بررسی گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت‌پسند‌ها

0

آنر ۹ ایکس یک گوشی میان‌رده است که در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شد و به نوعی جایگزین گوشی محبوب و پرفروش آنر ۸ ایکس است.

آنر 9X در دو نسخه برای بازار کشور چین و بازار جهانی عرضه شده است. نسخه بازار چین به پردازنده بسیار قدرتمند کرین ۸۱۰ مجهز است که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد ولی نسخه عرضه شده در بازارهای جهانی دارای پردازنده موبایل کرین ۷۱۰ اف است.

مدل STK-LX1 این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در بازار ایران قیمتی حدود ۵/۲۰۰/۰۰۰ تا ۵/۳۰۰/۰۰۰ تومان دارد. یعنی یک گوشی اقتصادی و قیمت مناسب برای خرید عامه مردم اما عملکرد و ویژگی‌های این اسمارت‌فون چگونه است؟

طراحی: حس یک پرچم‌دار

آنر ۹ ایکس طراحی منحصربه‌فردی دارد. مهم‌ترین نکته طراحی آن به عدم استفاده از بریدگی و ناچ درون صفحه‌نمایش برمی‌گردد.

آنر ترجیح داده به جای ناچ، دوربین سلفی را به صورت پاپ‌آپ و جهنده طراحی کند. دوربین سلفی درون بدنه گوشی است و یک ثانیه طول می‌کشد تا بالا بیاید.

بنابراین؛ در پنل جلویی این گوشی شاهد یک صفحه‌نمایش سراسری با حاشیه‌هایی باریک هستیم و هیچ بریدگی یا محدودیت دیگری وجود ندارد. نسبت پنل نمایشگر به بدنه ۸۴.۳ درصد گفته شده است.

حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی کار گذاشته شده است تا هم سریع باشد و هم دقت بالایی از خود نشان دهد. در گوشه بالا سمت چپ بدنه پشتی هم شاهد یک ماژول دوربین سه گانه عمودی و مشکی رنگ زیبا هستیم. فلاشر از ماژول دوربین جدا شده و زیر آن دیده می‌شود.

ماژول دوربین کوچک و بدون برآمدگی زیاد از بدنه گوشی است و تا هیچ مزاحمتی ایجاد نکند. اصلا بدنه پشتی گوشی آنر ۹ ایکس حرف زیادی برای گفتن دارد.

آنر می‌گوید از طراحی «ژئومتریک لوزی شکل انعکاس پذیر» بهره می‌گیرد که به زبان خودمانی می‌شود نمایش عبارت X با طیف‌های نور رنگی مختلف در زیر نور آفتاب.

قطعا هر فردی از طراحی بدنه پشتی این گوشی هوشمند لذت می‌برد و نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. در دو مدل آبی و مشکی عرضه شده که این طراحی طیفی ایکس فقط در مدل آبی رنگ مشاهده می‌شود و مدل مشکی ساده است اما هنوز شیکی خود را دارد.

یک خروجی بلندگو در بدنه بالایی گوشی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد برای مکالمه تلفنی است و بلندگوهای اصلی در بدنه پایینی و کنار درگاه USB-C و جک هدفون است.

گوشی سبکی نیست چون ۱۷۹ گرم وزن دارد. نمایشگری نسبتا بزرگ و ۶.۵۹ اینچی روی آن سوار شده است و کار با آن برای دست‌های کوچک کمی مشکل است.

نمایشگر: از Full View لذت ببرید

صفحه‌نمایش ۶.۵۹ اینچی از نوع LTPS IPS LCD با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ روی این گوشی نشسته است. نسبت تصویر ۱۹:۵:۹ با تراکم ۳۹۱ پیکسلی در هر اینچ است.

اینکه نمایشگر آنر ۹ ایکس برخلاف غالب میان‌رده‌های بازار، سراسری و Full View است؛ باعث جذابیت بیشتر این گوشی شده و شما را در محتواهای نمایشی غرق می‌کند.

حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۸۰ نیت است و البته در حالت دستی و خودکار تفاوتی ندارد. این روشنایی به حدی هست که بتوانید از دیدن نمایشگر لذت ببرید.

می‌توانید رنگ‌ها در این پنل را در دو حالت Normal و Vivid ببینید که اولی برای رنگ‌های استاندارد و واقعی و دیگری برای رنگ‌های پویا و اغراق شده است.

در زیر تابش نور آفتاب باز هم می‌توانید محتوای روی صفحه را ببینید و مشکلی دیده نمی‌شود. در کل نمایشگر این گوشی رضایت شما را جلب می‌کند و در حد نمایشگر گوشی‌هایی مانند هواوی پی ۳۰ لایت است.

سخت‌افزار: لنگ نمی‌مانید

مدلی از آنر ۹ ایکس که در بازار ایران است؛ به پردازنده کرین 710F مجهز است. یک پردازنده هشت هسته‌ای آشنا که روی گوشی‌های میان‌رده زیادی از برند هواوی و آنر نصب شده و شاهد کارایی نسبتا مناسبی از آن برای پردازش‌های سنگین بودیم.

