در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانید!

0

رپورتاژ

آیا در مورد کاشت ایمپلنت دندان اطلاعات کافی دارید؟ آیا می دانید به وسیله کاشت ایمپلنت می توانید به بهترین نحو ممکن دندانی همانند دندان طبیعی را برای خود فراهم آورید؟

کاشت ایمپلنت دندان implant dental به روز ترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است، با انتخاب دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به صورت دیجیتال و با روش های نوین اقدام به کاشت دندان و سایر روش های دندانپزشکی زیبایی نظیر لمینت دندان و … برای خود نمایید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی مناسب برای جبران دندان های از دست رفته است که در آن پایه ایمپلنت درون استخوان فک بیمار جایگذاری شده و با گذر زمان اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک برقرار می شود. سپس برای پایه کاشته شده روکش دندانی تهیه می شود، با اتصال بین روکش و پایه ایمپلنت، دندانی همانند دندان طبیعی برای فرد فراهم می شود.

روش های کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

در روش های قدیمی کاشت دندان نیاز به جراحی dental implant surgery برای رسیدن به استخوان فک بیمار بود، این امر بخیه های بعدی را برای ترمیم و بازسازی موضع نیاز داشت و درمان در مدت زمان طولانی انجام می شد. اما پیشرفت های ایجاد شده در زمینه کاشت دندان باعث شده درمان دقیق تر و در زمان کوتاه تری انجام شود. از جمله روش های نوین در زمینه کاشت دندان می توان به ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت بدون درد و جراحی اشاره نمود.

ایمپلنت بدون درد و جراحی چگونه است؟

در این روش از جراحی های مرسوم برای کاشت دندان استفاده نمی شود. در واقع با پانچ کردن لثه، کاشت دندان انجام می شود. بدلیل عدم نیاز به جراحی و برش های بافت لثه در این روش خونریزی حداقل ممکن بوده و ترمیم بافت و موضع کاشت در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

بکارگیری فناوری های دیجیتال و تصویر برداری های پیشرفته سه بعدی داخل دهانی تحول شگرفی را در زمینه کاشت دندان فراهم ساخته است. با فناوری دیجیتال موضع دقیق کاشت و میزان حجم استخوان موجود در فک بیمار مشخص شده و کاشت با دقت بالا انجام می شود. استفاده از فناوری کد کم در ساخت روکش دندان نیز امکان ساخت روکش به صورت کاملا سه بعدی را که زیبایی فراوانی دارد، فراهم کرده است.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

بیماران نگران درد در هنگام کاشت دندان نباشند، کاشت دندان روشی مناسب و با درد کم برای جبران دندان های از دست رفته است. درد در هنگام کاشت دندان کمتر از درد کشیدن دندان است، حال آن که بکارگیری روش های نوین در کاشت دندان می تواند درد را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. از این روش های نوین می توان به کاشت دندان به روش بدون جراحی و درد اشاره کرد.

آیا همه افراد می توانند کاشت دندان انجام دهند؟

با پیشرفت های حاصل شده در زمینه کاشت دندان، امکان درمان برای اکثر افراد فراهم شده است. با این وجود کاشت ایمپلنت دندان در افرادی بایستی با در نظر گرفتن شرایط خاص آن ها انجام شود.

کاشت ایمپلنت در بیماران با پوکی استخوان

بیماران با پوکی استخوان از کمبود حجم استخوان در موضع کاشت دندان رنج می برند. این امر می تواند باعث کاهش درصد موفقیت کاشت دندان شود. از این رو با درمان تکمیلی پیوند استخوان bone grafting این مشکل برطرف شده است. در واقع با تزریق پودر استخوان در موضع کاشت، کمبود استخوان برای برقراری پیوند قوی بین پایه ایمپلنت و استخوان فک جبران می شود.

کاشت ایمپلنت در بیماران با مشکل سینوسی

معمولا کشیدن دندان ها در فک بالا باعث بزرگ شدن حجم سینوس می شود. این امر باعث می شود که در زمان کاشت دندان در فک بالا کمبود حجم استخوان ایجاد شود. از این رو بایستی کمبود حجم استخوان برطرف شود. به همین خاطر از درمان سینوس لیفت برای درمان این مشکل استفاده می شود.

آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟

امکان کاشت دندان به صورت تکی یا گروهی وجود دارد. بسته به شرایط دندانی فرد می توان به روش مختلفی کاشت دندان را انجام داد. به عنوان مثال اگر فردی کل دندان های خود را از دست داده باشد براحتی می تواند از ایمپلنت دندان برای جبران دندان های از دست داده خود استفاده کند. ثابت کردن دندان های مصنوعی با استفاده از ایمپلنت نیز بسیار متداول شده است.

آیا ایمپلنت های دندانی تفاوت دارند؟

در ایمپلنت مورد استفاده برای کاشت دندان از لحاظ قطر و اندازه تفاوت هایی وجود دارد، به عنوان مثال در موضعی که حجم کافی فضا برای کاشت دندان وجود ندارد نیاز به استفاده از ایمپلنت ها با قطر کمتر است. همچنین نوع برند و کیفیت ایمپلنت مورد استفاده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در بازار ایمپلنت ها ساخت کشورهای مختلف وجود دارد که همه درجه کیفیت متفاوتی دارند، دقت داشته باشید در رجوع به واحد های دندانپزشکی نوع و کیفیت برند ایمپلنت مورد استفاده را سوال فرمایید تا از بهترین برندها برای کاشت دندان شما استفاده شود.

مراقبت های بعد از کاشت دندان چگونه باشد؟

زمانی که ایمپلنت برای فرد کاشته می شود بایستی مراقبت های لازم برای آن صورت گیرد تا عمر استفاده ایمپلنت افزایش یابد. رعایت بهداشت و مسواک زدن از ابتدایی ترین گام ها برای مراقبت ایمپلنت کاشته شده است. در زمان های ابتدایی نبایستی فشار زیادی به ایمپلنت وارد شود، زیرا اتصال قوی و محکمی بین ایمپلنت و استخوان فک در زمان ابتدایی برقرار نشده و بایستی زمان بگذرد تا اتصال قوی بین این دو برقرار شود.

خونریزی ها و یا درد های موضعی و تورم و مشکلات این چنینی در زمان بعد از کاشت دندان طبیعی بوده و با گذر زمان برطرف می شود. از این رو بعد از کاشت دندان در صورتی که این مشکلات رخ دهد نبایستی بیمار دچار نگرانی و استرس شود.

با انتخاب یک مرکز معتبر در زمینه کاشت دندان می توانید به سهولت و بدون نگرانی و استرس اقدام به کاشت دندان نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی است.

دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به نشانی تهران – بلوار افریقا (جردن) – بالاتر از پمب بنزین – کوچه تندیس – پلاک ۴ – واحدهای ۱و ۲ است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های88888590-021 و 88884546  تماس حاصل نمایید یا به وب سایت https://drskarimi.com مراجعه نمایید.

با کاشت دندان لبخندی زیبا را تجربه نمایید!

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.