20 عکس تاریخی که ذهنتان را مورمور می‌کنند!

0

آنچه جنگ بر سر این سرباز آورده

سال 1916 – این عکس در نبرد Flers-Courcelette بین آلمان‌ها و قوای فرانسه و انگلیس گرفته شده. جنون ناشی از هفته‌ها و ماه‌ها سر کردن در سنگرهای نمناک، عفونت و دیدن بدن قطعه قطعه دوستان. آن زمان به ناراحتی روانی ناشی از این امر شوک سنگر می‌گفتند که الان اصطلاح PTSD برای آن استفاده می‌شود.

دست چه کسی است

عکس ساده‌ای که در سال 1900 گرفته شده و کارگران زن یک کارخانه در ایرلند شمالی را نشان می‌دهد. در این میان و در شرایطی که همه دست‌ها را در جلو قلاب کرده‌اند، برخی دقت کرده‌اند و می‌پرسند که دست چه کسی بر روی شانه زنی است که در گوشه راست و پایین عکس قرار گرفته؟!

شاید مسئله به سادگی یک ویرایش جزئی عکس ناشیانه باشد!

سال 1931- دختران ماسک با ماسک ضدگاز در حال راهپیمایی

این عکس در سال 1931، زمانی که ژاپن به منچوری جمله کرد، گرفته شده. آن زمان وحشت زیادی به خاطر احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در شهرها ایجاد شده بود

سال 1890 – روش‌های وحشتناکی که برای کنترل بیماران روانی استفاده می‌شد. این عکس در یک تیمارستان آلمانی گرفته شده.

سال 1925- آمریکا – مخترعی به نام هوگو گرنباخ ادعا می‌کرد که با این روش به صورت کامل جلوی حواس‌پرتی دانش‌آموزان را می‌گیرد. جریان اکسیژن هم که برقرار است!

کافه‌ای روشنفکری در پاریس که بین سال‌های 1892 تا 1950 فعال بود و دکوراسیونی داشت که می‌خواست که صحنه‌های رمان دوزح دانته را تقلید کند!

فوریه سال 1945، شهر زیبای درسدن آلمان بعد از اینکه متفقین 4 هزار تن بمب روی آن ریختند و 25 هزار نفر را کشتند. دست‌کم 75 هزار ساختمان تخریب شد.

عصب‌شناس مشهور قرن نوزدهم گیلیام بنجامین آماند دوشن در حال تحریک الکتریکی عضلات صورت برای بررسی نحوه‌ای که آنها به صورت حالت می‌دهند.

پرت شدن نوجوان از هواپیما. یک نوجوان ماجراجو در سال 1970 از خانه فرار کرد و به فرودگاه سیدنی رفت و به چرخ‌های یک هواپیمای DC-8  چسبید تا به این ترتیب به توکیو برود!

همزمان یک عکاس آماتور در حال عکسبداری از صحنه بود و متوجه سقوط مرگبار نوجوان شد.

نه اینها آدم‌ها واقعی نیستند. اینها مجسمه‌های مومی موزه مادام توسو در سال 1925 هستند. این عکس بعد از وقوع یک آتش‌سوزی گرفته شده. آتش مهار شد و مجسمه‌ها بعد ترمیم شدند.

مرگ بوکسور: در جریان پیکاری در 24 می سال 1913 بوکسوری به نام لوتر مک‌کارتی بعد از دریافت ضربه کاری می‌میرد. این عکس لحظاتی قبل از مرگ او را نشان می‌دهد.

این یک عروسک است یا شخصی که ماسک بر چهره دارد؟!

در حقیقت این جسد ماریا النا میلاگرو دو هایوس است که با واکس و رزین پوشیده شده.

یک تکنسین رادیولوژی آلمانی به نام کارل تنزلر به صورت دیوانه‌واری عاشق او بود. زمانی که عشقش در سال 1931 درگذشت؛ او جسد او را دزدید، چشم‌های شیشه‌ای جانشین چشم واقعی او کرد و هفت سال تمام جسد را نگه داشت!

سال 1940- آیین مذهبی سنتی در یکی از شهرهای اسپانیا.

پنچم آوریل سال 1969 – تظاهرات صلح سنترال پارک در اعتراض به جنگ ویتنام و مردی که ماسک خوک بر سر دارد.

می 1948- تصویر ترنی بعد از انفجار دیگ بخارش در اوهایوی آمریکا

سایه هیروشیما – اگر خوب نگاه کنید سایه مردی را روی پله‌ها می‌بینید. بعد از انفجار بمب اتمی در 5 آگوست 1945 در هیروشیما، آنهایی که نزدیک محل انفجار بودند؛ به خاطر حرارت زیاد تقریبا بخار شدند و چیزی از پیکر آنها باقی نماند.

سال 1870- توده بزرگ جمجمه‌های گاومیش‌های کوهان‌دار قتل عام شده. فقط در عرض 50 سال جمعیت این حیوانات از 30 میلیون به 300 راس رسید.

سال 1962- ونزوئلا – در جریان یک شورش سربازی تیر می‌خورد و یک کشیش در حال تسلی دادن به او در آخرین دقایق زندگی‌اش است. این عکس در سال 193 برنده جایزه پولیتزر شد.

دالیای سیاه نام مستعاری است که به الیزابت شرت آمریکایی داده شد. وی در سال ۱۹۴۷ قربانی قتلی اسرار آمیز شد که پوشش بی‌ سابقه رسانه‌های خبری را بدنبال داشت. او را به دلیل چهره رنگ پریده و لباس‌های مشکی که می‌پوشید «دالیای سیاه» می‌خواندند. نام مستعار او ممکن است از یک فیلم نوآربه نام کوکب آبی که در آوریل سال ۱۹۴۶ منتشر شد گرفته شده باشد.

مراسم هالووین در سال 1905 – زمانی که این مراسم جنبه تفریحی کمتری داشت و واقعا سعی در هراسناک‌تر شدن البسه و تزئینات می‌کردند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.