میلیون‌ها وب‌سایت از سال آینده نمی‌توانند در دستگاه‌های اندرویدی قدیمی دیده شوند؛ اما چگونه این باگ را رفع کنیم؟

۳۴ درصد دستگاه‌های اندرویدی با گواهی‌نامه SSL مشکل عدم سازگاری پیدا می‌کنند

0

گواهینامه SSL برای سایت‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چون از آن‌ها در برابر حملات اینترنتی و سرقت اطلاعات کاربران در جابه‌جایی‌ها و تراکنش‌های مالی جلوگیری می‌کند.

براساس گزارش گوگل، اکنون ۹۵ درصد ترافیک اینترنت به صورت رمزنگاری شده است.

Let’s Encrypt یکی از مراکز صادرکننده گواهی‌نامه HTTPS برای سایت‌ها است تا مطمئن شود ترافیک این وب‌سایت‌ها از یک مسیر امن منتقل می‌شود. این سازمان تا کنون بیش از یک میلیارد گواهی‌نامه برای بیش از ۱۹۲ میلیون وب‌سایت صادر کرده است.

چون چندین مرکز صادرکننده گواهی‌نامه‌های SSL در اینترنت وجود دارد؛ اگر مرورگر وب شما از یک گواهی‌نامه خاص پشتیبانی نکند؛ ممکن است برخی سایت‌ها با مشکلات عدم سازگاری روبرو شوند و لود نشوند.

این دقیقا مشکلی است که در انتظار دستگاه‌هایی با اندروید ۷.۱.۱ و قبل‌تر است و به‌زودی با آن روبرو خواهند شد.

هنگامی که مرکز Let’s Encrypt در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد؛ به غیر از گواهی‌نامه ریشه خود، از گواهی‌نامه‌های مرکز دیگری به نام IdenTrust نیز استفاده کرد. حالا، همکاری بین این دو مرکز در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و Let’s Encrypt برای تایید اعتبار وب‌سایت‌ها فقط از گواهی‌نامه‌های خودش استفاده می‌کند.

Let’s Encrypt در حال برداشتن‌های گام‌های مقدماتی و تغییر API برای استفاده از گواهی‌نامه‌های پیش‌فرض خودش از ۱۱ ژانویه است.

راه‌حل: استفاده از مرورگر فایرفاکس

اما این مسئله در دستگاه‌های اندرویدی قدیمی از جمله آن‌هایی که مبتنی بر اندروید ۷.۱.۱ و قبل‌تر هستند؛ مشکل ایجاد خواهد کرد. این دستگاه‌ها برای تایید گواهی‌نامه‌های ریشه Let’s Encrypt به‌روز نشدند و همچنان گواهی‌نامه‌های مستقل از پلتفرم IdenTrust را معتبر می‌دانند.

این عدم سازگاری می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات شود. برخی از نرم‌افزارهایی که از سال ۲۰۱۶ به این طرف به‌روزرسانی نشده‌اند؛ نمی‌توانند گواهی‌نامه ریشه ISRG Root X1 را تایید کنند. از جمله این برنامه‌های می‌توان به نسخه‌های اندروید ۷.۱.۱ و قبل‌تر از آن اشاره کرد. این دستگاه‌ها نمی‌توانند گواهی‌نامه Let’s Encrypt را تایید اعتبار کنند.

موسسه Let’s Encrypt می‌گوید به طور واضح، اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر که مبتنی بر گواهی‌نامه‌های گذشته هستند؛ نمی‌توانند با این به‌روزرسانی اخیر سازگاری داشته باشند.

براساس آماری که از موسسه صدور گواهی‌نامه Android Studio گرفته شده است؛ بیش از ۳۴ درصد دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان هنوز اندروید ۷.۱ و پایین‌تر را اجرا می‌کنند. این دستگاه‌ها پس از ماه ژانویه ۲۰۲۱ ممکن است قادر به اجرا و باز کردن برخی وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مبتنی بر وب نباشند.

سایت اندروید پلیس می‌گوید، راه‌حل رفع این باگ و فرار از مشکلات عدم سازگاری گواهی‌نامه‌های SSL، نصب مرورگر وب موزیلا فایرفاکس روی این دستگاه‌ها است. فایرفاکس از گواهی‌نامه‌های ریشه برای تایید اعتبار وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…
منبع نکست وب
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5