مقاصد خارجی منتخب ایرانی‌ها در سال ۱۳۹۸

0

رپورتاژ

سال ۱۳۹۸ سال آسانی برای ایرانی‌ها نبود و افزایش نرخ ارز بر روند مسافرت‌های خارجی آن‌ها نیز تاثیر قابل‌لمسی گذاشت. طوری‌که در اطلاعات به دست آمده از منابع ترکیه (که یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر برای ایرانی‌ها است) می‌توان دریافت که در سال جاری، دست‌کم ده درصد از شمار گردشگران ایرانی این کشور کاسته شده است. امارات نیز از این تاثیر منفی بی‌نصیب نمانده است و کاهشی ۵۳ درصدی را از لحاظ شمار گردشگران ایرانی خود شاهد بوده است. اوضاع سایر مقاصد پرطرفدار سفر برای ایرانی‌ها نیز خوب نبود. با این حال، هنوز هم کسانی هستند که تور خارجی را به‌طور کامل از فهرست تفریحات خود حذف نکرده‌اند و برای فرار از روزمرگی‌های زندگی، دست به دامان سفر و رزرو تور می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید در سال ۱۳۹۸، ایرانی‌ها بیشتر به کدام کشورها سفر می‌کنند.

ترکیه

ماه اوت گذشته، ایران بزرگ‌ترین منبع ترکیه برای درآمدهای حاصل‌از گردشگری بود. اطلاعات منتشر شده توسط موسسه‌ی آمار ترکیه حاکی‌از بازدید ۲۷۶ هزار گردشگر ایرانی از ترکیه در آن ماه بود که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته، ۴۵ درصد بیشتر شده بود. نزدیک به ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار ایرانی، برابر با ۴٫۴ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه، طی هشت ماه اول سال ۲۰۱۹ از این کشور بازدید کردند و در حقیقت، ایران پس از روسیه، آلمان، بریتانیا و بلغارستان، پنجمین منبع بزرگ ترکیه برای جذب گردشگر در ماه‌های ژانویه تا اوت بوده است.

استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه، آنتالیا و وان ازجمله مقصدهای اصلی ایرانیان در این کشور هستند. علاوه‌بر تشابهات فرهنگی میان دو کشور، آغاز به کار مجدد قطارهای تهران – تبریز، پایین آمدن ارزش واحد پول ترکیه نیز به حفظ رونق تورهای ترکیه و ماندن این کشور در صدر فهرست مقاصد منتخب سفر برای ایرانیان کمک کرده است. عراق و امارات متحده‌ی عربی در رتبه‌های دوم و سوم فهرست ایستاده‌اند و سایر رتبه‌ها به کشورهایی از نقاط مختلف جهان اختصاص داده شده است.

عراق

علت علاقه‌ی ایرانی‌ها به سفر به عراق آشکار است و نیازی به توضیح ندارد. به‌خاطر وجود شهرهای مقدسی چون نجف و کربلا در این کشور، سفر به عراق در طول سال از دیرباز مشتاقان خود را در ایران داشت و با رایگان شدن و در پی آن، لغو روادید برای زائران ایرانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، به شمار مسافران ایرانی در عراق در سال ۱۳۹۸ افزود. آمارهای رسمی، تعداد زائران ایرانی اربعین در سال جاری را حداقل ۱۸ میلیون نفر بیان می‌کند. عراق در مرزهای غربی ایران قرار دارد و به‌راحتی به‌صورت زمینی یا هوایی می‌توان به این کشور تردد کرد. با وجود سایت‌های تاریخی متعدد در شهرهای مختلف عراق که در مواردی به گذشته‌ی ایران نیز گره خورده‌اند، تنها اماکن مذهبی عراق مورد اقبال ایرانی‌ها قرار گرفته‌اند.

امارات متحده‌ی عربی

جاذبه‌های تفریحی و تجاری دبی، دل بسیاری از ایرانی‌ها را برده است و خیلی‌ها برای رزرو تور دبی و سفر چندباره به امارات متحده‌ی عربی، لحظه‌شماری می‌کنند. تفرجگاه‌ها، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها و رویدادهای متعددی که در این قرار دارد، دبی را تبدیل به مقصدی ایده‌آل برای مسافرت ایرانی‌ها کرده است. گفتن این جمله خالی از لطف نیست که دبی وسعتی تقریبا برابر با استان یزد دارد. هرچند ظهور مقاصدی ارزان‌قیمت‌تر برای مسافرت از رونق بازار دبی در ایران کاسته است، اما تور دبی همچنان جذابیت‌های خود را برای مسافران ایرانی حفظ کرده است. این شیخ‌نشین کوچک، علاوه بر تفریح و سرمایه‌گذاری، یکی از مقاصد ترانزیتی ایرانی‌ها برای سفر به سایر کشورها نیز است.

هند

سرزمین هزار رنگ و هزار فرهنگ هند، علاوه بر اینکه یکی از مقاصد پرطرفدار برای ادامه‌ی تحصیل در میان ایرانی‌ها به‌شمار می‌آید، مقصدی جذاب برای تفریح و طبیعت‌گردی نیز است. طرفداران تور هند را بیشتر کسانی تشکیل می‌دهند که تمایل‌به آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی هندی‌ها و شرکت در فستیوال‌های رنگارنگ آن‌ها را دارند و برای دیدن طبیعت دست‌نخورده و معابد گوناگون اقدام به رزرو تور هند و سفر به این کشور می‌کنند. همه‌ی مسافران ایرانی با نام مثلث طلایی دهلی، آگرا و جیپور آشنا هستند. نام‌های کشمیر، بمبئی و گوا هم به‌کرات به گوش آن‌ها خورده است.

