۴ دلیل برای خرید هدفون سیمی در سال ۲۰۱۹

0

حذف جک هدفون از گوشی‌های تلفن همراه و بهبود قابلیت‌های همگام‌سازی هدفون‌ها با دستگاه‌های مختلف زمینه محبوبیت هدفون‌های بی‌سیم را در بازار فراهم کرد.

این روزها غالب کاربران تمایل به خرید هدفون بی‌سیم دارند و شرکت‌های سازنده هدفون هم به این تمایل دامن می‌زنند و محصولات جدید خود را بیشتر بدون کابل و اتصال‌های فیزیکی معرفی می‌کنند.

ولی هنوز در سال ۲۰۱۹ دلایلی برای خرید هدفون سیمی وجود دارد و ما نباید به طور کامل از این دسته هدفون‌ها قطع امید کنیم. ما حداقل ۴ دلیل محکم برای خرید هدفون سیمی داریم:

۱- هنوز کیفیت صدای هدفون‌های سیمی بهتر است

تقریبا تمام بررسی‌کننده‌های حرفه‌ای هدفون‌ها روی این موضوع تاکید دارند. حتی کدک LDAC که بهترین کدک بلوتوث در بازار برای هدفون‌های بی‌سیم است؛ باز هم کیفیتی پایین‌تر از کدک‌های هدفون‌های سیمی ارایه می‌دهد.

براساس گزارش SoundGuys، کدک‌های پایین‌تر بلوتوث مانند SBC و aptX کیفیت اتصال بهترین نسبت به کدک LDAC 330 فراهم می‌کنند و به همین دلیل در هدفون‌های بی‌سیم بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

البته، شما نباید نگران این کدک‌ها و شناخت‌شان از یکدیگر باشید یا در پی کسب اطلاعات درباره‌شان بروید. همین‌طور، تفاوت کیفیت این کدک‌ها را روی بلوتوث متوجه نمی‌شوید.

به ویژه، افرادی که از مشکلات صدایی رنج می‌برند یا صداها را فقط در یک محدوده خاصی می‌شنوند؛ دیگر اصلا نمی‌توانند تفاوت کیفیت صداهای مختلف در هدفون‌های بلوتوث را متوحه شوند ولی هدفون‌های سیمی کیفیت صدای بالایی در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه‌ها، خیابان و کافی‌شاپ به دست می‌دهند.

چرا این‌طور است؟ جریان‌های بلوتوث پهنای‌باند بسیار محدودتری نسبت به اتصال‌های آنالوگ دارند.

۲- هدفون‌های بی‌سیم راحت و قابل اعتماد نیستند

برعکس، هدفون‌های سیمی هم کاربری راحت‌تری دارند و هم قابل اعتمادتر هستند.

ما نمی‌گوییم که هدفون‌های بی‌سیم ناخوشایند هستند یا استفاده از آن‌ها سخت‌تر است ولی در مقایسه با هدفون‌های سیمی دردسرهای بیشتری دارند.

همگام‌سازی هدفون و گوشی کمی سخت‌تر است و در برخی اوقات نیاز به طی کردن چند مرحله دارد. برخی مواقع اتصال خودکار هدفون و گوشی از کار می‌افتد یا اینکه تداخل سیگنالی به وجود می‌آید و گوشی نمی‌تواند هدفون بلوتوث را شناسایی کند.

شارژ مدام هدفون‌های بی‌سیم را هم به فهرست دردسرهای دیگر اضافه کنید. مصرف باتری و دفعات شارژ هدفون‌های بی‌سیم بیشتر از هدفون‌های سیمی است.

برخی کاربران از هدفون‌های سیمی شکایت می‌کنند و کابل آن یا اتصال جک هدفون را بهانه می‌آورند. اگرچه این موضوع‌ها بیشتر سلیقه‌ای است و به تجربه کاربری افراد برمی‌گردد ولی نگاهی به انجمن‌های تخصصی نشان می‌دهد مشکلات هدفون‌های بی‌سیم بیشتر است.

۳- هدفون‌های سیمی ارزان‌تر و راحت‌تر قابل تعمیر هستند

شاید دلایل بالا هنوز شما را اقناع نکرده باشد. پس، اجازه دهید بگوییم هدفون‌های سیمی در مقایسه مستقیم با هدفون‌های بی‌سیم ارزان‌تر هستند.

برای مثال، هدفون‌های سیمی Bose SoundSport قیمتی ۴۹ دلار دارند ولی هدفون‌های بی‌سیم Bose SoundSport Free با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسند. این گپ بزرگ در قیمت را می‌توانید برای برندها و محصولات دیگر هم شاهد باشید.

شما هدفون‌های سیمی را می‌توانید با قیمتی ۴ برابر کمتر خریداری کنید در حالی‌که قابلیت تعمیر راحت‌تری هم دارند. هدفون‌های سیمی بیشتر از ناحیه کابل دچار شکستنی و قطعی می‌شوند که در ۲۰ دقیقه قابل تعمیر و آماده کار می‌شوند.

اما در هدفون‌های بی‌سیم، اگر خرابی پیش بیاید یا نیاز به تعویض باتری و لحیم‌کاری باشد؛ آسیب‌های جدی به هدفون وارد شده و هزینه زیادی هم برای شما خواهند داشت.

افزون بر این، هدفون‌های سیمی از استانداردهای مقاومتی بیشتری سود می‌برند. در حالی‌که هدفون Bose SoundSport Free دارای استاندارد ضدآب IPX4 است ولی هدفون Bose SoundSport به طور کامل ضد آب و ضد گردوغبار است.

۴- هدفون‌های سیمی خطرات سلامتی کمتری دارند

اگر جزو افرادی هستید که به سلامتی خود بیشتر اهمیت می‌دهید یا نگران امواج رادیویی، تشعشعات الکترومغناطیس و مضرات فناوری‌های بی‌سیم هستید؛ باید سراغ هدفون‌های سیمی بروید.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای دوری و اجتناب از تماس با امواج رادیویی، کمتر از هدفون‌های بی‌سیم و ایرفون‌ها استفاده کرده و بیشتر سراغ هدفون‌های سیمی بروید.

شما یک هدفون بی‌سیم را دور گوش، سر و گردن می‌آویزید و برای ساعت‌های متوالی روشن نگه می‌دارید. بیشترین بخشی از بدن که در معرض آسیب‌های سیگنال‌های رادیویی است؛ همین بخش سر است.

هدفون‌های سیمی به خاطر استفاده از فناوری‌های آنالوگ و همین‌طور ارتباطات کابلی، ایمنی بیشتری برای بدن دارند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5