ترکیب ۴ هسته‌ ۲.۲ گیگاهرتزی A73 با ۴ هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی A53 این پردازنده در کنار ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، توان کافی به این گوشی می‌دهند تا از پس چندوظیفگی و اجرای برنامه‌های سنگین یا بازی‌های دارای گرافیک بالا برآید.

کرین ۷۱۰ اف را باید با اسنپدراگون ۷۱۰ مقایسه کرد. قدرتی بیشتر از کرین ۷۱۰ دارد و با پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 عرضه شده تا کاربر را در هیچ کاری لنگ نگذارد. بین حالت‌های عادی و پرفورمنس این پردازنده تفاوت زیادی نیست و در تست‌ها توانسته امتیازهایی مشابه گوشی گلکسی A50 بگیرد.

اما باتری این گوشی نسبتا بزرگ و ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی است تا مطمئن باشیم روی بار کاری بالا می‌تواند ۱۲ الی ۱۳ ساعت دوام بیاورد. وقتی از آنر 9X کارهای عادی روزانه را بکشید؛ قادر خواهید بود ۱.۵ روز بدون شارژ گوشی سر کنید.

با شارژر ۱۰ واتی عرضه شده و در ۳۰ دقیقه فقط ۲۷ درصد باتری را شارژ می‌کند تا نتیجه بگیریم یک شارژر سریع نیست.

دوربین: قابل قبول

میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ به چهار لنز دوربین مجهز هستند ولی آنر ۹ ایکس با سه دوربین عرضه شده است.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۷ میلی‌متری و دهانه f/1.8 است. این لنز ساخت شرکت سونی است و به سیستم تشخیص خودکار فوکوس مجهز است.

دوربین دوم یک حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با اندازه لنز ۱۳ میلی‌متری و دهانه f/2.4 است که فوکوس ثابت دارد.

دوربین سوم یک حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است. دهانه گشودگی دیافراگم این لنز f/2.4 است.

در حقیقت، دوربین ماکرو در این گوشی نیست. دوربین سلفی هم یک لنز واید ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه ۲۶ میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 است.

خوب؛ چه انتظاری باید از دوربین آنر ۹ ایکس داشته باشیم؟

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی خوب و قابل قبول است. رنگ‌ها و نورها تعادل مناسبی دارند. کمی نور سفید در برخی تصاویر مشاهده می‌شود که با کمی تغییر کادر سوژه می‌توان این مشکل را رفع کرد.

دوربین اولتراواید به اصلاح خودکار اعوجاج تصویر و باعث می‌شود کیفیت عکس‌های خروجی بالا برود. با دوربین اولتراواید آنر 9X هم می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی در طول روز بگیرید. کیفیت این دوربین از برخی میان‌رده‌های معروف بازار بیشتر است.

در برخی عکس‌ها گوشه‌ها نویز دارند و گاهی تاریک می‌شوند. در کنتراست بالا خطای رنگی می‌بینیم و در نور داخل این نویز بیشتر می‌شود.

عکس‌های HDR تفاوت چندانی با عکس‌های معمولی ندارند. در نور کم و حالت شب، برای یک گوشی میان‌رده کیفیت عکس‌ها خوب هستند ولی معجزه نمی‌کنند.

حرف آخر: میان‌رده‌ای با سرویس‌های گوگل

آنر ۹ ایکس یکی از میان‌رده‌های هواوی و بازار اسمارت‌فون‌ها محسوب می‌شود که چندین ماه است وارد بازار ایران شده و فروش خوبی هم داشته است.

طراحی این گوشی بسیار پیشرو و خاص است. صفحه‌نمایش سراسری بدون بریدگی و ناچ، دوربین سلفی جهنده، حسگر اثر انگشت سریع و دقیق در بدنه پشتی و یک ماژول دوربین سه‌گانه زیبا و جمع و جور!

این گوشی با اندروید ۹ پای و سیستم نرم‌افزاری گوگل عرضه می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی برای استفاده از گوگل‌پلی یا اپلیکیشن‌های این شرکت ندارید.

از نظر عملکرد مانند سایر گوشی‌های میان‌رده آنر و هواوی است؛ همه کاری برای شما انجام می‌دهد و در هیچ کاری عقب نمی‌نشیند ولی طبیعی است که قدرت پردازشی و هوش مصنوعی برابر با پرچم‌دارها یا گوشی‌های نسبتا رده بالایی مانند هواوی نوا ۷ آی ندارد.

ویژگی‌های جذابی روی یک گوشی اقتصادی و قیمت مناسب در حدود ۵ میلیون تومان جمع شده است. نکات مثبت زیادی دارد که برخی نکات منفی را می‌پوشانند و هر خریدار آن می‌تواند امیدوار باشد یک گوشی خوب و به‌روز خریده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.