ارسال سریع کیسه‌های خون به بیمارستان‌های نیجریه به کمک نقشه گوگل

0

براساس گزارش‌های سال ۲۰۱۷ اداره سلامت کشور نیجریه، این کشور هر ساله نیاز به ۱.۸ میلیون واحد خون دارد ولی سرویس ملی انتقال خون (NBTS) نیجریه فقط حدود ۶۶۰ هزار واحد خونی در سال جمع‌آوری می‌کند و با کسری ۱.۷ میلیون واحدی روبرو هستند.

شرکت LifeBank برای پر کردن این خلا تاسیس شده است و واحدهای خونی و اکسیژن را میان بیمارستان‌های مختلف، از جمله بیمارستان مرکزی پایتخت نیجریه و شهر لاگوس جابه‌جا می‌کند.

LifeBank سعی می‌کند با تشویق مردم نیجریه به اهدای خون و با رساندن سریع واحدهای خونی سالم و مطمئن به بیمارانی که فوری نیاز به تزریق خون دارند؛ جان آن‌ها را نجات ببخشند و وضعیت اهدای خون در این کشور را بهبود دهند.

شرکت LifeBank چندین موتورسوار استخدام کرده است که باید در خیابان‌ها و مرکزهای شلوغ و پر ترافیک پایتخت نیجریه، سریعا از لابه‌لای خودروها و مردمان راه جدید یافته و واحدهای خونی را به موقع تحویل دهند.

هریک از این موتورسوارها یک جعبه نگهدارنده واحدهای خونی دارند. باید سریعا واحدهای خونی را از محل اهدا دریافت و در کمترین زمان تحویل بیمارستان‌ها دهند. آن‌ها در این مسیر از گوگل مپس استفاده می‌کنند تا مسیرهای کوتاه‌تر و خلوت‌تر را پیدا کرده و سریع‌تر به مقصد برسند.

حتی هنگامی که به مسیرهای بیمارستان‌ها کاملا آشنا هستند؛ باز هم ترجیح می‌دهند نگاهی به گوگل مپس بیندازند چون اعتقاد دارند نقشه‌های گوگل همیشه بهترین مسیر را مخصوصا در زمان‌های ترافیکی شهر نشان می‌دهند.

شرکت LifeBank از طریق همکاری با دفتر گوگل در کشور نیجریه، نقشه‌های گوگل را در اپلیکیشن‌های موبایل بومی آن منطقه قرار داده تا مسیرهای ترددی، مکان‌هایی که بیمارستان‌ها مستقر هستند، محل‌های تحویل بانک‌های خونی و نقاط دیگر را شناسایی و نمایش دهند.

هر زمانی شرکت LifeBank یک سفارش جدید می‌گیرد؛ تیم خدمات مشتری این شرکت، آدرس را برای موتورسوارها ارسال می‌کند و آن‌ها سریعا با وارد کردن آن در گوگل مپس، بهترین مسیری که باید پیموده شود را بررسی می‌کنند.

موتورسوارهای LifeBank می‌گویند همکاری با گوگل باعث شده است آن‌ها زمان‌های تحویل واحدهای خونی را به ۴۵ دقیقه کاهش دهند. پیش از استفاده گوگل مپس، میانگین مدت زمان تحویل بانک‌های خونی ۳ ساعت بود.

نجات مادران پس از زایمان

خونریزی پس از زایمان حدود ۲۳ درصد مرگ و میر مادران در نیجریه را به همراه دارد و در سطح جهان ۱۴ درصد است. شرکت LifeBank کمک کرده این آمار تا حدودی کاهش پیدا کند.

موسس شرکت LifeBank، مادری به نام Temie Giwa-Tubosun است. وی در حین عمل زایمان خود دچار خونریزی شد و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه در او شد که شرکتی برای رساندن واحدهای خونی به بیمارستان‌ها راه‌اندازی کند.

شرکت LifeBank در سال ۲۰۱۶ با جمع‌آوران هزاران دلار سرمایه، راه‌اندازی شده است و اکنون در سه ایالت کشور نیجریه فعالیت می‌کند. این شرکت تا کنون به بیش از ۴ هزار بیمار خون‌رسانی کرده و آن‌ها را از مرگ نجات داده است.

یکی دیگر از مشکلات اهدای خون در این کشور جنوب غربی قاره افریقا، فاسد شدن واحدهای خونی پس از شش هفته است. در حالی‌که بیمارستان‌ها با کمبود خون روبرو هستند؛ بسیاری از بانک‌های خونی ارتباطی با بیمارستان‌ها نداشته و واحدهای خونی آن‌ها بی‌استفاده باقی می‌مانند.

شرکت LifeBank در این زمینه هم ورود پیدا کرده و با شناسایی بیش از ۵۳ واحد بانکی خونی در لاگوس، سعی می‌کند گروه خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها را سریعا از بانک‌های خونی گرفته و تحویل آن‌ها دهد. بیمارستان‌ها ۲۴ ساعته می‌توانند با LifeBank تماس بگیرند و درخواست واحدهای خونی مورد نیازشان را داشته باشند.

همکاری گوگل و LifeBank یک نمونه کامل از به‌کارگیری فناوری و خلاقیت برای بهبود زندگی بشر و نجات جان انسان‌ها است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5