خانه کوچک 25 متر مربعی لوکس، فراهم‌کننده آسایش 4 نفر – مقایسه‌اش با هتل کپسولی تازه تهیه شده در ایران

0

کمبود فضاها، هتل‌های گران، خانه‌های با متراژ بالا که کمتر کسی توان خرید یا حتی اجاره آنها را دارد …

اینها مشکلاتی هستند که نه‌تنها در ایران، بلکه در همه شهرهای بزرگ دنیا مشاهده می‌شود. گرچه در ایران شتاب گرانی مدتهاست که لجام‌گسیخته شده و کنترلی بر آن متصور نیست و شاید کمتر نمونه فرنگی داشته باشد.

اما یک مسئله قدیمی، همیشه فضاهای تلف‌شده و به اصطلاح رایج «پرتی» خانه‌هاست. خانه‌های نو یا قدیمی زیادی وجود دارند که تا یک چهارم فضایشان، فضای تلف‌شده و غیرمفید است.

حالا تصور کنید که با فناوری جدید و با ظاهر ملهم از معماری مدرن و حتی شبیه به اقامتگاه‌های مداری فضانوردان، بخواهند یک خانه کوچک کسولی بسازند که بتواند آسایش 4 نفر را فراهم کند.

این کاری است که شرکت سنگاپوری Nestron به خوبی از عهده ان برآمده و در این پست به عنوان نمونه‌ای از معماری داخلی خوب می‌خواهیم از آن یاد کنیم.

این خانه تنها 25 متر مربع مساحت دارد! در عکس‌های می‌بینید که علیرغم کوچکی، فضای نشیمن، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و حتی یک مینی‌بار در آن پیشبینی شده است.

نسبت به آپارتمان‌های مشابه، در این طراحی 15 درصد بیشتر از فضاها استفاده شده است.

برای اینکه احساس خفگی و دلمردگی به ساکنان آن دست ندهد، خانه سقف شفافی دارد که اجازه می‌دهد آسمان را ببینند و به این ترتیب فضای خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

این خانه هوشمند است و دستیار هوش مصنوعی‌ای دارد که از طریق آن می‌توان با لوازم داخل آن ارتباط هوشمند برقرار کرد و آنها را با هم هماهنگ کرد.

هزینه سفارش این خانه مینیاتوری 52 هزار دلار است.

سازندگان سعی کرده‌اند که این خانه، خانه‌ای سبز و دوست‌دار محیط زیست باشد و بتوان از آن در همه آب‌ و هوای متغیر استفاده کرد.

این شرکت عملا از سال 2013 کار خود را شروع کرد. در این زمان مؤسسان شرکت به گینه نو رفتند تا برای فقرا منازل اقتصادی بسازند. اما آغاز کار رسمی شرکت از 4 سال بعد شروع شد.

در ایران هم به تازگی توجه به خانه‌های کوچک و هتل‌های کپسولی شروع شده است. هرچند که نخستین نمونه هتل کپسولی در ایران ظاهرا فقط فضایی است برای خواب و نه اقامت واقعی و معلوم نیست که چرا یک مسافر باید خواب در این هتل کپسولی را به خواب در چادر مسافرتی ترجیح بدهد!

پرواضح است که شاید مقایسه هتل کپسولی با خانه‌های مینیاتوری صحیح نباشد. اما اگر هتل‌های کپسولی واقعا می‌خواهند واقعا تحول کوچکی در گردشگری فراهم کنند باید متناسب با نیازها و فرهنگ ما طراحی شوند.

از سوی دیگر دانش ما در مورد طراحی خانه‌های کوچک با فناوری‌های جدید باید توسعه یابد. دیگر با معماری سابق و حتی مبلمان‌های حجیم ناکارآمد قبلی، نمی‌شود در شرایط جدید، برای توده مردم مسکن فراهم کرد، دست‌کم در بحران اقتصادی کنونی.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.