این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه‌ها زندگی می‌کند و در کیسه‌ای ۵۰۰ دلاری می‌خوابد

0

سریال بهتره با ساول تماس بگیری یا Better Call Saul را به یاد دارید. در این سریال برادر ساول گودمن به صورت بیمارگونه‌ای از امواج الکترومغناطیسی می‌ترسید. تا حدی که کار وکالت را به کنار گذاشته بود و در خانه‌اش اصل موبایل و تلویزیون و حتی یخچال هم نداشت و ملاقات‌کنندگان او مجبور بودند که موبایل‌ها او را در صندوق پست بیرون خانه بگذارند و داخل نیاورند.

روزی گلادول (Rosi Gladwell) هفتاده ساله هم اعتقاد دارد نسبت به اشعه‌های الکترومغناطیسی حساسیت دارد و اگر در برابر پرتوهای اینترنت وای‌فای قرار بگیرد؛ احساس ضعف، تنگی نفس و خارش در صورت خواهد کرد. وی تا کنون هزاران پوند صرف محافظت از خود در برابر وای‌فای هزینه کرده است.

او در کیسه خوابی ۴۰۰ پوندی دراز می‌کشد که از جنس نقره و مس بافته شده است و همانند یک ورقه فلزی محافظ عمل می‌کند تا پرتوهای رادیویی بازتابانده شوند و به بدن او نرسند. هنگام خواب، خودش را در این کیسه خواب چنان می‌پیچاند که هیچ بخشی از بدنش بیرون نیست تا در تماس با امواج رادیویی باشد.

همچنین، یک ردیاب اشعه دستی ۲۰۰ پوندی دارد تا در هر محلی سریعا بتواند امواج رادیویی را شناسایی کند.

وی در یک گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید از آینده وحشت‌زده‌ام. فعلا موفق شدم با بخت و اقبال زیاد یک خانه در حومه شهر پیدا کنم که فرکانس‌های الکترونیکی بسیار ضعیفی دارد یا اصلا به آن‌جا نمی‌رسند. در این خانه پنهان شدم تا از این امواج در امان بمانم.

این پیرزن می‌گوید اگر 5G به شهرشان بیاید؛ معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش است و این واقعا یک مسئله بسیار خطرناک است.

روزی گلادول می‌گوید از هنگامی که متوجه شده نسبت به پرتوهای الکترومغناطیسی حساسیت دارد؛ صدها پوند خرج کرده و انواع تجهیزات محافظتی و مقابله‌ای با این امواج را خریداری کرده است. همچنین، غالب اوقات در خانه‌هایی ییلاقی و روستایی کوه‌های اسپانیا زندگی می‌کند.

این خانم در طول کل مدت سفر ۳۰ ساعته‌اش با کشتی به کشور اسپانیا در کیسه خواب فلزی مخصوص‌اش پیچیده بوده؛ در حالی‌که همسرش هم همراه او است.

دردسرهای حساسیت به امواج رادیویی

او ۶ سال پیش وقتی به مدت ۱۰ دقیقه گوشی تلفن همراه و وای‌فای خانه‌اش را خاموش کرد؛ متوجه شد به حساسیت EMF دچار شده است. او می‌گوید: «در آن زمان هر کسی که می‌شنید حساسیت EMF دارم؛ تعجب می‌کرد یا باور نمی‌کرد و برایشان خیلی عجیب بود ولی الان دیگر این‌گونه نیست.»

او می‌گوید اصلا نمی‌تواند وارد یک شهر بزرگ شود زیرا سیگنال‌ها در آن‌جا قوی‌تر هستند. اگر به کافی‌شاپ برود؛ سعی می‌کند بیرون از کافه بنشیند و اگر برای شام به رستوران برود؛ دستگاه اندازه‌گیری اشعه‌های رادیویی را با خودش می‌برد تا تصمیم بگیرد می‌تواند در این رستوران غذا بخورد یا خیر!

اگر روزی گلادول به مدت طولانی در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی باشد؛ مجبور می‌شود دو روز کامل در خانه حبس شود و از هر وسیله الکترونیکی که چنین اشعه‌هایی دارند (مانند تلویزیون) دوری کند. تقریبا همه‌چیز در خانه‌اش باید خاموش باشد تا دوباره حالش بهتر شود.

این خانم لیدر گروهی به نام Electromagnetic Field Awareness Totnes است که درباره میدان‌های مغناطیسی در زندگی روزمره آگاهی‌ می‌دهند. آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و فیلم‌ها یا مستندات آشنایی با اثرات اشعه‌های الکترومغناطیسی را بررسی می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند حدود ۴ درصد مردم به حساسیت EMF دچار هستند و نباید دست کم گرفته شوند. خود خانم روزی گلادول می‌گوید غالب مردم در شهرهای بزرگ احساس خستگی و استرس دارند که می‌تواند از اثرات امواج رادیویی باشد.

حساسیت به امواج الکترومغناطیسی هنوز از دید سازمان بهداشت جهانی، یک تشخیص ثابت شده نیست.

اما برخی از تحقیقات با تعداد مورد محدود تا حدی موضوع را به رسمیت شناخته‌اند. جدول زیر شاید تا حدی مفید باشد:

همان طور که در جدول بالا می‌بینید در تقسیم‌بندی یک و دو، علایم ایجاد شده پذیرفته شده‌اند. (با یک مطالعه دو سو کور) اما این تقسیم‌بندی، گروه 3 و 4 هم دارد که در آنها افراد فوبی و هذیان درک امواج و آسیب و گزند ناشی از آن را دارند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.