گرجستان

پس‌از رایزنی‌های انجام‌ گرفته در میان مقامات گرجستان و ایران، لزوم اخذ روادید برای ورود به گرجستان برای ایرانی‌ها لغو شد و همین عامل، این کشور را تبدیل به مقصدی برای سفرهای ارزان مسافران ایرانی‌ها کرد. طوری که قیمت خرید تور گرجستان و سفر به آن با هزینه سفر به یکی از سواحل شمال ایران و چند شب اقامت در یک ویلای نه‌چندان گران‌قیمت فرق چندانی نمی‌کند. بندر باتومی، در شرق دریای سیاه و هم‌مرز با ترکیه، مقصد اصلی مسافرانی است که برای بازدید از آکواریوم، دلفیناریوم و مجسمه‌ی متحرک و معروف عشق که در نوع خود یک شاهکار مهندسی به‌شمار می‌آید و داستانی از یک دلدادگی بی‌سرانجام را بازگو می‌کند، به این شهر سفر می‌کنند. در باتومی، ساختمان‌های با معماری کلاسیک را در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن و سربه‌فلک‌کشیده، در کنار هم، مشاهده می‌کنید.

تایلند

کشوری در جنوب شرقی آسیا با هزاران معبد کهن بودایی، سواحلی دلپذیر، طبیعتی در خور به تصویر کشیدن و جزایری رویایی است که نه تنها ایرانی‌ها، بلکه مسافرانی از سایر کشورها را هم مشتاق خود کرده است. تور تایلند، تور پوکت، تور کرابی و تور پاتایا از جمله تورهای پرطرفدار در میان مسافران ایرانی است که این کشور را برای تفریح و سرگرمی برمی‌گزینند. جزایر فی فی لی که در این کشور قرار دارند، یکی از مقاصد محبوبی است که بسیاری از زوج‌های جوان برای گذراندن ماه عسلی رویایی آن را انتخاب می‌کنند. گرند پالاس بانکوک، پارک تاریخی آیوتایا که بقایای شهری قدیمی است و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، جنگل کانچانابوری که همه آن را با زنانی گردن‌دراز با حلقه‌هایی به دور گردن می‌شناسند، معبد وات رانگ کان، معبد وات فو با مجسمه‌ای از بودا به طول ۴۶ متر، دریاچه‌ی‌ نیلوفر قرمز، معبد وات پراکائو، ساحل پاتونگ، جزیره‌ی کوه پان یی، معبد وات چالونگ، پارک ملی خائو یای، دریاچه‌ی نقره‌ای پاتایا، مجسمه بودای بزرگ پوکت و بازارهای شناور بانکوک چند نمونه از جاهای دیدنی تایلند هستند.

چین

پرجمعیت‌ترین کشور جهان که بقایای امپراتوری چند هزار ساله و آسمان‌خراش‌های رکوردشکن را با هم در خود جای داده است، مقصد دیگری برای گردشگران ایرانی است که می‌خواهند مناظر طبیعی، جاذبه‌های باستانی، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و تجربه‌های فرهنگی را در کنار هم داشته باشند. چین یکی از چهار تمدن باستانی به‌شمار می‌آید و قدیمی‌ترین قصر باستانی جهان را در خود جای داده است. بیشتر خانواده‌ها و به‌ویژه، خانواده‌هایی که فرزندانی کوچک دارند، مشتری تور چین هستند. شهربازی دیزنی‌لند شانگهای توانسته است در میان خانواده‌های ایرانی جایی برای خود باز کند. این کشور کهن بیشتر برای آن دسته از مسافرانی مناسب است که علاقه‌مند به تاریخ و بازدید از آثار باستانی هستند و با نگاهی فرهنگی به سفر می‌روند.

جمهوری آذربایجان

به خاطر مرز زمینی ایران و آذربایجان که موجب سهولت رفت و آمد بین دو کشور و کاستن از هزینه‌های سفر به آذربایجان شده است و نیز به‌خاطر ذائقه‌ی غذایی تقریبا یکسان، زبان مشترک با برخی از اقوام ایرانی و تشابهات فرهنگی، مانند برگزاری جشن نوروز در این کشور، عده‌ای از ایرانی‌ها باکو را برای سفرهای بهاری خود برمی‌گزینند. یکی دیگر از دلایل مهم برای روی آوردن ایرانی‌ها به این کشور، صدور روادید فرودگاهی برای اتباع ایرانی است. اگر به جهموری آذربایجان سفر کردید، حتما از یانار داغ یا کوه آتشین باکو دیدن کنید.

برای رزرو تور آذربایجان و سایر تورهای خارجی پرطرفدار بین مسافران ایرانی به کجارو مراجعه کنید. کجارو با تهیه‌ی اطلاعات کامل درباره‌ی کشورهای مختلف و جاهای دیدنی آن‌ها، راهنمای جامعی برای سفر به کشورها تدارک دیده است. این راهنما شامل هزینه‌های سفر، جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها، آداب و رسوم، نکات مهم سفر و از همه مهم‌تر، تورهای مختلف به مقصدهای مختلف است. در کجارو این امکان فراهم شده است که با مقایسه‌ی قیمت انواع تور داخلی و تور خارجی و بررسی امکانات هر کدام که همگی توسط آژانس‌های معتبر و خوشنام فعال در حوزه‌ی گردشگری تهیه شده‌اند، بهترین و ارزان‌ترین تور را به مقصد دلخواه خود بخرید.

 

منبع : ویرلن

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5