اکنون دوربین اپلیکیشن ترجمه گوگل می‌تواند به طور خودکار بیش از ۱۰۰ زبان را تشخیص و فوری ترجمه کند

0

از امروز می‌توانید با گوگل ترنسلیت تابلوها و جملات نوشته شده به زبان‌های مختلف را به راحتی ترجمه و متوجه شوید.

گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای سرویس و اپلیکیشن ترنسلیت خود منتشر کرده که مهم‌ترین آن‌ها پشتیبانی دوربین این سرویس از ۱۰۰ زبان و ترجمه فوری به زبان دیگر روی گوشی تلفن همراه است.

نیازی نیست حتما زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مورد استفاده باشد یا اینکه کاربران نیازی به دانستن زبان نوشته شده روی تابلو، بنر، راهنماها و مکان‌های دیگر باشند.

کاربران گوگل ترنسلیت به راحتی می‌توانند گوشی تلفن همراه را مقابل یک نوشته گرفته و ترجمه آن را مشاهده کنند. این ویژگی برای گردشگران و افرادی که به کشورهای مختلف در سفر و ماموریت هستند؛ فوق‌العاده هیجان‌انگیز است.

در حقیقت، ۶۰ زبان جدید به بخش تشخیص دوربین گوگل ترنسلیت افزوده شده است تا مجموع زبان‌های مورد پشتیبانی در مبدا به ۸۸ زبان برسد ولی بیش از ۱۰۰ زبان برای ترجمه استفاده خواهد شد. در میان این زبان‌ها، زبان‌های عربی، تایلندی، هندی، مالایی و ویتنامی دیده می‌شوند.

دوربین ترجمه فوری گوگل ترنسلیت می‌تواند فورا زبان یک متن، تصویر، نوشته دستی یا تایپ شده را شناسایی و به زبان دیگری ترجمه کند.

کاهش خطاهای زبان‌های مشابه

افزونه بر این ویژگی، برای اولین بار از ترجمه ماشین عصبی (neural machine translations) در دوربین ترنسلیت استفاده شده است. NMT همان فناوری است که در اپلیکیشن گوگل لنز نیز شاهد بودیم و می‌تواند در زبان‌های مشابه و نزدیک به هم، درصد خطاها را از ۵۵ تا ۸۵ درصد کاهش دهد.

اگرچه فناوری NMT می‌تواند با وای‌فای یا بدون آن کار کند ولی هنگامی که دستگاه به اینترنت متصل باشد؛ عملکرد و کارایی بهتری دارد.

افرادی که به مناطق محلی و بومی تردد دارند ولی زبان آن‌ها را نمی‌شناسند یا قادر به تشخیص آن از یک زبان رسمی نیستند؛ ویژگی ترجمه فوری دوربین گوگل ترنسلید و فناوری NMT بسیار مفید خواهد بود.

چون می‌توانند متوجه شوند متن نوشته شده روی تابلو به زبان محلی است یا اینکه زبان رسمی آن کشور است و قادر ترجمه به زبان‌های دیگر خواهد بود.

در گذشته، متن ترجمه شده توسط دوربین ترنسلیت دایما در حال لرزش و سوسو زدن بود. گوگل می‌گوید این مشکل را در به‌روزرسانی اخیر رفع کرده است. حالت‌های دوربین نیز افزایش پیدا کردند و کاربر می‌تواند هریک از آن‌ها را در اپ ترنسلیت انتخاب و استفاده کند.

فعلا حدود ۱ درصد کل کاربران گوگل به ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید اپلیکیشن ترنسلیت دسترسی دارند ولی طی هفته‌های آینده به تدریج برای گروه‌های بیشتری از کاربران عرضه و قابل دسترسی می‌شود.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.