افرادی که از این ۵ عادت کلامی در سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کنند؛ هوش هیجانی بسیار بالایی دارند

با به خاطر سپردن چند عبارت کوتاه و ساده، بهره‌وری خود را افزایش دهید

2

در سال ۲۰۲۱، بسیاری از افراد می‌خواهند روی خودسازی و مهارت‌های فردی بیشتر کار کنند و غالب آن‌ها به دنبال بهبود هوش هیجانی هستند.

در اینجا ۵ عبارت کلامی ساده را آوردیم که دقیقا برای همین کار طراحی شدند. تغییرات ساده‌ای هستند که فقط با به خاطر سپردن و به کار بردن آن‌ها می‌توانید بهبودهای بزرگی در ارتباطات خود به وجود بیاورید.

۱- بیشتر به من بگو (Tell me more)

یکی از عبارت‌های بسیار قدرتمند در جهان و یکی از موثرترین جملات برای بهبود هوش هیجانی است. یک عبارت همه منظوره که می‌توانید تقریبا در هر شرایطی به زبان بیاورید: «بیشتر به من بگو».

کاربردهای این جمله برای مواقعی است که می‌خواهید به طرف مقابل خود اطمینان بدهید که به او علاقه دارید و به صحبت‌هایش گوش می‌کنید یا می‌خواهید روی کاری تمرکز کنید و از طرف مقابل در یک مکالمه بخواهید صحبت کند.

فرض کنید دوستی به شما می‌گوید کار در خانه و با حضور فرزندان بسیار سخت است. شما به جای تایید این مورد و گفتن عبارت‌هایی مانند «بله در خانه ما هم کار کردن سخت است»؛ می‌توانید جمله «بیشتر به من بگویید» را به کار ببرید و منتظر جادوی آن باشید.

افراد باهوش و برخوردار از هوش هیجانی، در زمان و موقعیت‌های مناسب از این عبارت استفاده می‌کنند. ترغیب افراد به بیشتر گفتن باعث شکل‌گیری ارتباطات قوی‌تر می‌شود و در بسیاری از موارد کاری به یافتن راه‌حل‌های بهتر و خلاقانه‌تر می‌انجامد. اعتماد میان طرفین را بالا می‌برد؛ به‌ویژه اینکه وقتی یک مکالمه تصویری و از راه دور باشد.

۲- ممنون به خاطر اینکه درکم کردید (Thanks for your understanding)

بهتر است از این عبارت به جای عبارت پر کاربرد دیگری در زندگی روزمره استفاده کنید: «ببخشید».

نه اینکه هرگز نباید عذرخواهی کنید؛ قطعا هنگامی که مرتکب اشتباه بزرگی شدید یا به فردی طلم کردید؛ با گفتن ببخشید باید جبران کنید. اما بسیاری از ما این کلمه را بیش از اندازه استفاده می‌کنیم و در غالب اوقات واقعا قضد غذرخواهی نداریم.

مثلا می‌گوییم: «متاسفم که جلسه را از دست دادم» یا «متاسفیم که نمی‌توانیم در مهلت تعیین شده کار را تحویل بدهیم» و «ببخشید که نتوانستم به میهمانی شما بیایم.»

شما در کودکی یاد گرفتید مرتکب اشتباهی شدید؛ غذرخواهی کنید و دیگر هرگز آن کار را انجام ندهید ولی قطعا بسیاری از کارهایی که در بزرگ‌سالی می‌کنید و می‌گویید «ببخشید»؛ دوباره تکرار می‌شوند. بنابراین؛ به جای جملات بالا می‌توانید بگویید:

«رئیس من در آخرین لحظه نیاز به کمک فوری داشت و به ناچار جلسه را از دست دادم. ممنون که درک می‌کنید.»

«ما در حال حاضر سفارش‌های زیادی داریم و حمل و نقل با تاخیر صورت می‌گیرد. از اینکه درک می‌کنید؛ بسیار ممنون هستیم»

«من خواستم به میهمانی شما بیایم ولی وقتی به خانه رسیدم؛ دیگر خیلی دیر شده بود و نمی‌توانستم ۱۰ دقیقه‌ای خودم را برسانم. از درک شما متشکرم»

این عبارت‌ها ترکیبی از قدردانی، هم‌دردی و تمرکز هستند و همه افراد در برابرشان واکنش‌های مثبت و خوبی نشان می‌دهند.

Video Call Facetime Chatting Communication Concept

۳- سلام (Hello)

شاید از شنیدن این عبارت تعجب کنید. مگر همه افراد به یکدیگر سلام نمی‌کنند؟

اگر دقت کنید؛ برخی از افراد با سلام شروع نمی‌کنند و در عوض پرسش‌هایی با پاسخ باز مطرح کرده که هیچ‌فردی دوست ندارد به آن‌ها پاسخ بدهد:

«حال شما چطور است؟»

«چه خبر؟»

«چطور هستید؟»

افراد کمی پیدا می‌شوند که بخواهند به پرسش‌های بالا یک پاسخ صادقانه بدهند. اگر واقعا می‌خواهید حال دوست خود را بدانید و انتظار شنیدن جملاتی درباره سلامتی و وضعیت جسمانی او دارید؛ مطرح کردن این پرسش‌ها هیچ عیبی ندارد ولی اگر قرار است بشنوید:

«خوبم؛ شما چطور؟»

«اوه هیچی»

«نه خیلی بد»

بهتر است به جای این پرسش‌ها، ساده و راحت سلام کنید. سلام کردن هم می‌تواند یک شروع بسیار خوب برای مکالمه‌های کاری و دوستانه باشد:

«سلام»

«چه خوب که شما را می‌بینم»

«ممنون از وقتی که گذاشتید»

اینها پیام‌های خنثی و مثبتی هستند و دیگران را به زحمت یا چالش نمی‌کشند و آزاردهنده نیستند.

