چگونه اسلیپ کست‌ها بی‌خوابی را درمان می‌کنند و باعث برانگیخته شدن احساس اطمینان و امنیت در ذهن شما می‌شوند

0

اگر ساعت ۴ صبح است و شما هنوز نخوابیدید و دایم در رخت‌خواب از این پهلو به آن پهلو می‌شوید؛ شاید بهتر باشد به یک اسلیپ کست‌ (sleepcast) گوش کنید.

اسلیپ کست‌ها، نوعی پادکست مدیتیشن برای خواب هستند. ترکیبی از پادکست و فایل‌های مراقبه که ذهن شما را درگیر و به سفرهای تخیلی صوتی می‌برند تا به آرامش برسد و اجازه دهد به خواب بروید.

در سال ۲۰۱۸ اپلیکیشن ذهن‌آگاهی Headspace یک نمونه از آن‌ها را منتشر کرد. البته، آن‌ها اولین کسی نبودند که اسلیپ کست‌ را اختراع کرد ولی مجموعه کارهای آن‌ها میخکوب‌کننده هستند.

اگر کشور و محل سکونت خود را عوض کردید؛ اگر عادت به کار در شب یا شیفت شبانه دارید؛ اگر درگیر یک کار جدید استرس‌زا و پرفشار فکری و ذهنی شدید یا از مشکلات و اختلالات روحی رنج می‌برید؛ احتمالا به مرض بی‌خوابی مبتلا شده و پس از چندین ساعت بیدار بودن در رخت‌خواب؛ شروع به لعنت فرستادن به مغز خود می‌کنید.

افرادی که در حال تجربه یک دوره بی‌خوابی وحستناک به دلایل مختلف هستند؛ می‌توانند به کمک اسلیپ کست‌ها این وضعیت را متوقف کنند. در واقع اسلیپ کست‌ها یک نسخه شفابخش برای ذهن‌هایی است که تازه در نیمه شب فعال می‌شوند.

وقتی اپلیکیشن Medspace Headspace را باز می‌کنید؛ یافتن اسلیپ کست‌ها کار چندان سختی نیست. کافی است در منوی پایین برنامه آیکون ماه شکل را لمس کنید. در بالای منوی باز شده می‌توانید اسلیپ کست‌ها را مشاهده کنید.

نرم‌افزار Headspace آن‌ها را «محتوای صوتی طراحی شده به طور خاص برای ایجاد شرایط مناسب خواب سالم و آرام» می‌نامند.

اسلیپ کست‌ها مجموعه‌های داستانی ۴۵ تا ۵۵ دقیقه‌ای هستند که در پس زمینه صداهای آرامش‌بخش و با یک بخش مراقبه مانند تنفس‌های عمیق شروع می‌شوند. پس از آن یک داستان را شروع به روایت می‌کنند. داستان‌هایی برای بزرگ‌سالان؛ دقیقا همانند داستان‌هایی که اکنون شما برای کودکان خود می‌خوانید تا به خواب بروند.

شاید سال‌ها است که این عادت را ترک کردیم. اینکه در هنگام خواب یک داستان بخوانیم یا گوش کنیم. به گفته Headspace این صداها و داستان‌ها طوری تنظیم شدند که احساس اطمینان و امنیت را در ذهن برمی‌انگیزند.

هر شب یک داستان متفاوت و  غیرتکراری

جالب است شما می‌توانید تنظیماتی را در این اسلیپ کست‌ها انجام دهید تا سناریوهای مختلفی مطابق سلیقه و نیازتان برای انتخاب داشته باشید. مثلا، می‌توانید صدای محیط را تغییر دهید یا نوع داستان را خودتان انتخاب کنید.

مثلا در اپلیکیشن Headspace انتخاب‌هایی مانند Midnight Laundrette ،Night Swimming ،Slow Train ،Desert Campfire و Cat Marina دارید. هر شب این سناریوها یا تورهای سفر صوتی تغییر می‌کنند. اگر امشب به یک پادکست گوش دادید؛ فرداشب داستان کمی متفاوت خواب بود. یک نمونه از این اسلیپ کست‌ها به نام Sleeper Mountain را در این لینک یوتیوب گوش کنید.

بنابراین، شما نمی‌توانید یک داستان یا روایت را به خاطر بسپارید و از این طریق ذهن شما مفری برای گوش ندادن به آن پیدا کند. به گفته Headspace این داستان‌ها تکراری نمی‌شوند و نمی‌توان با آن‌ها زمان را سپری کرد که باعث افزایش اضطراب در افراد می‌شود.

برای مثال در اسلیپ کست Rainday Antiques شما از یک طوفان سهمگین به یک فروشگاه دنج و پر از اجناس عجیب و غریب که حس کنجکاوی شما را برمی‌انگیزند؛ پناه می‌برید. در این فروشگاه انواع آثار هنری، زیورآلات با توضیحات ظریف و جزئی قرار دارد. این اسلیپ کست Headspace را می‌توانید از این لینک یوتیوب دانلود و گوش کنید.

همه‌چیز بسیار آهسته و آرامش‌بخش است. توصیف مشخصات فیزیکی مغازه یا فروشگاه در مقایسه با طوفانی که در بیرون از آن است؛ به شما حس خوب امنیت را می‌دهد.

اپلیکیشن‌های مدیتیشن در میان مردم زیاد معروف و محبوب نیستند. افزون بر این، در این اپلیکیشن‌ها بخش‌های کوچکی برای افراد بی‌خواب یافت می‌شود اما اسلیپ کست‌ها به طور خاص چنین افرادی را هدف گرفتند و برای حل مشکل بی‌خواب و آرامش‌دهی ذهنی در نیمه شب طراحی شدند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5