به‌زودی iOS 14.5 منتشر می‌شود: چه دستاوردی برای آیفون و حریم خصوصی شما دارد؟

چیزی که باید بدانید: تغییرات بزرگی در راه است

0

به‌روزرسانی بعدی اپل برای آیفون، iOS 14.5، ممکن است یکی از بزرگ‌ترین انتشارهای نرم‌افزاری برای آن باشد؛ حداقل از منظر تمرکز بر حریم خصوصی می‌تواند یک به‌روزرسانی بزرگ و مهم باشد.

اپل سال گذشته، در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان (WWDC) خود درباره دو تغییر مهم صحبت کرد که فعلا در حال انجام هستند ولی امکان دارد کلا نحوه تعامل ما با نرم‌افزارها روی گوشی موبایل را تغییر دهند.

اپل هنوز درباره زماه عرضه رسمی و عمومی نسخه iOS 14.5 صحبت نکرده است ولی از آن‌جایی که نسخه بتای هفتم این به‌روزرسانی برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است؛ باید هر آن منتظر انتشار آن باشیم.

در iOS 14 دو تغییر عمده وجود داشت که اپل در کنفرانس WWDC سال گذشته هم درباره‌اش صحبت کرده بود. یکی «privacy nutrition labels» بود که هر توسعه‌دهنده باید آن را روی اپلیکیشن ارائه شده در اپ استور اپل اعمال کند و این کار را تا بهار امسال انجام دادند و دیگری چیزی است که اکنون همه توجه‌ها را به خودش جلب کرده است.

شفافیت رهگیری اپلیکیشن‌ها

تا کنون، بزرگ‌ترین ویژگی که برای iOS 14.5 بیان شده است؛ ویژگی جدید App Tracking Transparency است. این به توسعه‌دهنده‌ها دستور می‌دهد پیش از اینکه بخواهند اطلاعات کاربران را رهگیری کنند؛ مجوز بگیرند و کاربر را در جریان اقدامات خود قرار بدهند. چیزی که هنوز بسیاری از اپلیکیشن‌ها به درستی انجام نمی‌دهند.

این تغییر مهم‌تر و تاثیرگذارتر از چیزی است که فکر می‌کنید. ویژگی ATT باعث شکایت فیسبوک از اپل شده است و احتمالا بیشترین تاثیر را روی تبلیغ‌کنندگان خواهد داشت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در گفت‌وگو با Kara Swisher در یک پادکست، تاکید می‌کند که ATT فقط تا چند هفته دیگر می‌آید. آنچه که قرار است انجام شود؛ مهم‌تر از زمان عرضه آن است.

ویژگی ATT سعی می‌کند با شرکت‌هایی که با ردیابی اطلاعات شما در اپلیکیشن‌ها و فروش آن‌ها به تبلیغ‌کنندگان، سود می‌برند؛ برخورد کند. این شرکت‌ها تمام فعالیت‌های آنلاین شما در طول کل روز را بدون اجازه شما ردگیری کرده و به دیگران می‌فروشند.

اپل با ردیابی اطلاعات کاربران توسط اپلیکیشن‌ها مشکل خاصی ندارد بلکه می‌گوید باید کاربران در جریان باشند و بدانند که چه اطلاعاتی و چگونه توسط آن‌ها ردیابی و جمع‌آوری می‌شود.

ویژگی ATT یک پنجره پاپ‌آپ ساده به کاربر نشان می‌دهد و از او می‌پرسد که با ردیابی اطلاعات مشکل دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت باشد که تکلیف مشخص است و اپلیکیشن دیگر حق ردیابی و جمع‌آوری اطلاعات کاربر ندارد ولی اگر کاربر مشکلی نداشته باشد؛ براساس نحوه عملکرد اپلیکیشن، ردیابی کاربر ادامه پیدا می‌کند.

باز کردن قفل آیفون با اپل واچ

شاید این ویژگی iOS 14.5 کمتر مورد توجه قرار بگیرد ولی بسیار مفید است. برای افرادی که در بیرون از خانه ماسک می‌زنند و دوست دارند با Face ID قفل صفحه‌نمایش آیفون را باز کنند؛ شاید بهترین ویژگی به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی آیفون باشد. اگر یک اپل واچ دارید؛ می‌توانید آیفون خود را با ساعت روی دست‌تان هماهنگ کنید تا قفل گوشی را باز کند.

در چند ماهی که از این ویژگی در نسخه بتای iOS 14.5 رونمایی شده و توسط توسعه‌دهنده‌ها به کار گرفته شده است؛ خوب کار کرده و همیشه مورد اعتماد بوده است. شاید این ویژگی پس از پایان پاندمی ویروس کرونا چندان جالب به نظر نرسد ولی فعلا تغییردهنده بازی است.

برچسب‌های Privacy Nutrition

اگرچه از نظر تکنیکی جدید نیستند اما افزایش‌دهنده قدرت حریم خصوصی هستند و در کنار ویژگی ATT می‌توانند به شما کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود بدهند. در ویژگی Privacy Nutrition Labels باید توسعه‌دهنده‌ها پیش از اینکه از شما مجوز ردگیری اطلاعات را بگیرند؛ به شما بگویند چه اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند و چگونه این کار را انجام می‌دهند.

منطقی نیست که یک اپلیکیشن از شما مجوز ردگیری فعالیت‌ها و اطلاعات شما را بگیرد ولی به شما نگوید که دقیقا چه اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کند. حتما برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید؛ برچسب‌های Privacy Nutrition آن‌ها را بررسی کرده و دنبال یافتن روش‌هایی باشید که اطلاعات شما جمع‌آوری و ردگیری می‌شوند تا دقیقا بدانید در گوشی شما چه اتفاقی می‌افتد و کدام اپ‌ها حریم خصوصی شما را به خطر می‌اندازند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
منبع inc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5