بررسی گوشی شیائومی می نوت ۱۰ لایت: ارزان‌تر و زیباتر

2

شیائومی گوشی Mi Note 10 Lite را در اواخر ماه آوریل ۲۰۲۰ معرفی کرد. از نامش مشخص است که نسخه ارزان‌قیمت و سبک‌تر گوشی پرچم‌دار می نوت ۱۰ است.

عرضه مدل‌های لایت از پرچم‌دارها دارد به یک فرهنگ برای تولیدکننده‌های گوشی چینی تبدیل می‌شود. کاربران هم عادت کردند وقتی یک اسمارت‌فون رده بالا از هواوی یا شیائومی معرفی می‌شود؛ منتظر نسخه Lite آن با قیمت ارزان‌تر باشند.

ظاهر این گوشی بسیار زیبا است. شاید باور نکنید ولی برخی از کاربران اعتقاد دارند از خود می نوت ۱۰ زیباتر است. یک صفحه‌نمایش اولد دارد که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای شاهدش هستیم. لبه‌های گوشی خمیده هستند تا زیبایی دستگاه چند برابر شود.

در همان اولین نگاه متوجه می‌شوید یک گوشی خوش ساخت و به شدت دلبرانه است. دوست دارید در دست بگیرید و با آن کار کنید. در بازارهای جهانی قیمت این گوشی برای ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۳۴۹ یورو است و مدل ۱۲۸ گیگابایت نزدیک ۴۰۰ یورو می‌شود.

در ایران، قیمت شیائومی می نوت ۱۰ لایت دو سیم‌کارته با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیر‌سازی اطلاعات از ۹ میلیون تومان تا ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.

زیبا و زیباتر

بدنه هر دو گوشی می نوت ۱۰ لایت و نوت ۱۰ شیائومی از یک جنس است. طراحی آن‌ها هم تا حدود زیادی مشابه یکدیگر است. در نسخه لایت بدنه فاقد انحناهای بالا و پایین است و کمی در محل قرارگیری و سبک کلیدها و درگاه‌ها تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

به همین دلیل، طراحی می نوت ۱۰ لایت به دل برخی از کاربران بیشتر از نسخه اصلی می‌نشیند و باور دارند نسخه ارزان‌تر، زیباتر است.

ناچ صفحه‌نمایش در وسط نوار بالایی نمایشگر و از مدل قطره‌ای است که می‌توانیم بگوییم متعلق به یک نسل پیش گوشی‌ها است. در بدنه پشتی ۴ دوربین به حالت عمودی کنار هم چیده شده‌اند و یک لنز هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود.

ماژول دوربین‌ها کمی بزرگ و شلوغ است. در عوض، می‌توانید امیدوار باشید کیفیت عکس‌های بسیار خوبی به دست می‌آورید.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و بلندگو، درگاه USB-C و جک هدفون در کناره زیرین گوشی هستند. در کنار سمت راست هم کلید پاور و کلیدهای حجم صدا را می‌بینیم که نازک ولی نسبتا بزرگ هستند.

وزن این گوشی ۲۰۸ گرم است که تا حدودی سنگین می‌شود و ضخامت آن به ۹.۷ میلی‌متر می‌رسد. نمایشگری بزرگ با اندازه ۶.۴۷ اینچی دارد که به رسم غالب طراحی‌های این روزهای اسمارت‌فون‌ها، جز در بالا و پایین، حاشیه دیگری ندارد.

شیائومی یک کار بسیار خوب در این گوشی انجام داده و آن گذاشتن یک شارژر ۳۰ واتی درون جعبه می نوت ۱۰ لایت است. چون غالبا شاهد بودیم شیائومی شارژرهایی ضعیف‌تر از توان باتری گوشی درون جعبه قرار داده است.

باتری این گوشی میان‌رده هم ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی است که نسبت به گوشی‌های این رده، ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم یک روز کامل برای تماشای ویدیو دوام بیاورد.

این گوشی را در رنگ‌های مختلف می‌توانید از بازار بخرید.

قدرت محاسباتی کافی برای هر کاری

گوشی می نوت ۱۰ لایت به پردازنده اسنپدراگون 730G کوالکام مجهز شده است که روی بسیاری از میان‌رده‌های دیگر هم شاهدش بودیم. یک پردازنده موبایل با فناوری ساخت هشت نانومتری و هشت هسته فیزیکی که قدرت پردازشی نسبتا خوبی دارد.

شیائومی این گوشی را با دو مدل ۶ و ۸ گیگابایت؛ همین‌طور ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار کرده است تا نشان دهد یک میان‌رده تمام عیار است. قابلیت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات روی این گوشی وجود ندارد.

تراشه گرافیکی این گوشی هم Adreno 618 است. در مجموع، توان اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را روی این گوشی خواهید داشت و از یک میان‌رده هم نباید انتظاری بیشتر از آن داشته باشید.

شاید در محدوده قیمتی ۴۰۰ یورو بتوان میان‌رده‌هایی قوی‌تر مانند هواوی نوا ۷ آی هم یافت ولی برای بسیاری از کاربران این تفاوت کارایی و عملکرد اصلا مشهود نیست و فقط پول بیشتری برای مشخصات بهتر داده‌اند. روی این گوشی اندروید ۱۰ با پوسته MIUI 11 را دارید.

صفحه‌نمایشی فراتر از انتظار

یکی از مزیت‌های بزرگ شیائومی می نوت ۱۰ لایت همین نمایشگر اولد ۶.۴۸ اینچی با قدرت روشنایی ۴۳۰ نیت است.

یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ‌ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه‌نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست‌ها امتیازهای بالایی کسب کند.

نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و ۸۷.۸ درصد است. به همین دلیل، می‌توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ در دست گرفتید.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت ۱۰ لایت پاین‌تر از می نوت ۱۰ معمولی است ولی باز هم می‌توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است.

شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور 1/1.72 اینچ استفاده کرده است. یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری که روی برخی از پرچم‌دارهای بازار مانند ردمی کی 30 پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس 3 پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور 1/4.0 اینچ است. این لنز ۱۳ میلی‌متری هم در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و میان‌رده استفاده شده است.

دوربین سوم یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار ۲ مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است.

لنز اصلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت ۱۰ معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ معمولی ۳۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت بزرگ بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس‌های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

چرا باید شیائومی می نوت ۱۰ لایت را بخرم؟

صفحه‌نمایش اولد با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، باتری بزرگ ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر قوی و سریع ۳۰ واتی، سیستم دوربین مشابه شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و زیبایی بی‌انتهایی که دل شما را به دست می‌آورد.

شاید باید سوالمان را این‌طوری عوض کنیم که چرا باید پول بیشتری بدهید و یک گوشی شیائومی می نوت ۱۰ معمولی بخریم؟ واقعا در این بازار، گاهی اوقات میان‌رده‌ها ارزش خرید بیشتری نسبت به رده بالاها دارند و عملکرد آن‌ها برای هر کاربری رضایت‌بخش است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. گیمر می گوید

    من گوشی ردمی دارم فوق العاده زیبا ست

  2. فراز گرگین می گوید

    یه بدی گوشیهای شیاموی اینه که اسپیکرشون اون زیر هست و جایی هست که آدم شصتش رو به عنوان تکیه گاه و نگهدارنده اونجا قرار میده.
    به جز این، در چندماهی که شیامی خریدم، به شدت ازش راضی هستم و مشکل دیگه ای تا حالا ندیدم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.