با این هک فناورانه و ساده، تمرکز و بهره‌وری خود را در طول روز افزایش دهید

0

نیازی نیست همیشه برای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف وقت، متکی به اراده باشید.

گوشی‌های موبایل، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، سرویس‌های ایمیل و دیگر دستگاه‌های همراه و فناورانه اطراف ما می‌توانند عامل اصلی هدر رفتن وقت ما یا حواس‌پرتی و عدم تمرکز روی کار مهم و اصلی روزانه باشند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نیاز دارید در طول روز و حداقل برای چندین ساعت تمرکز کافی داشته باشید و هیچ‌گونه اعلان، پیام و ایمیلی حواس شما را پرت نکند؛ به جای خاموش کردن اسمارت‌فون یا صفحه‌نمایش؛ می‌توانید از ویژگی «Do Not Disturb» استفاده کنید.

برخی از مردم تصور می‌کنند ویژگی «Do Not Disturb» فقط برای اواخر شب و زمان استراحت است؛ در حالی‌که می‌تواند در طول روز و برای زمان‌های مشخصی نیز استفاده شود.

با «Do Not Disturb» دیگر اعلان‌ها و پیام‌های دستگاه‌ها و نرم‌افزارها حواس شما را به خودشان متوجه نمی‌کنند و به قول معروف، صدایی از گوشی یا کامپیوتر بلند نمی‌شود.

خوش‌بختانه، تمام دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های رایج و محبوب در دنیا از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با این هک ساده فناوری، بهره‌وری خود را افزایش دهید. به‌ ویژه برای افرادی که به طور معمول تماس و پیام زیادی دارند و لحظه‌ای نمی‌توانند بدون دریافت آن‌ها کار کنند.

فعال‌سازی ویژگی «Do Not Disturb» در دستگاه‌های مختلف

همان‌طور که گفتیم، شما در پلتفرم‌های مختلفی از جمله اندروید، ویندوز، مک و آی‌او‌اس می‌توانید از ویژگی «Do Not Disturb» سود ببرید. در ادامه، نحوه فعال‌سازی این ویژگی را در دستگاه‌های مختلف مرور می‌کنیم:

۱- در مک، وارد بخش Notification Center شوید و به پایین صفحه سوییپ کنید تا گزینه Do Not Disturb ظاهر شود. حالا این گزینه را فعال کرده (روی On قرار دهید) و هنگامی که خواستید به وضعیت اولیه برگردانید؛ غیرفعال کنید (روی Off قرار دهید):

۲- در iOS، وارد بخش Control Center شده و روی آیکون شبیه به ماه تقه‌ای بزنید تا ویژگی Do Not Disturb فعال یا غیرفعال شود:

۳- در ویندوز ۱۰، روی آیکون Action Center در نوار وظیفه راست کلیک کرده و گزینه Turn On Quiet Hours را انتخاب کنید این کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ ویندوزی وارد مود Do Not Disturb شود:

۴- در اندروید، بالای صفحه‌نمایش را لمس و به سوی پایین سوییپ کنید تا گزینه‌های اعلان‌ها و تنظیمات ضروری ظاهر شوند. اکنون، به راحتی روی گزینه Do Not Disturb تقه‌ای بزنید تا فعال شود:

توجه کنید مدت زمان استفاده از حالت Do Not Disturb به خود شما بستگی دارد. ممکن است فردی برای یک ساعت نیاز به Do Not Disturb داشته باشد ولی فردی دیگری طول یک جلسه یا از صبح تا نهار روی همه دستگاه‌ها مود Do Not Disturb را فعال کند.

افزون بر این، در برخی دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها می‌توانید مدت زمان فعال بودن مود Do Not Disturb را تعریف کنید تا هم سیستم به طور خودکار وارد این مود شده و بعد خارج شود و هم برنامه‌ای روزانه و هفتگی داشته باشد و به یک عادت برای شما تبدیل شود.

حتی این سیستم‌ها به شما اجازه می‌دهند برخی اعلان‌های ضروری را از این حالت مستثنی کنید تا به یک باره همه‌چیز را از دست نداده باشید و بتوانید برخی ارتباطات و کارهای ضروری خود را دنبال کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5