۴ استراتژی افزایش بهره‌وری کارمندان در سال ۲۰۲۰

0

بسیاری از شرکت‌های موفق و بزرگ دنیا سعی می‌کنند با سیاست‌هایی انعطاف‌پذیر و نوآورانه مانند دادن مرخصی‌های طولانی و بیشتر از معمول، دادن مرخصی به افرادی که به تازگی پدر شدند یا دادن سهام به کارمندان، گردش کار بالاتری داشته باشند ولی همیشه نگه داشتن افراد با استعداد، سازنده و درگیر در شرکت چالش‌برانگیز است.

شما همیشه نمی‌توانید همه کارمندان را شاد و پر انرژی نگه دارید تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند. طبق نظرسنجی اخیر موسسه Gallup، تنها ۳۴ درصد از کارگران امریکایی به کارشان تعهد دارند و باقی کارگران بیشتر دوست دارند محل کار را ترک کنند یا از دست کارفرما خلاص شوند که یک تهدید و نگرانی بزرگ برای فرهنگ سالم کار است.

به همین دلیل، شاید در سال ۲۰۲۰ باید دوباره عوامل افزایش بهره‌وری کارکنان و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای انجام کارها با کیفیت بهتر و بیشتر را مورد بررسی قرار دهیم. انگیزه‌ها و عوامل روزانه و هفتگی و ماهیانه؛ از جزئی‌ترین چیزها تا افزایش حقوق، مشوق‌های غیرمادی، رشدهای سازمانی مبتنی بر شایستگی و نیازهایی که نسل جدید کارمندان انتظار دارند.

قطعا هر سازمان و کسب‌وکاری براساس ماهیت خود و نوع فضای کاری که دارد؛ باید به دنبال یافتن رویکردهای جدید افزایش بهره‌وری کارمندان خود باشد ولی حداقل می‌توان در اینجا به ۴ استراتژی اشاره کرد که باعث پیش‌رانی شرکت‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار می‌شود:

۱- تجهیزات ارگونومیک برای کارمندان تهیه کنید

راحتی در محل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کارایی است. تجهیزاتی که یک شرکت برای کارمندان خود تهیه می‌کند؛ یک جنبه مهم راحتی و آسایش جسمی و روحی آن‌ها است.

هنگامی که یک کارمند با وسایل و تجهیزاتی کار می‌کند که تجربه بدی برایش به همراه دارند؛ نمی‌تواند اشتیاق زیادی برای کار کردن داشته باشد یا با تمرکز بالا کار کند. افزون بر اینکه این وضعیت می‌تواند هزینه‌های مالی زیادی هم برایش به همراه داشته باشد.

انستیتوی تحقیقات ستون فقرات دانشگاه ایالتی اوهایو اعلام کرده است کمردرد مزمن سالیانه برای کارمندان نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار هزینه در بر دارد. این کمردرد مزمن از عواملی مانند استفاده از صندلی‌های نامناسب یا استقرار نادرست روی صندلی و میزکار ناشی می‌شود.

خرید و تهیه تجهیزات ارگونومیک برای کارمندان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری کارمندان شود. صندلی، میز، صفحه‌کلید، مانیتور و تجهیزات دیگر در محل کار باعث شادی و نشاط بیشتر می‌شوند. هر کارمند روزانه ۸ الی ۱۲ ساعت در محل کار است؛ خانه دوم او که باید با انواع محصولات نوآورانه و خلاقانه جدید تجهیز شده باشد.

۲- در انتخاب میز نشسته و ایستاده به کارمند حق انتخاب بدهید

نشستن طولانی‌مدت روی صندلی و کار با میزهای افقی می‌تواند روی سلامتی و روحیه کارمندان تاثیرات منفی زیادی بگذارد.

مطالعه انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (DCD) در ایالات متحده نشان می‌دهد ۵۴ درصد از مردم با کاهش نشستن خود در طول روز می‌توانند کمردرد و سایر بیماری‌های مرتبط مانند گردن‌درد را به سادگی کاهش دهند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد رانندگان اتوبوسی که مدت زمان ایستادن خود را ۵۰ درصد افزایش دادند؛ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به نصف کاهش دادند.

