بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان‌پسند

2

همه گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۸ در بازار با موفقیت روبرو شدند و فروش خوبی داشتند. پیش از این، گوشی ردمی نوت ۸ پرو را بررسی کردیم و امروز می‌خواهیم سراغ ردمی نوت ۸ تی برویم.

این گوشی ۶ نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و همان زمان هم وارد بازار گردید. به یک صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی IPS LCD، پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۶۶۵، ماژول دوربین چهارگانه و باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز است تا موفقیت‌های این خانواده را تکرار کند.

به طور کلی، گوشی‌های سری ردمی نوت ۸ شیائومی به کارایی بالا، کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی مشهور هستند. باتری‌هایی بزرگ با عملکردی سریع دارند و دقیقا محدوده متوسط بازار را هدف قرار دادند.

طراحی: مدرن و جوان‌پسند

درون جعبه گوشی ردمی نوت ۸ تی یک شارژر ۱۸ واتی می‌بینید که خوش‌حال‌کننده است. یکی از تفاوت بزرگ Redmi Note 8T با مدل Redmi Note 8 در همین شارژر ۱۸ واتی است. برای ردمی نوت ۸ یک شارژٰ ۱۰ واتی دیده بودیم.

جنس بدنه این گوشی در جلو و پشت، شیشه گوریلا گلس 5 با پوششی از نانو است تا در برابر قطرات آب مقاوم باشد. همانند سایر گوشی‌های میان‌رده امروزی، شاهد افکت‌های جذابی روی بدنه پشتی گوشی هستیم.

شیائومی گوشی ردمی نوت ۸ تی را در سه رنگ گرادیانی آبی، سفید و خاکستری روانه بازار کرده است. مسلما رنگ آبی جذاب‌تر و شیک‌تر است ولی برای افرادی که دوست ندارند گوشی آن‌ها زیاد به چشم بیاید؛ رنگ‌های سفید و خاکستری مناسب است.

طراحی Redmi Note 8T مدرن و با سلیقه نسل جوان کاملا تطابق دارد. یک ناچ قطره‌ای در پنل نمایشگر دیده می‌شود و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی درون آن است. در سه کناره نمایشگر حاشیه‌های باریکی دیده می‌شود ولی حاشیه بخش پایین بیشتر از حد استاندارد گوشی‌های امروزی است و کمی توی ذوق می‌زند. به‌ویژه اینکه روی آن برند Redmi هم حک شده است.

خبری از چراغ LED مخصوص اعلانات نیست و بلندگو هم در بریدگی بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. در فریم پایین شاهد جک هدفون، میکروفون و درگاه USB-C هستیم. در کناره سمت راست کلید پاور و کنترل حجم صدا قرار گرفته و در کناره سمت چپ هم اسلات سه تایی سیم‌کارت و کارت حافظه را داریم.

در قاب پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه بزرگ و عمودی هستیم. فلاشر در کنار آن‌ها کار شده و حسگر اثر انگشت هم به شکل دایره‌ای با کمی فاصله از دوربین‌ها دیده می‌شود.

برآمدگی ماژول دوربین زیاد است و وقتی گوشی را روی سطح صافی قرار می‌دهیم؛ مرتب تکان می‌خورد. گوشی زیاد سبکی نیست و با وزن ۲۰۰ گرم و ضخامت ۸.۶ میلی‌متر نشان می‌دهد کیفیت بدنه و ساخت بالایی دارد.

نمایشگر: کیفیت و روشنایی بالا

جزو معدود گوشی‌هایی است که یک صفحه‌نمایش نسبتا کوکچ‌تر ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD دارد. رزولوشن این نمایشگر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

کنتراست این صفحه‌نمایش ۱۵۰۰:۱ و روشنایی آن بین ۴۳۰ تا ۴۶۰ نیت در نوسان خواهد بود. مقدار سیاهی هم بین ۰.۲۵۰ تا ۰.۳۳۰ متغیر است.

روشنایی این نمایشگر بسیار بالا است. در زیر نور خورشید ممکن است روشنایی نمایشگر به ۶۰۰ نیت برسد. شیائومی گزینه‌های زیادی برای تنظیم نور و رنگ نمایشگر در اختیار کاربران قرار داده است تا کاملا مطابق سلیقه خودشان رنگ‌های روشن و تیره، سرد و گرم و اشباع‌شدگی آن‌ها را تنظیم کنند.

از دیدن تصاویر و ویدئوها روی این نمایشگر لذت خواهید برد. حتی باز کردن برنامه‌ها و کار با آن‌ها در ردمی نوت ۸ تی هیجان‌انگیز خواهد بود.

سخت‌افزار: مصرف انرژی کمتر، سرعت پایین‌تر

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ ردمی نوت ۸ تی با ردمی نوت ۸ در پشتیبانی از فناوری NFC است.

