و فایلی که باز کردید را گزارش دهد.

یعنی شما به راحتی می‌توانید بفهمید یک پروژه را در طول روز چند بار باز کرده یا چند بار بیشتر از دیگر پروژه‌ها سراغ‌اش رفتید. با دانستن این اطلاعات، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا لازم اسن این تعداد در طول روز سراغ این پروژه بروید یا خیر؟

اپلیکیشن ManicTime می‌تواند سایت‌هایی که بازدید کردید و مدت زمانی که در هریک صرف شده است را هم گزارش کند. افزون بر این، مدت زمانی که با کامپیوتر در طول روز کار کردید را هم به شما گزارش می‌دهد.

این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و مک نصب می‌شود.

RescueTime یکی دیگر از نرم‌افزارهای ردگیری فعالیت‌های روزانه است که برای پی‌سی، مک، اندروید و لینوکس عرضه می‌شود. این اپ به شما اجازه می‌دهد اهداف بهره‌وری خود در طول روز را تعریف و دنبال کنید. پایان روز هم به شما یک امتیاز می‌دهد.

برای دستگاه‌های iOS می‌توانید اپلیکیشن Moment را نصب کنید. این اپلیکیشن به شما می‌گوید در طول روز چه نرم‌افزارهایی را اجرا کرده و در هریک چقدر زمان صرف کردید. حتی می‌توانید بفهمید در طول روز چندین بار به تماس‌های تلفنی خود جواب دادید.

برای کاربران اندرویدی نرم‌افزار QualityTime کارهایی مشابه انجام می‌دهد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. رامین فیروز می گوید

    سلام و عرض ادب

    بعد از مدت‌ها دارم اینجا نظر می‌ذارم!

    ضمن تشکر از همه مطالب و این مطلب بسیار خوب، آیا شما خودتون تجربه استفاده این ‌‌‌‌نرم‌افزارها رو داشتید که بدونیم کدوم بهتره؟

    ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.