بهتر است کمی در وضعیت کار کارمندان انعطاف‌پذیری نشان دهید. مثلا، خود کارمند انتخاب کند چه کارهایی را نشسته و چه کارهایی را ایستاده انجام دهد؛ از میزکار افقی و سنتی یا میزکار ایستاده استفاده کنند و برخی کارها را متحرک انجام دهند.

۳- بسته‌ها و خدمات خودمراقبتی ارائه دهید

صرف‌نظر از صنعت، اندازه و تعداد پرسنل شرکت شما، فضای کار همیشه استرس‌زا و پرفشار است. در این فضا اجتناب از درگیری و اضطراب تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. اگرچه برخی از این استرس‌ها و اضطراب‌ها مفید و باعث رقابتی شدن فضای کار می‌شود ولی به گزارش انستیتوی استرس امریکا، عمده استرس کاری روی کارمندان تاثیر منفی داشته و باعث مشکلات روحی روانی می‌شود.

به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰، یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری می‌تواند ارائه خدمات و بسته‌های خودمراقبتی به کارمندان باشد. کلاس‌های هفتگی ورزشی و یوگا، ایجاد فضاهای تفریحی و سرگرمی یا ماساژ و استراحت کوتاه، فضاهای ذهن‌آگاهی و روش‌هایی که باعث کاهش استرس در فضای کار می‌شود. این فضاها را در شرکت‌های فناوری معروفی مانند گوگل، فیسبوک، توییتر و نظایر این‌ها زیاد دیدیم.

اگر شرکت شما نمی‌تواند این فضاها و خدمات گران‌قیمت را تامین کند؛ روش‌های ارزان‌تری هم در دسترس است. مانند تخفیف یک استخر و باشگاه برای کارمندان، میان‌وعده‌های سالم، تشویق کارمندان به برگزاری جلسات متفاوت مثلا پیاده‌روی و صحبت کردن یا برگزاری مسابقات ذهنی و ورزشی. همه این کارها گام‌های کوچکی هستند که باعث بهبود فضای کار و افزایش روحیه کارمندان می‌شوند.

۴- زمینه دورکاری را فراهم کنید

در سال‌های اخیر توجه زیادی به دورکاری شده است. دنیای دیجیتال کاملا زمینه انجام طیف وسیعی از کارها از راه دور و در خانه را فراهم می‌کند. یک بررسی جهانی توسط موسسه Analytics Workplace نشان می‌دهد تمایل به دورکاری نزدیک به ۱۰۳ درصد در یک دهه گذشته افزایش یافته است.

شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برخی از کارمندان خود را مختار کنند تا کارهایشان را در خانه انجام دهند یا برخی روزها سر کار نیایند. همین‌طور، امکان استخدام کارمندان دورکاری وجود دارد.

تحقیقات شرکت Hubstaff نشان می‌دهد کارمندان علاوه بر اینکه در دورکاری ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند؛ بلکه کیفیت و کارآمدی آن‌ها بیشتر است. در واقع، روزهای مرخصی کمتری دارند و به طور موثری عملکرد آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

توصیه می‌شود از کارها و گام‌های کوچک شروع کنید و از کارمندان بخواهید مثلا در ماه یک روز را سر کار نیایند و از راه دور وظایف خود را انجام دهند. زمینه و ابزارهای لازم برای این وضعیت را فراهم کنید و کم‌کم اجازه دهید افراد بیشتری به دورکاری تمایل پیدا کنند.

در انتها باید یادآوری کرد شما صاحب هر شرکتی در هر مقیاسی باشید؛ باید افزایش بهره‌وری کارمندان بسیار مهم و جدی باشد. ترکیبی از استراتژی‌های مختلف با در نظر گرفتن سقف بودجه و هزینه‌ای می‌تواند روحیه کارمندان را بهبود دهد و آثار آن سریعا نمود پیدا کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5