درمان گیاهی سندروم پیش از قاعدگی + داروی ماستودینون

0

رپورتاژ

سندروم پیش از قاعدگی (PMS) به دلیل تغییرات هورمونی نزدیک دوران قاعدگی در بیشتر از 80 درصد خانم ها ایجاد میشه. برای درمان سندروم پیش از قاعدگی روش ها و داروهای زیادی پیشنهاد شده که میخواهیم در مورد یکی از بهترین و بی ضررترین اون ها یعنی گیاه پنج انگشت و داروی ماستودینون براتون صحبت کنیم.

بسیاری از خانم ها حوالی دوران قاعدگی احساس اضطراب و افسردگی و عصبانیت دارن، و بعد از مراجعه به پزشک براشون تشخیص سندروم پیش از قاعدگی (PMS) گذاشته میشه. اما سندروم پیش از قاعدگی چی هست و چه طور درمان میشه ؟

سندروم پیش از قاعدگی به دلیل تغییرات هورمونی نزدیک دوران قاعدگی در بیشتر از 80 درصد خانم ها ایجاد میشه. معمولا افراد علائمی مثل سردرد، درد و تورم پستان ها، افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری، ولع شدید به شیرینی جات، نفخ، یبوست، احساس خستگی، بی خوابی و تعریق پیدا می کنند. این علائم در اکثر افراد خفیف هست، ولی در بعضی ها هم میتونه خیلی شدید باشه. علایم معمولا از پنج الی یازده روز قبل از دوران قاعدگی شروع میشه و با شروع خونریزی قاعدگی هم برطرف میشه. البته در بعضی افراد از هفته دوم سیکل قاعدگیشون علائم شروع میشه و تا یک هفته بعد شروع خونریزی هم ادامه پیدا میکنه، یعنی یه چیزی حدود سه هفته که واقعا زیاد و اذیت کننده هست!  برای درمان این علائم روش ها و داروهای زیادی پیشنهاد شده که امروز میخواهیم در مورد یکی از بهترین و بی ضررترین اون ها یعنی گیاه پنج انگشت براتون صحبت کنیم.

خواص گیاه پنج انگشت در درمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)

در مورد خواص گیاه پنج انگشت در درمان سندروم پیش از قاعدگی تحقیقات خیلی خیلی زیادی شده، و دیده شده مصرف روزانه مقدار مشخصی از این گیاه بسیاری از این علائم را برطرف میکنه. گیاه پنج انگشت باعث کاهش میزان افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری، و بیخوابی میشه. در کسانی که سردردهای میگرنی دارند و این سردردها حوالی دوران قاعدگیشون تشدید میشه، با مصرف گیاه پنج انگشت، تعداد و شدت سردردهاشون بسیار کمتر میشه. با مصرف این گیاه لکه بینی های قبل و بعد دوران قاعدگی و حجم خونریزی حین قاعدگی هم بسیار کم میشه، که این مورد در کسانی که به دلیل خونریزی های سنگین دوران قاعدگی دچار کم خونی شدند، بسیار کمک کننده هست. در افرادی که از بی نظمی قاعدگیشون کلافه شدند، به تنظیم فواصل قاعدگی کمک میکنه و در آخر با کم کردن ولع به شیرینی جات مانع اضافه وزن در طولانی مدت میشه.

نکاتی که قبل تصمیم به مصرف گیاه پنج انگشت لازم هست بدانیم

باید احتیاط کنید که خیلی از علائمی که گفته شد با علائم اوایل حاملگی مشترک هست، و مصرف این گیاه هم در حاملگی ممنوع هست. پس حتما حین مصرف مواظب علائم بارداری باشید و در صورت شک به حاملگی از مصرف اون خودداری کنید. به خصوص که مصرف همزمان با قرص های جلوگیری از بارداری باعث کاهش اثر این داروها میشه و ریسک بارداری برنامه ریزی نشده را هم زیاد میکنه.

به این نکته هم دقت کنید که در افرادی که به دلیل اختلالات روان پزشکی همزمان، داروهای روان پزشکی مصرف میکنند، مصرف بسیاری از این داروها با این گیاه ممنوع هست و حتما قبل شروع مصرف باید با پزشکشون مشورت کنند.

داروی گیاهی ماستودینون Mastodynon® شرکت بیونوریکا ساخت کشور آلمان ،یک داروی هومیوپاتیک می باشد که ترکیبات منحصر به فردی از مواد فعال میوه ی گیاه پنج انگشت، کوهوش آبی، سیکلامن، ایگناتیوس ،زنبق و لیلیوم را داراست، ماستودینون به بدن کمک میکند تا تعادل هورمونی خود را به دست آورد.

داروی ماستودینون درد پستان را کاهش می دهد، حساسیت پستان را کم می کند، از مواد طبیعی تشکیل شده و به طور طبیعی عمل می کند همچنین مشکلات پیش از قاعدگی نظیر حساس شدن و دردناک شدن پستان ها (ماستودینیا) و مشکلات دوران قاعدگی و قاعدگی های نامنظم (اختلالات قاعدگی) را نیز برطرف می کند.

منابع علمی :

  • Pharmacological and therapeutic effects of Vitex agnus-castus – ResearchGate, January 2018
  • PMS (Premenstrual Syndrome) – HealthLine, August 26, 2016
  • Vitex agnus-castus – Australian Government Department of Health, 2 May 2019

نگارش توسط: دکتر غزل روستایی – مشاور علمی بیونوریکا

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5