درمان چربی خون بالا با طب سنتی و گیاهان دارویی

0

رپورتاژ

با اینکه چربی خون و کلسترول بالا می توانند عوارض جبران ناپدیزی را برروی بدن بیمار به جای بگذارند، اما  معمولا جدی گرفته نمی شوند. کلسترول بالا می تواند منجر به انباشته شدن پلاک در عروق و در نهایت بیماری آترواسکلروز شود. بیماری آترواسکلروز  می تواند به حمله و سکته قلبی منجر شود.

در اینترنت یک ماشین محاسبه‌گر ساده  وجود دارد که توسط انجمن قلب آمریکا ساخته شده است. با استفاده از این ماشین محاسبه‌گر، شما می‌توانید خطر 10 ساله مبتلا شدن خود به سکته قلبی یا مغزی را محاسبه کنید.

حالا اگر احتمال ابتلای 10 ساله شما، بیش از 10 درصد باشد و اگر میزان LDL یا کلسترول بد شما بیش از 190 باشد، باید داروهای استاتین (آترواستاتین- سیمواستاتین- لووستاتین- فلوواستاتین و …) را مصرف کنید. اما اگر این احتمال بین 7.5 تا 10 باشد، در همین سطح حول و حوش 190 بهتر است، به جای اینکه در گام نخست دارو بخورید به تغییر سبک زندگی فکر کنید. یعنی سیگار را کنار بگذارید، ورزش کنید، وزرنتان را کاهش بدهید، رژیم غذایی خود را سالم کنید و فشار خونتان را کنترل کنید و یکی از کارهای مؤثر هم می‌تواند استفاده از درمان خانگی و گیاهی چربی خون بالا باشد.

اما اگر با وجود همه این کارها، بعد از سه تا 6 ماه، کلسترول شما پایین‌تر نیامد، باز هم باید داروهای استاتین را شروع کنید.

چربی خون نرمال چند است؟

طبق استاندارد سازمان ملی خون، ریه و قلب آمریکا، میزان کل کلسترول مجاز بدن، کمتر از 200 میلی گرم به ازای هر دسی لیتر، میزان کلسترول بد کمتر از 100 میلی گرم و حد مطلوب برای کلسترول خوب بدن چیزی حدود 60 میلی گرم بر دسی لیتر است (برگرفته از وب سایت دکتر سعید یزدانخواه ).

عوامل خطر ابتلا به چربی خون بالا چه چیزهایی هستند؟

#افراد چاق و دارای اضافه وزن

#افرادی که از رژیم غذایی سالمی برخوردار نیستند.

#افراد سیگاری

#افراد مبتلا به دیابت

#افرادی که تحریک بدنی کمی دارند.

# افرادی که مسن‌تر هستند

#افرادی که ذاتا استعداد ابتلا به چربی خون بالا دارند و بیماری‌ای به نام هایپرکلسترولمی فامیلی دارند.

درمان خانگی و گیاهی چربی خون بالا

درمان چربی خون با گشنیز

یک الی دو قاشق چای خوری از دانه های گشنیز را داخل آب ریخته و اجازه دهید به مدت یک الی دو دقیقه بجوشد. بعد از سرد شدن آن را مصرف کنید.

استفاده مکرر از این دمنوش می تواند چربی خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

درمان چربی خون بالا با سیر

سیر حاوی مقدار زیادی آلیسین است که می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. شما می توانید از سیر بعنوان یک چاشنی مواد غذایی استفاده کنید.

کاهش چربی خون بالا با دانه های روغنی

بادام زمینی و بادام سرشار از فیبر هستند که می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. گردو نیز می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک کند. جوانه لوبیا نیز سرشار از ویتامین سی و فیبر است که می تواند چربی خون بالا را کاهش دهد.

کاهش چربی خون بالا با سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان اب اضافه کنید و دو تا سه بار در طول روز بنوشید. این درمان را حداقل به مدت یک ماه دنبال کنید.

همچنین می توانید 3 قاشق چای خوری عسل را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید و در نهایت سه قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید و دو بار در روز از این نوشیدنی میل کنید.

کاهش چربی خون با بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر برای پیشگیری و درمان بیماری هایی که در بدن وجود دارند از جمله چربی خون و کلسترول بالا استفاده می شود. بلغور جو دو سر حاوی فیبر است که برای کاهش جذب کلسترول بد موثر است. خوردن مرتب جوی دوسر به بهبود وضعیت کلسترول بالا کمک می کند.

نکات تکمیلی درباره کاهش چربی خون بالا

1-مقدار زیادی سبزیجات تازه و میوه در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

2-بهتر است از گوشت های کم چربی استفاده کنید.

3-مصرف تخم مرغ را کاهش دهید (حداکثر دو بار در هفته)

4-از مصرف غذاهای آماده و سرخ کرده اجتناب کنید.

5-مصرف سیگار را ترک کنید.

6-در طول روز مقدار زیادی آب و چای سبز بنوشید.

علائم چربی خون بالا

به گفته ی دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق آزمایش خون یکی از مهم ترین روش ها برای تشخیص و اندازه گیری میزان کلسترول شما می باشد. اگر میزان کلسترول در خون شما بیشتر از 240 میلی گرم در هر یک دهم لیتر باشد، می تواند یک زنگ خطر برای شما باشد. برای آشنایی با علائم چربی خون بالا روی لینک زیر کلیک کنید:

https://drhendesi.com/2021


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5