معجزه جذابیت و جوانی را با کاشت مو و کاشت ابرو تجربه کنید!

0

رپورتاژ

افزایش ریزش مو در نتیجه استرس و بیماری های مختلف بازار کاشت مو و کاشت ابرو را بسیار داغ کرده است. اما لازم است بدانید که تصمیم به کاشت مو در هر ناحیه از بدن اعم از سر، ابرو و ریش یک تصمیم بسیار مهم و کلیدی است که باید با آگاهی کامل انجام شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است نتایج آن چندان مطلوب فرد نباشد!

کاشت مو

قصد داریم تا در این مطلب ابتدا در مورد مناسب ترین روش کاشت مو و کاشت ابرو برای هر فرد و بعد از آن مباحثی مانند هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو ، روش های مختلف کاشت مو و ابرو و مزایا و معایب هر کدام و …. را پیش کشیده و ضروری ترین و کابردی ترین اطلاعات موجود در این زمینه ها را عنوان نماییم.

پیشنهاد می کنیم اگر شما هم جزء متقاضیان پیوند موی طبیعی هستید، قبل از هر گونه اقدامی ابتدا این مطلب فوق العاده را با دقت مطالعه کنید. پیوند مو یا همان کاشت مو به تکنیکی گفته می شود که طی آن ریشه موها از ناحیه بانک مو یا اهدا کننده برداشت و به ناحیه خالی یا در حال ریزش مو منتقل می شود.

در این تکنیک که غالباً از موهای مقاوم به ریزش استفاده می شود، می توان برای بازسازی ابرو، مژه، موهای سینه و حتی پوشاندن محل زخم های ناشی از سوختگی، تصادف و یا جراحی های مختلف استفاده کرد.

با توجه به پیشرفت چشمگیر کاشت مو و کاشت ابرو دیگر امروزه کسی از طاسی یا کم پشتی موی سر یا ابرو رنج نخواهد برد. علاوه بر اینکه کاشت مو و کاشت ابرو طبیعی تنها درمان قطعی و دائمی طاسی و ریزش مو هستند، که بر اساس الگوی ریزش مو، میزان ریزش مو، میزان بانک مو و … ممکن است یک یا چند بار انجام شوند.

روش های مختلف کاشت مو و کاشت ابرو

استقبال بی نظیر افراد از کاشت مو و کاشت ابرو باعث شد تا پژوهشگران و پزشکان به دنبال ارتقاء هر چه بیشتر و بهتر این تکنیک باشند. به همین خاطر در حال حاضر روش های مختلفی از این تکنیک به وجود آمده که هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی بوده و برای فرد خاصی مناسب هستند.

اما در این زمینه بهتر است بدانید که تنها تفاوت روش های مختلف کاشت مو به نحوه برداشت فولیکول مو از بانک مو مربوط است، زیرا نحوه انتقال و پیوند در تمامی روش ها به یک صورت انجام می شود. در ادامه در مورد انواع روش های کاشت مو به اختصار توضیح خواهیم داد.

کاشت مو به روش fut

در واقع کاشت مو به روش fut اولین روش از کاشت مو است که در آن جراح به کمک ایجاد یک برش باریک و بلند در ناحیه بانک مو، فولیکول های مورد نیاز برای پیوند را بدست می آورد. از آنجایی که برداشت فولیکول اهدایی در این روش به صورت یکجا انجام می شود، زمان کمتری برای انجام جراحی کاشت مو نیاز است.

و همچنین فولیکول های برداشتی آسیب کمتری می بینند. اما درد، خونریزی و ایجاد اسکار بعد از جراحی که در نتیجه همین برداشت نواری ایجاد می شود، از معایب کاشت مو به روش fut است.

کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT سعی شده تا معایب کاشت مو به روش FUT برطرف شود. به همین خاطر به جای برداشت نواری، فولیکول های مو به کمک پانچ و ابزار مخصوص به صورت دانه ای از بانک برداشت شده و بعد از آماده سازی توسط جراح و تیم همراه او در ناحیه مورد نظر پیوند زده می شوند.

از مهمترین مزایای این روش، نبود درد، خونریزی و اسکار عمیق و از معایب آن می توان به تراکم کمتر فولیکول مو و نیاز به زمان بیشتر برای اجرای کاشت مو اشاره کرد.