۴- «من درست متوجه شدم؟» (Am I making sense)

مترادف‌های این جمله می‌توانند «من درست درک می‌کنم؟»، «من خوب حس می‌کنم؟» و «من منطقی هستم؟» باشند. یک عبارت قدرتمند دیگر برای افرادی که به هوش هیجانی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند با عبارت‌های ساده، معجزه کنند.

این جملات بالا را می‌توانید به جای جملات «می‌فهمی؟» و «آیا سوالی دارید؟» به کار ببرید. برخی افراد به کار بردن این جملات را نشانه عدم اعتماد نفس می‌دانند و از بیان آن فراری هستند ولی این مکانیسم از نظر احساسی بسیار قدرتمندانه و هوشمندانه است. پیشنهادهایی به طرف مقابل می‌دهید؛ بیشتر هماهنگ شده و افراد دیگر را در مکالمه خود همراه می‌کنید.

شما باید موضوع پیچیده‌ای را برای دیگران توضیح دهید. پس از پایان صحبت‌های خود می‌توانید سه شکل متفاوت سوال کنید:

«آیا سوالی دارید؟»

به طور پیش‌فرض منتظر هستید تا بگویند «نه سوالی نیست». چرا باید مانع از پرسیدن و برقراری ارتباط بیشتر دیگران شویم یا فضا را طوری پیش ببریم که افراد نخواهند سوال کنند؛ حتی اگر متوجه موضوع نشدند.

«آیا می‌فهمید؟»

این سوال، افراد دیگر را در حالت دفاعی قرار می‌دهد. پیام شما این است که موضوع را خوب و کامل توضیح دادید و انتظار دارید طرف مقابل کاملا صحبت‌های شما را درک کرده باشد.

سرانجام شما می‌توانید بپرسید «چیزی هست که نگفته باشم؟» یا «من درست متوجه شدم که شما موضوع را فهمیدید؟»

در این جملات یک فروتنی قدرتمند وجود دارد. فرض ما ارتباط بیشتر و تشویق دیگران به صحبت کردن و گوش دادن است. ممکن است واقعا شما درست چیزی را نگفته باشید یا متوجه نشده باشید. این عبارت‌های شما اجازه پاسخ‌گویی صادقانه و کامل را به اشخاص می‌دهد.

۵- مطلقا هیچی (Absolutely nothing)

حتما این جمله قدیمی را شنیدید «فقط اینجا نایستید؛ کاری انجام دهید.»

افراد با هوش هیجانی بالا خلاف این جمله را ترجیح می‌دهند: «هیچ کاری انجام ندهید؛ فقط اینجا بایستید.»

گونه دیگری از این جمله می‌شود: «هیچی نگو؛ فقط ساکت باش». این را می‌توانید محترمانه برای دیگران یا خودتان استفاده کنید.

جمله بالا بار منفی یا توهین‌آمیز و تحقیرکننده ندارد و شما دارید به دیگران فرصت فکر کردن و گفتن جملات بهتر را می‌دهید. به او وقت دادید فکر کند و بهتر بگوید یا عمل کند.

این جملات بالا می‌توانند یک ارتباط سنگین و در حد انفجار را به طرز شگفت‌انگیزی تلطیف کرده و به سوی فضایی آرام و تعاملی ببرند. شما دیگران را دعوت می‌کنید آرامش داشته باشند و سکوت کنند یا کاری انجام ندهند که بعدا پشیمان شوند و از روی عصبانیت یا عجله و شتاب‌زدگی باشد. به‌ویژه، در سوءتفاهم‌ها می‌توانید از این عبارت‌های قدرتمند استفاده کنید.

حتی این جملات را برای خودتان می‌توانید استفاده کنید. دوست شما پیشنهادی می‌دهد؛ شما پیشنهاد او را رد کرده و پیشنهاد جدید دیگری می‌دهید؛ دوباره او پیشنهاد شما را رد کرده و روی نظر خود تاکید دارد. شما در این لحظه دیگر ادامه نمی‌دهید و سکوت می‌کنید. نوبت شما است صحبت کنید ولی چیزی نمی‌گویید.

در نتیجه، شما احساسات خود را کنترل کرده و به خودتان فرصت می‌دهید بیشتر فکر کنید و تصمیم درست‌تری بگیرید یا نظرات خود را در زمان مناسب‌تری بیان کنید.

در سال ۲۰۲۱، باید برای باهوش بودن، از کلمات و عبارات بهتر و موثرتری استفاده کنید. حرف‌هایی که احساسات و ارتباطات قوی‌تری برقرار می‌کنند و چندین پیام را با هم منتقل می‌دهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. مونالیزا می گوید

    ترجمه بد بود. شماره ۴ تیتر بد معنی شده. میشه آیا حرفای من معنادار بود؟

  2. پرویز زاهد می گوید

    به نظرم بند 4 می تونه بهتر بشه … مثلا نکته هست که بیان نکرده ام … معادل مناسبتری باشد … ایا درست برداشت کردم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5