بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro: یک انتخاب اقتصادی عالی

3

برخی آمارها نشان می‌دهند ردمی نوت ۸ پرو پرفروش‌ترین گوشی میان‌رده در بازار سال برای سال گذشته بوده است.

این موفقیت شیائومی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز به دست آمده و باعث شدند پس از عرضه سری ردمی نوت ۷ و ۸، در تیرماه امسال شاهد عرضه سری میان‌رده ردمی نوت ۹ باشیم.

دو گوشی شاخص این خانواده ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ اس هستند که البته شباهت‌های بسیار زیادی به هم داشته و در اندک جزئیات سخت‌افزاری (ماژول دوربین اصلی و حافظه) یا طراحی و رنگ تفاوت‌هایی پیدا می‌شود.

گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

در حقیقت، شیائومی گوشی ردمی نوت ۹ پرو را برای کشورهای اروپایی و ردمی نوت ۹ اس را برای کشورهایی مانند هند و افریقا عرضه کرده است.

این روزها هر دو گوشی در بازار ایران یافت می‌شود. ردمی نوت ۹ پرو قمیت بسیار مناسب حدودا ۷/۳۰۰/۰۰ تا ۷/۵۰۰/۰۰ تومانی دارد ولی ردمی نوت ۹ اس با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در حدود ۶/۵۰۰/۰۰ تومان است.

سری ردمی نوت ۹ در ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ و عریض، باتری با ظرفیت بالا، ماژول دوربین چندگانه قوی و تراشه‌های میان‌رده موبایل معروف هستند. در ادامه با بررسی گوشی خوش ساخت ردمی نوت ۹ پرو همراه ما باشید:

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو یک طراحی براق و صیقلی دارد. بدنه پشتی از جنس شیشه ضد خش و نشکن گوریلا گلس ۵ است و حالتی آیینه‌ای دارد تا بیشتر چشم‌نواز شود.

در رنگ‌های سفید و مشکی و سبز آبی عرضه شده و ماژول دوربین به صورت عمودی در وسط بالای پنل پشتی قرار می‌گیرد. چهار دوربین  به همراه یک فلاشر درون این ماژول به صورت متقارنی قرار گرفتند که باعث خلوتی و زیبایی بیشتر گوشی می‌شود. شاید بیرون‌زدگی بیش از حد ماژول دوربین کمی شما را آزار بدهد.

گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی هستیم. به جز در پایین نمایشگر، تقریبا در باقی بخش‌ها حاشیه بسیار کم و باریکی مشاهده می‌شود. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی ۸۵ درصد است.

یک سوراخ ناچ کوچک وسط نمایشگر در بالا می‌بینیم که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است. احتمالا این ناچ زیاد شما را اذیت نمی‌کند و امروزه اکثر گوشی‌های چنین طراحی دارند.

جنس بدنه نمایشگر و پنل جلویی هم شیشه و گوریلا گلس ۵ است که برای یک گوشی میان‌رده مزیت بزرگی است. حسگر اثر انگشت نه در بدنه پشتی یا زیر صفحه‌نمایش بلکه روی کلید پاور دستگاه قرار داده شده است.

کلید پاور کمی تورفتگی نسبت به کلیدهای کنترل حجم صدا و بدنه باریک کناری سمت راست دارد. گوشی هواوی نوا ۷ آی هم از چنین طراحی برخوردار است و اکنون کلید پاور ردمی نوت ۹ پرو بی‌شباهت به آن نیست. اما عملکرد سنسور اثر انگشت سریع و کاملا دقیق است.

در لبه سمت چپ فقط شیار سیم‌کارت دیده می‌شود که کنارش اسلات کارت حافظه قرار دارد. خبر خوش اینکه شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه مجزا از یکدیگر هستند و می‌توانید همزمان از هر دو استفاده کنید.

در لبه پایینی بلندگوی اصلی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون اصلی و درگاه USB نوع C قرار دارد. در لبه بالایی بلندگوی دوم، میکروفون دوم و یک فرستنده‌ی مادون‌قرمز (اینفرارد) می‌بینیم.

بدنه گوشی کمی لیز است و اثر انگشت یا لکه و چربی روی آن باقی می‌ماند. به جز آن، مشکل دیگری نمی‌بینید و زیبایی آن بیشتر شما را مجذوب می‌کند.

سخت‌افزار گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

شرکت چینی برای این گوشی از پردازنده اسنپدارگون 720G استفاده کرده است. یک پردازنده هشت هسته‌ای کاملا میان‌رده که نسبت به اسنپدراگون ۷۳۰ هم قدرت پایین‌تری دارد و از فناوری ساخت هشت نانومتری سود می‌برد.

در عوض، کارت گرافیکی Adreno 618 روی ردمی نوت ۹ پرو دیده می‌شود که در غالب میان‌رده‌های قدرتمند بازار سراغ داریم تا برای هر پردازش گرافیکی آماده باشد.