کاشت مو به روش BHT

این روش از کاشت مو و کاشت ابرو طبیعی مشابه روش FIT است، با این تفاوت که در این روش به جای برداشت مو از پشت سر یا اطراف گوش، جراح موهای مورد نیاز برای پیوند را از نواحی مختلف بدن از جمله شکم، پشت، کمر، پاها و …. برمی دارد.

اما از آنجایی که اندازه، فرم، نحوه رشد و … موهای بدن متفاوت از موهای سر یا ابرو است، این روش بازدهی چندان مطلوبی نداشته و در اغلب موارد حالتی غیر مصنوعی برای فرد ایجاد می کند. مگر اینکه در کنار یکی دیگر از روش های کاشت مو به صورت تلفیقی مورد استفاده قرار بگیرد.

کاشت مو به روش SUT

در حال حاضر کاشت مو طبیعی به روش SUT به عنوان بهترین روش کاشت مو در ایران و جهان شناخته می شود. این روش کاملاً شبیه به کاشت مو به روش FIT است، با این تفاوت که در آن از دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته برای اجرای تمامی مراحل کاشت مو استفاده می شود.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک در این روش از کاشت مو باعث شده تا میزان عوارض، آسیب دیدگی فولیکول های برداشتی، میزان اسکار و … به حداقل خود رسیده و فرد بتواند علاوه بر استفاده از بالاترین تراکم ممکن با کمترین ریسک از بهترین نتیجه کاشت مو بهرمند شود.

آخرین متد کاشت مو طبیعی

برای بسیاری از افراد این سوال است که جدیدترین روش کاشت مو در دنیا کدام است. برای پاسخ به این پرسش باید عنوان کنیم که در حال حاضر پزشکان و محققان در حال بررسی روش جدیدی از کاشت مو با عنوان کاشت مو با سلول های بنیادی هستند.

در این روش از کاشت مو، دیگر نیازی به برداشت تعداد زیادی فولیکول مو برای انتقال به سایر نواحی نبوده و متخصصان با نگهداری و تکثیر چند سلول بنیادی از موی فرد در دستگاه های مخصوص، فولیکول های مورد نیاز برای انتقال را پرورش می دهند.

البته لازم به ذکر است که این روش هنوز در حد آزمایشگاهی بوده و در هیچ جای دنیا به صورت عمومی برای افراد انجام نمی شود.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو و کاشت مو

اکثر افراد در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی نگرانی های بسیاری دارند. یکی از مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو و ابرو نحوه خوابیدن و دراز کشیدن است. در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو و ابرو پوست و موهای کاشته شده بسیار حساس هستند.

به همین خاطر افراد باید بسیار مراقب باشند تا هیچگونه فشار یا تماسی به موهای تازه کاشته شده وارد نشود. از این رو است که نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو و ابرو بسیار مهم است. در واقع نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو و ابرو در روزهای ابتدایی باید به گونه ای باشد که سر در ارتفاع بالاتری از بدن قرار بگیرد.

آسانترین راه برای ایجاد چنین وضعیتی استفاده از دو بالشت و یا قرار دادن سر بر روی تکیه گاه مبل های راحتی است. این حالت به کنترل تورم کمک کرده و شرایط مساعدتری برای تسریع روند بهبود ایجاد می نماید.

شستشو بعد از کاشت مو و ابرو

از دیگر موارد مهمی که تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه کاشت مو و کاشت ابرو می گذارد نحوه شستشو بعد از کاشت ابرو و کاشت مو طبیعی است. در واقع بعد از 4 یا 5 روز پس از عمل کاشت می توان ابرو و موی سر خود را بشویید.

اما برای این کار باید دقت کنید که از یک شامپوی مناسب استفاده کرده و به هیچ وجه آب به طور مستقیم بر روی فولیکول های تازه کاشته برخورد نکند. علاوه بر این حین شستشو ابرو یا سر باید از سایدن یا هر گونه مالشی در نواحی پیوند خورده خودداری کرد.

زیرا در غیر این صورت احتمال خارج شدن فولیکول کاشته شده یا تغییر زاویه قرارگیری و در نهایت ایجاد یک حالت مصنوعی برای ابرو یا موی سر بسیار زیاد است.

در واقع بهترین راه برای شستشو بعد از کاشت مو و ابرو استفاده از حالت های ضربه ای است. به این صورت که یک لیف نرم را به شامپوی مناسب آغشته کرده و آن را به صورت ملایم بر روی ناحیه مورد نظر گذاشته و بردارید.

