جزئیات بیشتری درباره خودروی سدان تارا اتوماتیک ایران خودرو منتشر شد

یک سدان کلاس C ملی با قیمتی گران‌تر از دنا پلاس اتوماتیک

0

چند ماه پیش ایران خودرو از سدانی در قالب پروژه K132 رونمایی کرد و برخی مشخصات و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد. سدان K132 نسخه ایرانی از خودروی پژو ۳۰۱ و نام ایرانی «تارا» برای آن انتخاب شده است.

از نظر ظاهری، پژو ۳۰۱ و تارا مشابهت‌های ظاهری زیادی در نمای بیرون و داخل کابین دارند. ایران خودرو، با تغییر الگوی چراغ‌های جلو و عقب، قالب درها، کاپوت، در صندوق عقب، سپرها، غربیلک فرمان و چند تغییر ظاهری دیگر، سعی کرده این شباهت را تا حدودی از بین ببرد.

دیروز، ایران خودرو همزمان با بازدید وزیر صنعت از مجموعه این خودروساز، اینفوگرافی مشخصات خودروی تارا را به همراه تصاویر جدیدی منتشر کرد. اگرچه هنوز تصاویر رسمی از این خودرو نداریم؛ اما می‌توانیم درباره جزئیات آن صحبت کنیم.

ایران خودرو تمرکز خود را بیشتر روی نسخه دنده اتوماتیک این خودرو گذشته است تا قدرت و توانایی خود در تولید خودروهای جدید را به نمایش بگذارد. تارا در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک با پیشرانه TU5 پلاس عرضه می‌شود ولی شاهد یک مدل از آن با پیشرانه EF7 نیز خواهیم بود. در گذشته شایعه شده بود این خودرو با موتور EC5 تولید می‌شود ولی اکنون پیشرانه TU5 توی ذوق می‌زند.

اگرچه بسیاری از ویژگی‌های موتور EC5 را در پیشرانه TU5 شاهد هستیم ولی باز یک پیشرانه جدیدی نیست و اکنون در بازار به تولید انبوه رسیده است. TU5 پلاس مانند EC5 به زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز بوده و برخی از اجزای داخلی آن تغییر کرده است.

در خودروی تارا اتوماتیک، پیشرانه TU5 پلاس دارای ۱۱۰ تا ۱۱۵ قدرت اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ تا ۱۵۲ نیوتن متر است. این قدرت توسط جعبه دنده‌ای ۵ سرعته در مدل دستی و ۶ سرعته سه حالته در مدل اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه تارا اتوماتیک از رینگ‌های بزرگ‌تری نسبت به نسخه دنده‌ای دارد. شاهد رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی به همراه سانروف در این مدل ایران خودرو هستیم.

امکانات تارا اتوماتیک

این خودرو از نظر امکانات وضعیت نسبتا بهتری نسبت به دیگر خودروهای این شرکت دارد.

۴ کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور و باران، آینه‌های تاشو برقی، تهویه الکتریکی و اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی با قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری و پیش‌گیری از هرزگردی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت برفی و اسپرت جعبه دنده و قابلیت تیپ ترونیک جعبه دنده از جمله امکانات ایران خودرو تارا اتوماتیک است.

برخی از این ویژگی‌ها مانند استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک و صندلی‌های جلوی برقی، امکانات بیشتری نسبت به پژو ۳۰۱ داشته باشد.

براساس گفته‌های مدیران ایران خودرو، تولید انبوه تارا اتوماتیک از پایان سال جاری آغاز می‌شود و در ابتدا سال ۱۴۰۰ به اولین مشتری‌ها تحویل داده خواهد شد. البته، پیش‌فروش این خودرو از چند ماه پیش آغاز شده است.

هنوز قیمت نسخه دنده‌ای و اتوماتیک خودروی تارا نیز اعلام نشده است ولی قابل حدس است که قیمت بیشتری نسبت به دنا پلاس داشته باشد تا شاهد گران‌ترین سدان ملی در کلاس سی بازار باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5