گفتیم یک باتری نسبتا بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی روی این گوشی داریم که از فناوری شارژ سریع با توان ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان ۴۵ درصد باتری را با این شارژر پر کرد.

با رابط کاربری MIUI 10 می‌توان ۱۰۸ ساعت روشن بماند. در پخش ویدئو نزدیک به ۱۴ ساعت و نیم و در وب‌گردی حدودا ۱۴ ساعت دوام می‌آورد و برای مکالمه ۲۷ ساعت و ۱۹ دقیقه زمان دارید.

پردازنده مرکزی نسبتا جدید اکوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ روی ردمی نوت ۸ تی سوار شده است. این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۷۷۰ کمی بهبود پیدا کرده است و از فرآیند ساخت ۱۱ نانومتری سود می‌برد.

اسنپدراگون ۶۶۰ هشت هسته‌ای است که چهار هسته Kryo 260 Gold با نهایت سرعت 2.0 گیگاهرتزی و چهار هسته Kryo 260 Silver با نهایت سرعت 1.8 گیگاهرتزی کار می‌کنند. در کنار این‌ها، پردازنده گرافیکی Adreno 610 را می‌بینیم که ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به Adreno 512 دارند ولی از سرعت پایین‌تری هم برخوردار است.

از نظر کارایی بهتر از بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بازار از جمله گلکسی A30، گلکسی M30، ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۸ است.

شیائومی این گوشی را با مقدار حافظه ۳ و ۴ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار کرده است.

دوربین: تصاویری زنده

ردمی نوت ۸ تی جزو اولین گوشی‌هایی در سال ۲۰۱۹ بود که از ماژول دوربین چهارگانه استفاده کرد. از بالا به پایین شاهد لنزهای اولتراواید، اصلی، تشخیص عمق و ماکرو هستیم.

لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Bright GM2 و تولیدی شرکت سامسونگ است. از دریچه دیافراگم f/1.8 و ابعاد ۱ تا ۲.۲۵ اینچ سود برده و می‌تواند به صورت ترکیبی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه ۱۱۹ درجه‌ای است. لنزهای ماکرو و عمق‌سنج هم ۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 هستند.

از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند و به جای مود Pro شاهد یک مودم 48M در نرم‌افزار دوربین هستیم.

مانند همیشه، تصاویر گرفته شده با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حتی در حالت ۱۲ مگاپیکسلی کیفیت بسیار عالی با کمترین نویز دارند. جزئیات در این تصاویر این‌قدر بالا است که انگار عکس دارد با شما به طور زنده حرف می‌زند.

رنگ‌ها کاملا طبیعی و کنترل شده هستند. شاید در برخی مناظر شلوغ شاهد افت کیفیت جزئیات باشیم ولی در غالب اوقات عکس‌ها رضایت‌بخش هستند.

لنزهای ماکرو و اولتراواید این گوشی هم در طول روز خوب کار می‌کنند ولی در شب و زیر نور کم، کمی افت کیفیت و ازایش نویز را می‌بینیم که در سایر دوربین‌های میان‌رده هم کم و بیش شاهدش هستیم.

حرف آخر: توازن قیمت و امکانات

تفاوت زیادی میان ردمی نوت ۸ تی و ردمی نوت ۸ نیست. در کل باید این گوشی را یک میان‌رده اقتصادی و ارزان‌قیمت برای عامه مردم دانست. در ایران قیمتی نزدیک به ۵.۵ میلیون تومان پیدا کرده است که البته قبلا ارزان‌تر و نزدیک به ۴ میلیون تومان بود.

شما با خرید این گوشی از یک ماژول دوربین چهارگانه، باتری بزرگ و با دوام بالا به همراه شارژر ۱۸ واتی، نمایشگر بسیار با کیفیت ۶.۳ اینچی و کیفیت بدنه بالا و شیشه‌ای برای یک گوشی میان‌رده برخوردار خواهید شد.

در عوض، شاید وزن و ارتفاع زیاد گوشی برایتان جالب نباشد یا انتظار پردازنده و قدرت گرافیکی بالاتری را داشته باشید. حتما در صورت تصمیم‌گیری برای خرید این گوشی، مدل ۴ گیگابایت رم و ظرفیت ۶۴ گیگابایت را بخرید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    خیلی عالی کارتون درسته گوشی شیامی رو من دیروز خریدم خیلی خوبه راضیم ممنون از شما به خاطر تحقیقتون برای گوشی شیامی

  2. فاطمه می گوید

    گوشیه منم ردمی نوت t8 هست
    واقعا عالیهههه من ک خیلی راضیمممم??
    ولی من دو ماه پیش خریدم ۴ و نیم ولی الان یک میلیون گرون شده
    پیشنهاد میکنم بخرید?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5