رم این دستگاه ۶ گیگابایت است ولی با دو پیکربندی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰ جی از مودم قدرتمند X15 LTE استفاده می‌کند تا سرعتی ۸۰۰ مگابیتی روی دانلود در شبکه‌های LTE بدهد. همین‌طور، به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ مجهز است.

به لطف میزان حافظه ۶ گیگابایتی و کارت گرافیکی خوب آن، شاهد پردازش‌های روان و با کیفیتی روی گوشی هستیم. در چندوظیفگی عملکردی خوبی دارد و باعث رضایت شما می‌شود. راحت بین اپلیکیشن‌ها جابه‌جا می‌شوید و نیازی ندارید در روز چندین بار یک اپلیکیشن را باز و بسته کنید.

باتری نسبتا بزرگ ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با شارژر فوق سریع ۳۰ واتی، در پخش ویدیو نزدیک به ۱۵ ساعت دوام می‌آورد و در ۱۵ دقیقه بیش از ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

نمایشگر گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

روی گوشی ردمی نوت ۹ پرو شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. نسبت تصویر در این صفحه‌نمایش ۲۰:۹ است که غالبا در گوشی‌های امروزی مرسوم بوده و از حساسیت پیکسلی ۳۹۵ پی پی آی بهره می‌برد.

یک نقطه ضعف بزرگ گوشی در همین استفاده نکردن از پنل‌های نمایشگر اولد توسط شیائومی است. گوشی‌های هواوی و سامسونگ از این منظر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

شیائومی سعی کرده کیفیت پنل ال‌سی‌دی را نسبت به گذشته و به‌ویژه ردمی نوت ۸ ارتقا دهد. در عمل هم شاهد یک پنل شارپ‌تر، کیفیت و تفکیک و عمق رنگ بهتر هستیم. روشنایی در تنظیمات دستی و خودکار تفاوت زیادی با هم ندارد و در نور روز می‌توانید همه‌چیز را روشن و مناسب ببینید.

کنتراست متوسطی دارد و در برخی رنگ‌ها مانند مشکی یا سفید کمی خطا دیده می‌شود.

برای یک گوشی میان‌رده، نمایشگر کیفیت خوبی دارد ولی قطعا تجربه شما روی گوشی‌هایی با پنل‌های اولد و سوپر آمولد متفاوت خواهد بود.

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

ردمی نوت ۹ پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی.

این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان‌رده‌ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس‌هایی که از مناظر، درختان و گل‌ها بگیرید؛ خوب و رضایت‌بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه‌ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی‌کند؛ زیاد به کارتان نمی‌آید.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می‌توانید فیلم‌هایی 4K در نرخ ۳۰ فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن 1080p تا ۱۲۰ فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم‌برداری دارید.

حرف آخر

پیش‌بینی ما این است که شیائومی ردمی نوت ۹ همان راهی را برود که ردمی نوت ۸ رفت. یک میان‌رده بسیار دوست‌داشتنی و پرطرفدار برای عامه مردم با قیمت مناسب؛ به‌ویژه در این اوضاع اقتصادی ایران.

این گوشی در طراحی، دوربین، مشخصات سخت‌افزاری، باتری و کیفیت ساخت مطابق انتظار خریدار است و نمی‌توان ایراد و اشکالی بر آن وارد دانست.

البته که به پای میان‌رده‌های قدرتمند بازار مانند هواوی نوا ۷ آی، گلکسی A71 سامسونگ و می نوت ۱۰ از خود شیائومی نمی‌رسد ولی چیزی هم کم ندارد که بخواهید غصه‌اش را بخورید. تمام کارهای روزانه شما را انجام می‌دهد و حداقل برای چند سال می‌توانید از آن لذت ببرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. میم الف می گوید

    اینجاست که فاصله طبقات اجتماعی کاملا مشخص میشه. برا یکی قیمت 7.5 میلیونی گوشی موبایل قیمتی بسیااااار مناسبه، برا یکی دیگه مثل من حقوق 4 ماهشه که واقعا دست نیافتنیه…

  2. سید محمد می گوید

    انننننقد رابط کاربریش ضعیفه
    انققققد پشتیبانیش فاجعس که حتا هزارتومن پول دادن براش هم زیادیه
    من ردمی 8پرو و می ناین گرفتم انققققد کلافه کننده بود و ایرادات ساختاری داشت که ظرف یک ماه با ضرر ردشون کردم رفت
    دکمه call میپرید و هیییییچ راهی برای تماس گرفتن نداشتیم.
    فقط باید لانچر نصب میکرد روش
    کلا فاجعه بود

  3. علیرضا می گوید

    یه سوال؟چرا همه جا نوشته دوربین سلفی تا ۱۲۰ فریم میگیره ویدیو ولی تو خود گوشی کلا زده ۳۰ فریم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5