دلمه های بعد از کاشت ابرو و کاشت مو

دلمه های بعد از کاشت مو و کاشت ابرو طبیعی از آزار دهنده ترین عوارض تکنیک کاشت مو هستند. در هنگام به وجود آمدن این عارضه ممکن است افراد نگران شده و ندانند که چگونه باید با این مسئله برخورد کنند.

اما جالب است بدانید که شکل گیری و به وجود آمدن دلمه ها نوعی واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود فولیکول های جدید مو در ناحیه ابرو یا سر است. پس نیازی به نگرانی نبوده و معمولاً در اغلب موارد این دلمه ها ظرف یک هفته تا ده روز به تدریج محو می شوند.

تنها نکته بسیار مهم در مورد دلمه های بعد از کاشت ابرو و کاشت مو این است که افراد نباید به هیچ وجه این دلمه ها را دستکاری نمایند. زیرا این کار هم می تواند باعث خروج فولیکول های تازه پیوند خورده و یا تغییر زاویه کاشت و ایجاد یک حالت غیر طبیعی شود.

چرا کاشت ابرو نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد؟

با نگاهی اجمالی به ابرو به راحتی میتوان دریافت که این عضو از صورت دارای زوایا و ضخامت های مختلفی است. از این رو کاشت ابرو طبیعی یک کار بسیار ظریف و تخصصی است که نیازمند جایگذاری دقیق موهای برداشت شده بر اساس جهت و زاویه های مختلف، در شکاف های بسیار ریز می باشد.

برای ایجاد این حالت اغلب از ابزارهای کاملاً میکروسکوپی استفاده می شود تا امکان جایگذاری مو با ایجاد شکاف هایی با حداقل قطر ممکن و کمترین میزان آسیب موجود باشد، اما باز هم کار کردن با این ابزار نیاز به تخصص و مهارت خاص خود دارد.

این در حالی است که اغلب موهای سر دارای جهت و زاویه یکسانی بوده و به همین دلیل برای جایگذاری فولیکول های برداشت شده، نیاز به سنجش زاویه و خواب مو جداگانه برای هر تار مو نیست.

نقاهت بعد از کاشت ابرو

دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو بسیار کوتاه بوده و معمولاً بعد از چند روز در صورت فرد هیچگونه اثری از کاشت ابرو دیده نمی شود. در این زمان ظاهر جدید ابرو برای سایرین جلب توجه می نماید. اما در طی دو هفته اول بعد از کاشت ابرو موهای پیوند خورده دچار ریزش می شوند.

این شرایط کاملاً عادی بوده و جزئی از روند درمان کاشت ابرو است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن وجود ندارد. موهای ریخته شده دوباره بعد از دو تا سه ماه شروع به جوانه زدن و رشد می نمایند. غالباً مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابروی طبیعی به 12 ماه نیاز دارد.

موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می دهند  به همین خاطر لازم است تا اصلاح بعد از کاشت ابرو به طور مرتب و به صورت ماهی یکبار انجام شود.

هزینه کاشت مو و کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو و کاشت مو از جمله تاثیر گذارترین عوامل در پذیرش یا رد و همچنین انتخاب نوع روش کاشت مو است.

در واقع بهتر است بدانید هزینه کاشت ابرو و همچنین هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی از قبیل مهارت جراح، وسعت ناحیه کم مو یا طاس و تعداد فولیکول های برداشتی، نوع روشی که برای اینکار انتخاب می شود و … وابسته است. بنابراین نمی توان یک قیمت واحد را برای تمامی افراد در نظر گرفت.

اما با توجه به اینکه نتیجه کاشت ابرو و کاشت موغیر قابل برگشت بوده و ترمیم آن ها نیز بسیار دشوار است. پس لازم است با اطلاعات صحیح و کامل برای این اعمال اقدام نموده و تحت تاثیر شعارهای فریبنده و قیمت های نامعقول سلامت روحی و جسمی خودتان را تحت الشعاع قرار ندهید.

سخن پایانی

همینطور که متوجه شدید کاشت مو و کاشت ابرو از کارآمدترین و موثرترین روش های کاشت مو هستند که امروزه به وفور از آن ها استفاده می شود. اما برای مشاهده نتیجه نهایی شما باید صبور بوده و علاوه بر آن مراقبت های بعد از کاشت ابرو و کاشت مو را به صورت جدی رعایت کنید.

زیرا بخش مهمی از نتیجه پیوند مو به نحوه اجرای مراقبت های بعد از کاشت مو مربوط می شود.

جراح زیبایی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.